2 találat a(z) súlyhatár cimkére
Ekáerszám kérés, ha az áruval megrakott gépjármű a 3,5 tonnát meghaladja Kérdés
Nem kockázatos terméket állítok elő, 3,5 tonna alatti gépjárművel és egy 1 tonnás utánfutóval szállítom ki az árumat, és így 2 tonnával meghaladom a súlyhatárt. Egy rakományt körülbelül 6 különböző üzletbe szállítok. Kérdésem: hogyan kell értelmezni a súlyhatárt, és mikor kell ekáerszámot kérni? Sem a súlyt, sem az értéket nem haladja meg üzletenként, vagyis több cégről van szó. Kérem gyors válaszukat.
Gyűjtőfuvar Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy hipermarket áruházlánc egységeit szolgáljuk ki országosan. A kamionunk felteszi az áruházak áruját, szállítólevelét, elviszi egy logisztikai központba. Odaérkezik az áruházlánc minden beszállítójától az aktuális áru. Az általunk vitt árut leveszik a kamionról, mi távozunk, majd a logisztikai központ összeszedi egy-egy áruház minden áruját, és továbbítja azokat az egységnek. A szállítóleveleken feltüntetett értékek önmagukban messze nem érik el az ekáerhatárt, de az összes mennyiség a súlyhatárt igen. Gondolom, ekáerszámot mindenképpen kell adnunk, de csak egyet, mert a kamion összes áruja teszi ki az előírás szerinti súlyhatárt. És utána az áruházlánc nekünk jelenti, hogy mikor vették át az árut. Az ekáerjelentést úgy csináljuk, hogy mi vagyunk a felrakás helye és a feladók, a logisztikai központ a lerakodás helye, a címzett a hipermarket központi megnevezése. A gyűjtőfuvarra vonatkozó 2015. június 1-jétől életbe lépett jogszabályváltozás szerint helyesen járunk-e el, vagy másképpen kell a fuvart jelentenünk? Segítségét köszönöm szépen.