975 találat a(z) pénztárgép cimkére
Online pénztárgép meghibásodás
Kérdés
Tisztelt Adózóna! A kérdésem a következő: a pénztárgép meghibásodása után cseregépet kaptam, amibe rendesen beütöttem a napi forgalmakat, minden nap zárást csináltam. Az eredeti gépet most visszakaptam. Be kell-e ütnöm most az előző bevételeket a visszakapott pénztárgépbe? Ha be kell, azt tételesen vagy egy összegben is megtehetem? Válaszukat előre is köszönöm. Tóthpál Gábor
Pénztárgépesek adatszolgáltatása
Esemény
Október 30.
Pénztárgépesek adatszolgáltatása
Esemény
Október 27.
Pénztárgépesek adatszolgáltatása
Esemény
Október 9.
Automata
Kérdés
Ügyfelem automatán keresztül folytatott kiskereskedelmi tevékenységre kért és kapott engedélyt a helyi önkormányzattól. Beszerzett három automatát, melyekből üdítőt, édességet és kávét árusít majd. Kérdéseim: – Milyen további engedélyek szükségesek, hova kell még bejelentést tennünk? A NAV-hoz jelentjük az új tevékenységi kört. – Hogyan történik az automatán keresztül érkezett bevétel elszámolása? Várhatóan hetenként lesz ürítés. Ekkor milyen bizonylatot kell kiállítani, hogyan bevételezzük a pénzt a bolt pénztárába? – A boltban van pénztárgép. Ezt az összeget majd be kell ütni, vagy ez teljesen külön elszámolás alá fog tartozni?
Visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgép előlege
Kérdés
Tisztelt Adózóna! Egy kft.-nek 2013-ban az Alt-Cash Kft. kiállította a pénztárgép előleg számláját, amit a cég át is utalt. A gép engedélyét visszavonták, és a NAV átvállalta a kifizetett előleg behajtását, a követelést a cég engedményezheti. 2014-ben az új forgalmazó (akinek a NAV átutalta a támogatást) szintén kiállította ezt az előlegszámlát, csak ráírta, hogy pénzügyi rendezést nem igényel. Így most duplán szerepel előlegszámla a könyvelésben és az áfája is duplán szerepel levonható tételként a bevallásban. Az egyik számlát nyilván ki kell vezetnem, és az áfáját is fizetendő adót növelő tételként kell beállítanom a bevallásba. A kérdésem, hogy milyen időszakban kell ezt megtennem: támogatásról szóló határozat kelte, vagy adófolyószámlán szereplő támogatás kelte, vagy a kiállított számla teljesítése napján? A másik kérdés, hogy helyesek-e az ezzel kapcsolatos könyvelési lépések: előlegszámla visszakönyvelése (mivel dupla volt) T454 K35, T454 K466; előleg engedményezése T862 K 36, és ezzel egy időben T36 K98 fejlesztési támogatásként elszámolása? Megjegyzés: a kft. 2013-ban alakult, első pénztárgépéről van szó, így az 50 ezer forintos támogatásra nem jogosult. Válaszukat előre is köszönöm!
Pénztárgép vásárokon, fesztválokon
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy vendéglátással foglalkozó kft. kettő darab online pénztárgépet használ. Különböző vásárokra, fesztiválokra évente néhány alkalommal kitelepül. Helyesen jár-e el a kft., ha a vásárra az egyik online pénztárgépet kiviszi? Természetesen ebben az esetben is a gépi nyugtán a cég telephelyének (a vendéglátó egységnek) a címe szerepel, nem pedig a vásár, fesztivál címe. Mi a helyes eljárás ebben az esetben? A pénztárgép üzembe helyezési kódját állandó működési helyre kérte a cég annak idején, az igénylés időpontjában. Köszönöm válaszát!
Pénztárgépesek adatszolgáltatása, sorszámtartományok
Esemény
Október 10.
Pénztárgép használatára kötelezettek adatszolgáltatása
Esemény
Október 2.
Online kasszák kötelező ellenőrzése
Cikk
Kötelező az online kasszák éves felülvizsgálata; ilyenkor a szerviz ellenőrzi, volt-e a pénztárgépen illegális beavatkozás vagy ennek kísérlete, és ha szükséges, az adóügyi ellenőrző egység (AEE) akkumulátorát is kicserélik - hívta fel a figyelmet az onlinekassza.hu portál szerdán.
Pénztárgép – cipész
Kérdés
Nyugdíj mellett egyéni vállalkozó cipész eddig kérhette e pénztárgép használatának mellőzését. A 2015. évre is mentesülhet-e a pénztárgép-beszerzési kötelezettség alól?
Pénztárgépes rendeletek újabb módosítása. Átmeneti haladék
Cikk
Az online pénztárgép használatára kötelezett adózók csak kapkodhatták a fejüket utóbbi hónapokban, annyiszor módosultak a rájuk vonatkozó előírások. A legújabb módosítás augusztus 30-ától hatályos.
Pénztárgép
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban kérem a segítségét: átvettem egy könyvelést 2014.július1-jétől. A cég tevékenysége melyet gyakorol: csomagküldő, internetes kereskedelem, de átnézve az anyagot és az ügyvezetővel is átbeszélve, itt nemcsak a fenti tevékenység folyik, hanem készpénzes eladás a vállalkozás székhelyén, amely egy lakás. Én úgy ítéltem meg, hogy szükséges pénztárgép, ellentétben a korábbi könyvelővel, aki azt az információt adta ügyfelemnek, hogy nem szükséges. Emellett egy bemutatóterem is van, amely más vállalkozásé (családon belül), itt is történik elvétve pénzátvétel. Abban kérem válaszát, hogy helytálló-e az én véleményem és valóban szükséges-e pénztárgép? Ha igen, hogy tudnám az első félévet rendbe tenni? Minden ügyletről számla készült, sajnos ez is hibás, mivel a vevő címe sok számlán nem szerepel. Válaszát előre is köszönöm.
Pénztárgép: mától durván bírságol a NAV
Cikk
Szeptember elsejétől a pénztárgép rendeletben kötelezett vállalkozások már csak online kasszát használhatnak. A NAV adatai szerint augusztus 31-éig több mint 170 ezer online pénztárgépet helyeztek üzembe. A boltokban 146 engedélyezett géptípus közül lehet választani – közölte az NGM.
Eseti értékesítéskor pénztárgép szükséges-e?
Kérdés
Tisztelt Szakértő! A következő kérdésben kérném állásfoglalásukat: Egy kiadó kft. (időszaki kiadványok, esetenként könyvkiadás) a saját gondozásában megjelent könyvét többek között úgy is értékesíteni kívánja, hogy a vevők a szerkesztőségbe bemehetnek és ott tudják megvásárolni a könyvet, vagy például színházi előadások előtt vagy szünetben értékesítik, vagy szakmai konferenciákra viszik magukkal a könyvet és aznap ott helyszínen értékesítik. Ezekhez az értékesítésekhez praktikusan a bankkártyás fizetést is biztosítani kívánják, így pos terminal megrendelésén gondolkodnak. Felmerült a kérdés, hogy az ilyen jellegű értékesítések esetében elegendő-e a kártyás fizetésnél kiadott nyugta, vagy készpénzes fizetés esetében a hagyományos nyugta? Avagy szükséges-e úgynevezett NAV-val összekötött pénztárgép? Ha esetleg igen, akkor megoldható-e az, hogy minden vevőjének számlát állít ki a kft., de mi van akkor, ha esetleg valaki nem hajlandó megmondani a nevét? Válaszukat előre is köszönöm.