3294 találat a(z) indokolás cimkére

Végső előterjesztői indokolás az Eötvös Loránd Kutatási Hálózatnál foglalkoztatottak jogállásváltozásához szükséges egyes törvények módosításáról szóló 2020. évi CXIV. törvényhez - Indokolások Tára 2020/146. Jogszabályok és jogi tartalmak

Ezen indokolás a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (3) bekezdése és a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés a) pontjában foglaltak alapján a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Indokolások Tárában közzétételre kerül.
A magyarországi kutatási rendszer kapacitásának, hatékonyságának és gazdasá...

T/14159. számú törvényjavaslat indokolással - a nők esélyegyenlőségét szolgáló egyes törvények módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 3:282. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
"3:282. § [Az igazgatóság összetétele, eljárása]
(1) A részvénytársaság ügyvezetését az igazgatóság látja el. Az igazgatóság három természetes személy tagból áll, amely testület legalább egyharmadának nőnek kell lennie. Semmis az alapszabály azon rendelkezése, amely háromnál kevesebb tagú igazgatóság felállítását írja elő."
A Ptk. 3:286. § (1)...

Végső előterjesztői indokolás a kihirdetett veszélyhelyzet miatt szükséges egyes egészségügyi tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 42/2020. (XI. 24.) EMMI rendelethez - Indokolások Tára 2020/147. Jogszabályok és jogi tartalmak

A veszélyhelyzet ideje alatt a szakorvosi ellátáshoz való hozzáférés nehezebbé vált, így célszerű a lejáró érvényességi idejű javaslatok meghosszabbítása. A járóbeteg szakorvosi rendeléseken/ambulanciákon a betegek megjelenésének oka az esetek jelentős számában a lejáró szakorvosi javaslatok meghosszabbításának kérése, anélkül, hogy a betegnek újabb panasza, ellátást igénylő eseménye lenne.
A kiadott szakorvosi javaslatok érvényességének meghosszabbítása a jelenlegi helyzetben - a veszélyhel...

T/13869. számú törvényjavaslat indokolással - A koronavírussal megbetegedett munkavállalók biztos megélhetésének biztosítása érdekében a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 48. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(7) A táppénz összege
a) a táppénz alapjának 60%-a, ha a biztosított a 48/A. § (1) bekezdése szerinti folyamatos biztosítási időszak alatt rendelkezik legalább 730 - a Tbj. 6. §-a szerinti - biztosításban töltött nappal;
b) a táppénz alapjának 50%-a, ha a biztosított az a) pontban meghatározottnál kevesebb - a Tbj. 6. §-a szerinti - bizto...

Végső előterjesztői indokolás a tőkepiaci szervezetek által a jegybanki információs rendszerhez elsődlegesen a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti feladatai ellátása érdekében teljesítendő adatszolgáltatási kötelezettségekről szóló 43/2020. (XI. 19.) MNB rendelethez - Indokolások Tára 2020/145. Jogszabályok és jogi tartalmak

A Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény 4. § (1)-(9) bekezdése szerinti feladatai ellátásához - ideértve a monetáris, a fizetési mérleg és kapcsolódó állományi, az értékpapír, a pénzügyi számla, a pénzforgalmi, a fizetési rendszer, a pénzügyi stabilitási, a makroprudenciális és a pénzügyi közvetítőrendszerre vonatkozó statisztikák összeállítását - jegybanki információs rendszert működtet. A jegybanki információs rendszer működt...

Végső előterjesztői indokolás az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet módosításáról szóló 41/2020. (XI. 13.) ITM rendelethez - Indokolások Tára 2020/142. Jogszabályok és jogi tartalmak

A hálózatfejlesztés üteme az elmúlt időszakban olyan mértékben felgyorsult, hogy szükségessé vált az évközi módosítás. A 2020. év során több olyan úthálózati elem (többségében az útdíjfizetés szempontjából drágább gyorsforgalmi út) került átadásra, amely a tranzitforgalom szempontjából is kiemelkedő jelentőségű. Ezeket az utakat (különösen például az M4 vagy az M25 gyorsforgalmi utakat) a díjasítás elmaradása esetén a teherforgalom ingyen használhatja.
Az átadásra kerülő új szakaszok közül t...

Végső előterjesztői indokolás a pénz- és hitelpiaci szervezetek által a jegybanki információs rendszerhez elsődlegesen a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti feladatai ellátása érdekében teljesítendő adatszolgáltatási kötelezettségekről szóló 42/2020. (XI. 19.) MNB rendelethez - Indokolások Tára 2020/145. Jogszabályok és jogi tartalmak

A Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény 4. § (1)-(9) bekezdése szerinti feladatai ellátásához - ideértve a monetáris, a fizetési mérleg és kapcsolódó állományi, az értékpapír, a pénzügyi számla, a pénzforgalmi, a fizetési rendszer, a pénzügyi stabilitási, a makroprudenciális és a pénzügyi közvetítőrendszerre vonatkozó statisztikák összeállítását - jegybanki információs rendszert működtet. A jegybanki információs rendszer működt...

Végső előterjesztői indokolás a pedagógus-továbbképzés veszélyhelyzeti szabályairól szóló 489/2020. (XI. 11.) Korm. rendelethez - Indokolások Tára 2020/141. Jogszabályok és jogi tartalmak

A jogszabály tervezetéhez tartozó indokolást a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján közzé kell tenni.
A módosítás célja, hogy a járványügyi készültség időszakában a köznevelés rendszerében végzett egyes tevékenységek esetén minél inkább csökkentse a személyes találkozásokat, így járulva hozzá a já...

Végső előterjesztői indokolás a pénzügyi közvetítőrendszer egyes elemeit érintő törvények jogharmonizációs célú módosításáról szóló 2020. évi CX. törvényhez - Indokolások Tára 2020/140. Jogszabályok és jogi tartalmak

(Az indokolás az Indokolások Tárában közzétételre kerül.)
Jelen módosítás az uniós pénzügyi szabályozás szélesebb körű felülvizsgálatának része, amely a pénzügyi ágazat kockázatainak csökkentésére, és a gazdasági tevékenység fenntartható finanszírozásának elősegítésére fókuszál. Az új rendelkezések a közelmúltban véglegesített globális sztenderdekre épülnek, célzottan kiigazítva azokat az uniós sajátosságoknak megfelelően. A korábbi jogszabályok finomhangolása, a reformprogram kiteljesítése,...

Végső előterjesztői indokolás a koronavírus-világjárvány második hulláma elleni védekezésről szóló 2020. évi CIX. törvényhez - Indokolások Tára 2020/139. Jogszabályok és jogi tartalmak

A koronavírus járvány erőteljesen terjed nemcsak Magyarországon, hanem egész Európában. Továbbra is az a célunk, hogy emberéleteket mentsünk meg, ezért a járvány elleni védekezésben gyors döntési és cselekvési képességre van szükség. A rendkívüli jogrend ebben nyújt segítséget, hiszen a jelenlegi járványügyi helyzetben a meghozott intézkedések minél gyorsabb végrehajtása indokolt. Az eljárásrend heteket vehet igénybe, ennyit nem várhatunk, a magyar emberek egészsége az első.
A koronavírus já...

T/13690. számú törvényjavaslat indokolással - a közművezetékek adójáról szóló 2012. évi CLXVIII. törvény módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

(1) Hatályát veszti a közművezetékek adójáról szóló 2012. évi CLXVIII. törvény (a továbbiakban: Kvatv.) 4. § (3) bekezdése.
(2) Hatályát veszti a Kvatv. 4. § (1) bekezdésében az "- a (3) bekezdésben meghatározott kivétellel -" szövegrész.
E törvény 2021. január 1. napján lép hatályba./E törvény a kihirdetését követő 30. napon lép hatályba.
Magyarország Alaptörvényének XX. és XXI. cikke egyértelműen rögzíti, hogy "Mindenkinek joga van a testi és lelki egészséghez", és hogy "Magyar...

T/13653. számú törvényjavaslat indokolással - a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény (a továbbiakban: Kertv.) 7/B. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"7/B. §
(1) Sör, üdítő- és gyümölcsital, gyümölcslé és gyümölcsnektár, valamint ásványvíz és szikvíz (szódavíz) értékesítésével összefüggésben nem tehető olyan jognyilatkozat, amely értelmében a jognyilatkozat szerinti termék tekintetében a vendéglátó üzlet - ideértve az alkalmi rendezvényen való értékesítést is - vagy szálláshely (a továbbiakban e § alkalma...

T/13663. számú törvényjavaslat indokolással - egyes törvényeknek a mozgóképipar versenyképességének növelésével összefüggő módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

1. §
A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (továbbiakban: Szja tv.) 1/B. § (1a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1a) Függetlenül az (1) bekezdésben foglalt feltételektől, a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény 31/B. § (2a) bekezdés g) pontja szerint bejelentett külföldi illetőségű előadóművész és nem előadóművész magánszemély (külföldi stábtag) választhatja, hogy az e minőségében Magyarországon kifejtett tevékenységével összefüggésben me...

T/13631. számú törvényjavaslat indokolással - egyes törvényeknek az egyenlő bánásmód követelménye hatékonyabb érvényesítését biztosító módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

Az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvény (a továbbiakban: Ebktv.) a következő 13. §-sal egészül ki:
"13. §
(1) Az alapvető jogok biztosa (a továbbiakban: hatóság) közigazgatási hatósági eljárás keretében jár el az e törvényben meghatározott ügyekben.
(2) A hatóság e törvény szerinti döntéseivel szemben indított közigazgatási perre a Fővárosi Törvényszék kizárólagosan illetékes. A perben kötelező a jogi képviselet."
Az Ebktv. 14. ...

T/13665. számú törvényjavaslat indokolással - a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvénynek a csecsemőgondozási díj emelésével összefüggő módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak

A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény (a továbbiakban: Ebtv.)
42. § (1) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
[A csecsemőgondozási díj összege - figyelemmel a (4c) bekezdésben foglaltakra -]
"a) a (2) és (3) bekezdés szerinti esetben a naptári napi alap 100%-a,
b) a (4) bekezdés szerinti esetben a naptári napi jövedelem 100%-a."
Az Ebtv. "Átmeneti rendelkezések" alcíme a következő 82/R. §-sal egészül ki:
"82/R....

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Mulasztási bírság jogkövetkezménye

Adózóna  szerkesztőség

kérdések és válaszok

Ösztöndíj/versenykiírás és díjazás

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Kft. ingatlan (iroda) megvétele tulajdonos által

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink