9 találat a(z) 3 cimkére
Rendeletben hirdette ki a kormány a 2023. évi központi költségvetést, ezen felül további 34 rendelet és határozat jelent meg december 29-én Cikk
A 2022. évi 220., 221. és 222. számú Magyar Közlönyben 35 rendeletet és 7 határozatot hirdettek ki 2022. december 29-én, közöttük többek között a Magyarország 2023. évi központi költségvetéséről szóló kormányrendeletet.
3 kormányrendelet és 3 kormányhatározat jelent meg az éjjel Cikk
Szeptember 23-án, a 2022. évi 154. számú Magyar Közlönyben 3 kormányrendeletet és 3 kormányhatározatot hirdettek ki.
3,5 tonna össztömeg alatti kistehergépjármű fuvarozás esetén az útdíj áfa-ja. Kérdés
A cég 4941'08 közúti árufuvarozó tevékenységet lát el belföldön és nemzetközi viszonylatban. 3,5 to össztömeg alatti úgynevezett kisteher Mercedesekkel. Az e-matricákat a Nemzeti Útdíjfizető Zrt.-től vásárolja. Az áfatörvény 124. § (2) f) pontja szerint nem vonható le az úthasználati szolgáltatás áfája. A 125. § (2) h) pontja szerint a 124. § (2) e) és f) pontjában említett esetekben igazoltan az általa üzembentartott, 3,5 tonnát meghaladó legnagyobb össztömegű járművek esetén vonható le az áfa. Korábbi azonos témájú kérdésemre kapott válasz szerint – ha jól értettem –, a 3,5 to össztömeg alatti úgynevezett kisteher Mercedesekkel végzett bel- és nemzetközi fuvarozás esetén az e-matrica áfája levonható. Kérem erősítsenek meg, hogy jól értettem az előző választ. Köszönettel: NLN Könyvelő Kft
Ekáer Kérdés
Kereskedelmi cég kizárólag belföldi nagykereskedőktől szerez be papír- és háztartási vegyiárukat, amelyek egy részét más cégeknek, illetve viszonteladóknak értékesíti. Ezeket túrajáratokkal szállítja ki. A saját tehergépkocsik 3,5 tonna alattiak. Kérdéseink: 1.) Helyesen értelmezzük-e, hogy ez nem közúti fuvarozással járó tevékenység (mivel nem első áfaköteles értékesítés), tehát nem vonatkozik rá az ekáer? 2.) Amennyiben lenne 3,5 tonna feletti tehergépkocsink, vonatkozna-e ránk az ekáer, és ha igen, milyen okból? 3.) A 3,5 tonna alatti tehergépkocsi esetleges túlrakodását be kell-e jelenteni az ekáerben és milyen okból? Ha igen, ez milyen következményekkel jár, hiszen ezzel gyakorlatilag „feljelentjük” magunkat?
Ekáerszám kérés, ha az áruval megrakott gépjármű a 3,5 tonnát meghaladja Kérdés
Nem kockázatos terméket állítok elő, 3,5 tonna alatti gépjárművel és egy 1 tonnás utánfutóval szállítom ki az árumat, és így 2 tonnával meghaladom a súlyhatárt. Egy rakományt körülbelül 6 különböző üzletbe szállítok. Kérdésem: hogyan kell értelmezni a súlyhatárt, és mikor kell ekáerszámot kérni? Sem a súlyt, sem az értéket nem haladja meg üzletenként, vagyis több cégről van szó. Kérem gyors válaszukat.
Ekáerváltozás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Sajnos számunkra nem egyértelmű, hogy kire vonatkozik az augusztusi módosítás. Kockázatos termékekre vagy a nem kockázatosra is? Az augusztus 1-jétől hatályos Art. 22/E (1) változásával nem kellett volna az 5/2015. NGM-rendeletet is módosítani? A 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművel végzett fuvarozásra konkrétan mikor kell ekáerszámot igényelni? Például nem útdíjköteles autón három vevőnek 600-600 kilogramm nem kockázatos áruja van, így meghaladja a 3,5 tonnát. Kell-e ekáerszám? Válaszát előre is köszönjük!
Felelősségvállalás – ekáer Kérdés
Tisztelt Adószakértő! A következő témában kérném a segítségét. A vevő saját maga szervezi az áruszállítást 3,5 tonnás, nem útdíjköteles gépjárművel. A: az eladó tudja, de a vevő nem tudja, hogy a gépjármű a rendelt áruval együtt már meghaladja a 3,5 tonnát, ezért a vevő nem kér ekáerszámot. B: az eladó közli, hogy meghaladja a rendelés a súlyhatárt, de a vevő ragaszkodik a mennyiséghez. C: a vevő előre kért ekáerszámot, de az eladó nem hajlandó kiadni a súlyhatár feletti mennyiséget/az eladó hajlandó kiadni az árut. Közúti ellenőrzés során kiderült eltérésnél hogyan alakul a felelősségvállalás? Van-e jelentősége a bírság megítélésekor, hogy volt e ekáerszám, vagy nem volt? Mi a gépkocsivezető felelőssége (nincs hatósági zár), ő miért felel? Segítő válaszát köszönöm szépen.
Ekáerszám Kérdés
Kell-e ekáerszámot kérnie 08.01-től annak a vállalkozónak, aki tűzifát szállít magánszemélynek (aki végfelhasználó), és a súly meghaladja a 3,5 tonnát?
Ekáer Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy vegyiáruboltot könyvelek, ahol az árut belföldi gyártóktól szerzik be, a továbbértékesítés belföldi magánszemélyeknek és cégeknek történik. A kiszállitást sakát kisteherautóval bonyolítják. Mivel az ekáer alábbi három feltételének nem felel meg, jól gondolom-e, hogy sem a régi törvény szerint, sem az új, 08. 01-től használatos ekáerszabályok szerint nem kötelezett bejelentésre a cég? "1) az Európai Unió más tagállamából Magyarország területére irányuló termékbeszerzést vagy egyéb célú behozatalt, 2) Magyarország területéről az Európai Unió más tagállamába irányuló termékértékesítést vagy egyéb célú kivitelt, valamint 3) belföldi forgalomban nem végfelhasználó részére történő első adóköteles termékértékesítést . Akár 3,5 tonna alatt van a kisteherautó a felrakodást követően, akár felette. Köszönettel várom válaszukat.