Tisztelt Szakértő!
Mezőgazdasági tevékenységet folytató egyéni vállalkozóval kapcsolatosan tennék fel kérdéseket.
1. Egyéni vállalkozó rverés útján vásárolt az NFA-tól termőföldeket. A kifizetéshez hitelt igényelt, amit 10 év alatt kell visszafizetnie. Mivel az NFA-tól megvásárolt földet földművesként bejegyzett egyéni vállalkozó vagy őstermelő vásárolhat, hogyan számolható el a vásárláshoz kapcsolódó ügyvédi, közjegyzői díj, illeték, kamat, a hitelfelvételhez kapcsolódó költség? Mi számolható el költségnek minősülő kiadások között az egyéni vállalkozás árbevételével szemben?
2. A föld ára, mint beruházási költség hogyan vehető figyelembe?
3. A leltárban szerepeltetni kell a földterület adatait, értékét? Ez az egyéni vállalkozás tárgyi eszköze?
4. A megvásárolt föld értékével az adózás utáni vállalkozói jövedelem csökkenthető-e, mivel a vállalkozói tevékenységéhez használja, kizárólag üzleti célt szolgál?
5. Korábban (10 éve) vásárolt termőföldet a gyermekének szeretné elajándékozni, milyen feltételekkel lehetséges ez?
6. Egyéni vállalkozók (akik testvérek) tervei között szerepel, hogy építenének a vállalkozás működéséhez szükséges irodát, tárgyalót, szociális helyiséget.
Közösen vásárolhatnak-e telket, és milyen módon lehet a két fél között megosztani a telek, az építkezés költségeit, majd a víz, villany, fűtés költségét?
A beruházás a vállalkozás érdekét szolgálja. Hogyan járnak el helyesen?
Válaszukat előre is megköszönve!
Tisztelettel: Vigné