adozona.hu
Elektronikus számla
http://adozona.hu/kerdesek/2023_12_19_Elektronikus_szamla_bxe
Elektronikus számla
A elektronikus számla megőrzéséről tudtunkra adták, hogy digitális módon kell megőrizni, nyomtatva nem érvényes. 8 évig kell elektronikusan tárolni. Arra vonatkozólag, hogy mit jelent ez a gyakorlatban nem találtam semmilyen írásos anyagot. A könyvelő nagy általánosságban még papíralapú számláról könyvel, de becsúszhat egy-egy elektronikus számla is. Mit csinál ilyenkor a könyvelő? Nem nyomtatja ki a számlát, mert az nem érvényes? A kapott elektronikus számlát lementi mondjuk egy pendrive-ra és onnan olvasva rögziti fel a könyvelő programba? Hol rögzíti a kontírozást? És ha jön a NAV áfaellenőrzés, mit tesz le az asztalra a papíralapú számlák mellé, a pendrive -ot? Kinek kell megőrizni digitálisan a lekönyvelt elektronikus számlát, az esetleges áfaellenőrzéshez a könyvelőnek vagy a könyveltető cégnek, ha a könyvelő bekönyvelte? Kérem szíves tájékoztatásukat ezzel kapcsolatban.