1 találat a(z) bérelt iroda felújítása cimkére

Bérelt iroda felújítása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy cég irodaként (azaz nem lakóingatlanként) nyilvántartott helyiséget bérel egy másik cégtől (amely a bérbeadó). Ezt az irodát a bérlő felújítja, a felújítás költségét nem lakhatja le, tehát bekerül a könyveibe mint bérelt ingatlanon történt beruházás. Levonhatja-e jelen esetben az áfát? Mi történik, ha levonja az áfát, de néhány éven belül megszűnik a bérleti szerződése, azaz a beruházás ott marad a bérelt ingatlanban, és nem kap emiatt semmilyen kompenzálást/megtérítést a bérbeadótól? Áfafizetési kötelezettsége keletkezik? Ugyanez a kérdésem vonatkozik az olyan ingatlanokra is, amelyek habár nem irodák, de nem is lakóingatlanként vannak nyilvántartva, például nyaralóként. Válaszát előre is köszönöm!

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Szállás számlázása érkezéskor

Kneitner Lea

okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő

Bérszámfejtés külföldi kiküldetés

Horváthné Szabó Beáta

adószakértő

Szolgálati nyugdíjas járulékai

dr. Radics Zsuzsanna

tb-szakértő, jogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 november
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Együttműködő partnereink