5 találat a(z) versenyfelügyeleti bírság cimkére
Átverte a szerencsejátékosokat, 345 milliós bírságot kapott a Lottoland Cikk
Szándékosan megtévesztette a fogyasztókat a Lottoland, amikor gyakorlatilag egy az egyben, vagy minimális névváltoztatással lemásolta a Szerencsejáték Zrt. egyes játékait – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A máltai bejegyzésű – és ottani szerencsejáték felügyeleti engedéllyel rendelkező – vállalkozás a honlapján úgy reklámozta játékait, hogy a fogadók azt gondolhatták: a Szerencsejáték Zrt. szolgáltatásait veszik igénybe. A GVH Versenytanácsa 345 millió forintos versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a cégre. A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) élve a jogszabályan biztosított eszközével 2023 szeptemberében letiltotta az érintett honlapot – írja honlapján a Gazdasági Versenyhivatal.
Európai Törvényszék: a Google visszaélt erőfölényével Cikk
Az Európai Törvényszék helyben hagyta az Európai Bizottság Google-ra kiszabott, 2,42 milliárd eurós versenyfelügyeleti bírságát, egyúttal kimondta: a cég visszaélt erőfölényével. A döntés megerősítőleg hathat a hazai, hasonló versenyhatósági vizsgálatokra is – írja honlapján a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
Felosztották a piacot – nagyot buktak rajta Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy 10 vállalkozás felosztotta egymás között egy áramszolgáltató egyes, villanyórák cseréjére kiírt közbeszerzési tendereit. A versenyhatóság összesen mintegy 300 millió forintnyi bírságot szabott ki a jogsértésért, olvasható a GVH honlapján.
Versenyfelügyeleti bírság ismétlődő jogsértés miatt Cikk
Ismételten jogsértő módon reklámozta forgalmazója a CalciTrio elnevezésű étrend-kiegészítőt. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csaknem 47 milliós bírságot rótt ki a vállalkozásra, olvasható a GVH honlapján.
Bírság jelöletlen influenszer-reklámokért Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata alapján Berki Renáta anélkül reklámozta egy kereskedő cég óráit a közösségi oldalán, hogy megjelölte volna a posztok fizetett jellegét. A bújtatott reklámozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ami miatt már számos alkalommal járt el a GVH – írja honlapján a hivatal.