18 találat a(z) részvételi díj cimkére
Részvételi díj bizonylatolása
Kérdés
Tisztelt Szakértők! Szeretném a véleményüket kérni a következőkkel kapcsolatban: Egy vállalkozás (kft.) rendezvényt szervez, melyre várja mind magánszemély, mind nem magánszemély (vállalkozás) részvételét. A részvételi díjat még a rendezvény előtt kell megfizetniük vagy átutalással a szervező bankszámlájára, vagy ún. rózsaszín csekken, postai úton a szervező postacímére történő kézbesítés útján. A kérdésem, hogy a magánszemélyek által banki átutalással történő befizetés esetén minden egyes magánszemélynek külön-külön kell-e számlát kiállítani, vagy van lehetőség például adott napon beérkezett összegekre egy "összesítő" számlát kiállítani? A rózsaszín csekken magánszemélyek által történő befizetésnél lehet-e nyugtát kiállítani, tekinthető-e a csekken történő pénzfeladás készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel történő fizetésnek, vagy ebben az esetben is számlát kell kiállítani a nem adóalanyok részére is? Az adóalanyok által történő részvételidíj-befizetés előlegnek minősül-e, tekintettel arra, hogy még a rendezvény, tehát a teljesítés előtt jóváírják a szervező bankszámláján az átutalt díjat? Köszönöm válaszukat!
Rendezvény adóvonzata
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Szeretném kérni, hogy foglalja össze egy céges rendezvény adóvonzatát. Itt felsorolást szeretnék kérni, hogy mi minden is tartozhat ide (nyilván a teljesség igénye nélkül). Pár szóban bemutatom a saját problémás esetemet. Van egy céges nagy rendezvény, nagy létszámú résztvevővel, fizető és nem fizető (VIP) vendégekkel. A rendezvény a cég tevékenységéhez szorosan kapcsolódik, nem a szórakoztatásról szól, de nyilván vannak ilyen elemei is. Van étel és ital, parkolási díj, ajándékok, terembérlet, videós és fotós, hangtechnikus, fellépő vendégek, műsorvezető, ritkán szállásköltség (vidéki vendégek részére). Az adóalap megállapítása a felmerült összes költség (bruttó számla) figyelembevételével történik, a fizető és nem fizető vendégek arányában. A fizető vendégek után felmerült költségekből az áfa levonásra került (étel és ital után is, hiszen a fizető vendégnek ez a költség tovább lett számlázva). Itt talán kérdésként merülhet fel a fizető vendégnek kiállított számla. Ugyanis neki csak annyi van a számlán, hogy részvételi díj és egy ehhez tartozó összeg (tehát az étel és ital külön soron nincs megbontva). Ilyen esetben is levonható az áfa? A kérdést azért tettem fel ilyen részletesen, hogy végre kiderüljön, mi lehet adóalap és mi nem, mert ez egy rendezvény után állandó küzdelem a vezetőség és a könyvelő között. Várom megtisztelő válaszát. Üdvözlettel: Sz.E.
Részvételi díjban fel nem tüntetett étkezési díj
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Munkavállalónk egy konferencián vett részt. A számlamellékletből kiderült, hogy étkezést is tartalmazott a részvételi díj. A számla kiállítója nem tudta megmondani, hogy mennyi az étkezési díj. Ebben az esetben kell-e adót fizetni, s ha igen, akkor milyen összeg után?