28 találat a(z) kamionsofőr cimkére

Kamionsofőr bére Ausztriába menő fuvar esetén Kérdés

Tisztelt adózóna.hu! Tudomásom szerint Ausztria is bevezette a külföldi kamionsofőrök esetében azt, hogy az Ausztriába vagy Ausztrián keresztül menő fuvarok esetében a kamionsofőrök részére is kötelező megfizetni azt a legkisebb bért, amit az osztrák állampolgárságú sofőrök részére fizetnek. Tudomásom szerint nincs törvényben rögzítve az osztrák minimálbér, s ezért is „érdekes” számomra, hogy milyen minimális bért kell fizetni a sofőr részére?! Ehhez kapcsolódóan kérdezem még, hogy milyen dokumentumok szükségesek ahhoz, hogy egy esetleges ellenőrzés során milyen dokumentumokkal kell/lehet igazolni Ausztriában azt, hogy a szállítmányozó az Ausztria területén történő fuvarozás esetén megtörténik a sofőr részére az előzőekben írt bér megfizetése? Milyen dokumentum kell, hogy a sofőrnél legyen? Milyen dokumentumok bocsáthatóak utólag a hatóság részére? Köszönöm Üdvözlettel: Oszlánszky Gábor

Kamionsofőr bérezése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kamionsofőröknek a minimálbér vagy a garantált bérminimum jár? Megtehetjük-e azt, hogy a jelenlegi FEOR 8417-tel alkalmazott sofőröknek a minimálbért adjuk azzal az indokkal, hogy nem rendelkeznek gépjárművezetői OKJ képzéssel? Ha igen, akkor maradhat ez a FEOR szám, vagy módosítani kell 9-es FEOR számra?

Kinek jár a 60 euró napidíj? Kérdés

Tisztelt Szakértő! A 60 euró napidíj csak a kamionsofőröknek és kocsikísérőknek jár, vagy a kisteherautóval külföldre közlekedők is jogosultak rá, ha több napig tartózkodnak külföldön?

Nemzetközi gépkocsivezetők kötelező bére Kérdés

Szeretném megkérdezni, hogy a nemzetközi tehergépkocsi-vezetők szakképzettnek minősülnek-e, ha igen, akkor számukra mennyi az elfogadható munkabér: minimálbér vagy a kötelező bérminimum? A választ köszönöm!

Így változik a gépkocsivezetők és árukísérők napidíja 2016-tól Cikk

Változik a közúti árufuvarozásban, személyszállításban résztvevő gépkocsivezetők és árukísérők napidíja a 2016. évtől. Azt is tudni kell, hogy a napidíj igazolás nélkül elszámolható mértéke eltérő attól függően, hogy külföldi, vagy belföldi kiküldetésről van szó.

Németországi minimálbér Kérdés

Tisztelt Szakértő! A 2015.01.01-jétől érvényes németországi minimálbérrel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy ha egy fuvarozó cég sofőrje (aki 122 000 Ft havibérre van bejelentve) 8 óra munkát végez 2015. május hónapban Németországban (nem tranzitforgalom), akkor a német minimálbér részére 8 óra*8,5 EUR/óra*306,56 Ft/EUR= 20 846 Ft. Ebből az adóalap: 14 592 Ft. A kérdésem az lenne, hogy az én bérprogramom kiszámít mindent, ha beírom az óraszámot, és az euróárfolyamot, csak azt nem értem, hogy ez a 14 592 Ft különbözet(adóalap) hogy jön ki?

Üzemanyag-megtakarítás adminisztrációja Kérdés

A kft. a kamionsofőröknek a munkabéren felül üzemanyag-megtakarítás címén fizet ki adómentes jövedelmet (havi 100 ezer forintot meg nem haladó összegben). Ennek kiszámításához elegendő-e az alábbi számítás: a kft.-nek 40 kamionja és 40 sofőrje van, és egy olyan rendszerprogramja, amely a tachográfról olvassa be az adatokat (megtett összes, megrakodott, üres kilométer, fogyasztás), viszont a program csak egy üzemanyagárral tud dolgozni. A kft.-nek saját üzemanyag-tankoló állomása van. A sofőrök elsősorban innen tankolnak, de amennyiben szükséges, útközben benzinkútnál is történik tankolás. A megtett utat nem lehet szétválasztani, hogy melyik üzemanyag fogyasztásából valósította meg a sofőr. Lehetséges-e, hogy az üzemanyag-megtakarítást előző havi átlagos bruttó beszerzési árral számolja a kft. a tényleges fogyasztásra vetítve, a másik adatnál is a saját előző havi átlagos beszerzési árral számolna, nem pedig a NAV által megadott árral (ami sokkal magasabb, mint a kft. átlagos beszerzési ára), viszont a NAV-norma szerinti fogyasztással, a megfelelő szorzókkal felszorozva (például megrakodva megtett kilométer)? Amennyiben a fentiek nem elegendők, akkor mit kell tartalmaznia az elfogadható adminisztrációnak? (Bruttó áfás árral kell-e számolnunk?)

Kamionsofőr bérezése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Arra szeretnék választ kapni, hogyan történik egy kamionsofőr bérezése, amennyiben csak Magyarországon fuvarozik? A vezetési és az azzal kapcsolatos pihenőidőre és egyéb munkavégzésére vonatkozóan alkalmazni kell az 56/2006 EK rendeletet és a 3821/85 EGK rendeletet. A kérdésem az lenne, hogyan hozható össze ezen rendeletek betartása a munka törvénykönyvévél? Hogyan történik a munkaidő nyilvántartása? Kell jelenléti ív, vagy elég a tachograf? Munkaügyi ellenőrzés során mire kell odafigyelni, hogy a foglalkoztató valamennyi törvényi előírásnak megfeleljen? Kell-e alkalmazni a bérek pótlékolására vonatkozó előírásokat? Egyáltalán vonatkozik rájuk a munka törvénykönyve, vagy az előzőekben említett két rendelet felülírja azt? Válaszát előre is köszönöm.

Német minimálbér 2015. magyar munkavállalókra Kérdés

Tisztelt Szakértők! Nemzetközi fuvarozással foglalkozó magyar munkáltató által alkalmazott magyar munkavállalókra hogyan kell alkalmazni a Németországban előírt minimálbért (8,5 euró/óra)? Erre vonatkozóan van 033037 sorszámú közúti fuvarozás számára releváns nyomtatvány? Ennek kitöltése kötelező, vagy csak ajánlott? És, ha kitölti a munkáltató azokra a gépkocsivezetőkre, akik előreláthatólag Németországban fognak közlekedni január hónapban, van-e a bérszámfejtésre vonatkozóan valamilyen szabály? Köszönöm a segítséget.

Tehergépkocsi-vezetők munkaideje Kérdés

Tisztelt Szakértő! Segítségét szeretném kérni, hol találok pontos útmutatást a tehergépkocsi-vezetők munkaidejének elszámolására és nyilvántartására. Gondolok itt például a kötelező pihenőidőkre, stb. Előre is köszönöm. Szabóné Sós Ildikó

Alkalmi munkavállalója öt napnál tovább dolgozik? Ezt kell tennie Cikk

Milyen következményekkel kell számolnia a munkáltatónak, ha alkalmi munkavállalóként bejelentett dolgozója – előre nem látható okok miatt – 5 napnál hosszabb idő alatt tudja elvégezni a munkáját? Olvasónk kérdésére dr. Hajdu-Dudás Mária munkajogász szakértőnk válaszolt.

Gépjárművezető kötetlen munkaideje Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk két sofőrt alkalmaz tehergépjármű vezetésére, akik külföldön is teljesítenek munkát. A munkáltató nem kívánja megszabni a munkaidő kezdetét, végét, hanem a sofőrökre bízza a munka elvégzésének idejét, csak azt határozza meg, hogy A-ból B-be mikorra kell eljutnia az árunak. Tachográf szerint előfordul, hogy éjszaka vezetnek, illetve kevesebb a pihenőidejük a munka törvénykönyvében előírtnál. Mivel kötetlen a munkaidejük, ezért csak a szabadságról vezet nyilvántartást a munkáltató. Helyesen jár-e el, ha kötetlen munkaidőt alkalmaz, és a munkaszerződésben meghatározott alapbért fizeti ki? Egy esetleges munkaügyi ellenőrzésnél a jelenléti íven kívül elkérhetik a menetlevelet, illetve a tachográfot is?

Belföldi tehergépjármű-vezetők bérének elszámolása Kérdés

Az lenne a kérdésem, hogy a belföldi kamionsofőrök bérének elszámolásakor mit kell figyelembe venni? Kizárólag a vezetési időt, vagy a rakodási és pihenőidőt is? Milyen díjazás illeti meg a gépjárművezetőt, ha hétfő reggel 6 órakor indul a telephelyről, és péntek este 6-kor ér vissza oda?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Áfamentes szolgáltatásnyújtás EU-ba

Bunna Erika

adótanácsadó

Német adóügyi illetőségű egyéni vállalkozó

Horváthné Szabó Beáta

adószakértő

Hozamszámítás

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink