2 találat a(z) iratok megőrzése cimkére
NAV-iránymutatás a bérszámfejtési iratok őrzéséről
Cikk
A társadalombiztosítási nyugellátást szabályozó törvény szerint a munkáltatónak a 2025. január 1-jét követően keletkezett és a nyugdíjszámítás alapjául szolgáló iratokat nem kell megőriznie. Ez a változás tehát kizárólag a 2025. január 1. napjától keletkezett iratokra vonatkozik. Adódik a kérdés, hogy ezeket a dokumentumokat nem is kell megőrizni? A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a 10/2025. számú számviteli kérdésben válaszol.
Munkaügyi dokumentációk
Kérdés
Tisztelt Adózóna! Cégünk költözés előtt áll, így szeretne megszabadulni a "fölöslegessé" vált papíroktól. Beszkennelt dokumentumok (munkaügyi papírok) elégségesek-e egy esetleges munkaügyi ellenőrzéshez vagy az eredeti dokumentumokat kell megőrizni, papír alapon? A jelenléti ívek, szabadságos tömbök kiselejtezhetőek-e? Ha igen, akkor mennyi idő után lehet kiselejtezni? Lehet-e beszkennelni és digitálisan megőrizni? Vagy ezeket is papíron kell "örök" életre megőrizni? Köszönettel.