1 találat a(z) bérelt iroda felújítása cimkére

Bérelt iroda felújítása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy cég irodaként (azaz nem lakóingatlanként) nyilvántartott helyiséget bérel egy másik cégtől (amely a bérbeadó). Ezt az irodát a bérlő felújítja, a felújítás költségét nem lakhatja le, tehát bekerül a könyveibe mint bérelt ingatlanon történt beruházás. Levonhatja-e jelen esetben az áfát? Mi történik, ha levonja az áfát, de néhány éven belül megszűnik a bérleti szerződése, azaz a beruházás ott marad a bérelt ingatlanban, és nem kap emiatt semmilyen kompenzálást/megtérítést a bérbeadótól? Áfafizetési kötelezettsége keletkezik? Ugyanez a kérdésem vonatkozik az olyan ingatlanokra is, amelyek habár nem irodák, de nem is lakóingatlanként vannak nyilvántartva, például nyaralóként. Válaszát előre is köszönöm!

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kötelezettség átvállalása II.

Gyüre Ferenc

adótanácsadó, okleveles könyvvizsgáló

Osztalék-visszaírás bejelentése – AVBA

Gyüre Ferenc

adótanácsadó, okleveles könyvvizsgáló

Utazásszervezői tevékenység áfájának bejelentése a NAV-hoz

Gyüre Ferenc

adótanácsadó, okleveles könyvvizsgáló

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 július
H K Sze Cs P Sz V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Együttműködő partnereink