8 találat a(z) útdíjköteles cimkére
Ekáer-igénylésre köteles belföldi értékesítés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kft. zöldség (sárgarépa, fehérrépa, kockázatos termék) kereskedelmével foglakozik. A mosatlan árut áfaalany belföldi termelőtől, vagy külföldről vásárolja. Az egyértelmű, hogy mind külföldi vásárlás esetén, mind az áfaalany belföldi magánszemélytől való vásárlás esetén szükséges ekaerszám kérése, amennyiben útdíjköteles járművel szállít és túllépi a törvényben meghatározott mennyiségi és forintérték-kereteket. Szükséges-e ekáerszám, amennyiben útdíjköteles járművel mosás után egy nagykereskedelmi lánc részére szállítja, hisz ez már a második értékesítés, a mosással az áru nem változik (a VTSZ szám ugyan az marad)? Hogy értelmezendő az 5/2015 NGM rendelet 3.§ (1) bek. c) pontja?
Ekáer: ezekre a módosításokra ügyeljen! Cikk
Az őszi adócsomag az elektronikus közúti áruforgalmai ellenőrző rendszerre (ekáer) is javasol módosítást. Emellett az idén már kétszer is jelentősen változtak a nem kockázatos termékek nem útdíjköteles gépjárművel történő közúti szállításának szabályai. Ezeket, továbbá a gyakorlatban még mindig nehézségeket okozó előírásokat foglaljuk össze.
Ekáerváltozás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Jól értelmezem-e, hogy a jogszabály és a rendelet összhangjának hiánya nem érinti a kockázatos termékek szállítására vonatkozó szabályokat, hiszen az ekáerrendelet 3. paragrafus (5) bekezdése eddig is adott utasítást a kockázatos termékek esetén a nem útdíjköteles gépjárművel végzett szállításokra? Jól gondolom-e, hogy kockázatos termék esetén akár útdíjköteles, akár nem útdíjköteles gépjárművel (még akkor is ha azt 3,5 tonnát meghaladóan pakolják meg) történik a szállítás, csak az értékhatárok valamelyikének meghaladása esetén kell ekáerszámot kérni?
Ekáer-mentességek Kérdés
Tisztelt Szakértő! Építőipari kereskedő cég vagyunk, vásárolunk külföldön-belföldön egyaránt. 1. Van egy nem útdíjköteles teherautónk, amelynek összsúlya rakottan 3500 kg. (1690 önsúly+1810 áru=3500 kg) Eddig nem kellett ekáer, mert mi nem kockázatos termékeket értékesítünk és 2,5 tonna alatt eddig mentességet kaptunk. Ha most rápakolok 500 kg első adóköteles terméket, amit importként hoztam be kell ekáert kérnem 500 kg-ra? (A mentességek megmaradtak?) 2. Van egy 6 tonnás útdíjköteles autó, amelyre szeretnék felpakolni 200 kg vasat valahol, majd a saját telephelyemen + 1300 kg első adóköteles terméket, + 4 tonna nem ekáerköteles árut, így menne vevőhöz. Eddig itt szintén mentesség volt, mert ez összesen 1500 kg első adóköteles termék. Kell-e kérni ekáert az 1500 kg-ra? Illetve, ha megállítják az autót, kell-e bizonyítanom, hogy az ekáerköteles áru csak 1500 kg az 5,5 tonnából? Hogyan bizonyítom ezt? Köszönöm
Keményednek az ekáer szabályai. Figyeljen, lehet, hogy már az Ön cégére is vonatkoznak! Cikk
2016. augusztus 1-jétől néhány látszólag kisebb szabály változik az elektronikus közúti árufuvarozó rendszerrel kapcsolatban. Ezek azonban egyrészt eddig nem érintett, és így az alapszabályokat, teendőket sem feltétlenül ismerő vállalkozásokra terjednek ki, másrészt olyan súlyos új szankciókat vezetnek be, amelyek érzékenyen érinthetik azokat is, akik már többé-kevésbé „megbarátkoztak” a rendszerrel. Vagyis nincs olyan kereskedelemmel, szállítással foglalkozó adóalany, akinek ne lenne hasznos az ekéer ismeretek felfrissítése – írja adózásról érthetően blogjában a LeitnerLeitner szakértője.
Ekáer építőiparban Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az EU-ból útdíjköteles gépjárművel egyéb kockázatos termék beszerzése ekáerköteles. Az így beszerzett termékeket a belföldi beszerzőtől megrendelt építőipari szolgáltatások teljesítéséhez, alkalmasint több címre és alkalommal szállítja ki, útdíjköteles és nem útdíjköteles gépjárművel. Ott beépíti, majd a vonatkozó szabályoknak megfelelően egyenes vagy fordított áfás számlát állít ki. A számlán nem szerepelnek külön az EU-ból beszerzett és beépített anyagok. Kérdésem: az így kiszállított és beépített anyag, termék első adóköteles (ekáerszám-köteles köteles értékesítésnek minősül-e?
EKÁER-számot kell-e kérnie a viszonteladónak? Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az Art 22/E. § szerint (1) Útdíjköteles gépjárművel végzett, közúti fuvarozással járó a) az Európai Unió más tagállamából Magyarország területére irányuló termékbeszerzést vagy egyéb célú behozatalt, b) Magyarország területéről az Európai Unió más tagállamába irányuló termékértékesítést vagy egyéb célú kivitelt, c) belföldi forgalomban nem végfelhasználó részére történő első adóköteles termékértékesítést (a továbbiakban együtt: közúti fuvarozással járó tevékenység) kizárólag érvényes Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (a továbbiakban: EKAER) számmal rendelkező adózó folytathat. (2) A közúti fuvarozással járó tevékenységet folytatni kívánó adózó az EKAER szám megállapítása érdekében köteles az állami adó- és vámhatósághoz a 11. számú melléklet szerinti adattartalommal bejelentést tenni. Kérdésem az lenne, hogy ez alapján belföldi viszonteladó adózónak, aki adóval növelten beszerzett termékeit más belföldi adózónak útdíjköteles gépjárművel történő fuvarozással egybekötötten értékesít, igényelnie kell-e EKÁER-számot? Köszönöm!
EKÁER és a 2 millió forint mentesség Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kőkereskedőként az alábbi konkrét példákra szeretnék segítséget kérni. Úgy gondoljuk érvényes ránk az értékhatár miatti mentesség; megerősítését kérnénk. 1) BESZERZÉS: Terméskövet (VTSZ 2516) importálunk uniós, közösségi adószámos partnertől, útdíjköteles járművel. Amennyiben 2 millió forint áfa nélküli a beszerzés (a súly meghaladja a 2500 kilogrammot!) teendőnk nincs. Ezt a terméket értékesítjük az alábbi módokon: 2) ÉRTÉKESÍTÉSEK 2 millió forint alatti összegűek: 2a) belföldre magánszemélynek, végfelhasználónak értékesítünk nem útdíjköteles járművel. Teendőnk nincsen. 2b) belföldre nagykereskedő cégnek, nem útdíjköteles, vagy útdíjköteles járművel. Teendőnk nincsen. 2c) EU más tagállamába végfelhasználónak, magánszemélynek, nem útdíjköteles járművel. Teendőnk nincsen. 2d) EU más tagállamába közösségi adószámos partnernek, aki ugyancsak kereskedő, útdíjköteles, vagy nem útdíjköteles járművel, teendőnk nincsen. Segítségét köszönjük.