172 találat a(z) ügyfélkapu cimkére

Cikk

Minden aktuális bevallási információ elérhető a NAV honlapján, sőt, akik teljes egészében maguk készítik bevallásukat, már hozzáférhetnek a 18SZJA webes kitöltő programhoz – tájékoztat az adóhatóság. A NAV ebben az évben a magánszemélyeken túl már az egyéni vállalkozóknak is készít adóbevallási tervezetet, a mezőgazdasági őstermelőkhöz és az áfafizetésre kötelezett magánszemélyekhez hasonlóan.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! 2019. 01. 01-jétől az egyéni vállalkozó adóbevallásait csak a saját ügyfélkapuján keresztül lehet majd továbbítani, vagy a könyvelő továbbra is az "Egyke" bejelentés szerint jogosult-e azok beküldésére? Válaszát köszönöm szépen.

Cikk

Karbantartás miatt nem lesz elérhető a kormányzati portál és ügyfélkapu 2018. október 27-én 09:00 óra és 21:00 óra között. Október 28-án éjjel pedig az OTP Bank rendszerének karbantartása miatt nem lesz elérhető az internetes fizetési szolgáltatás – hívja fel a figyelmet az adóhatóság.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Szeretnénk információt kérni a tárgyban említett kapcsolattartási lehetőségekről a NAV-val. Új vállalkozás indításaként a tulajdonos és az ügyvezető igazgató rendelkezik ügyfélkapuval, de erre a személyes, például magánszemélykénti értesítései is jönnek. A cégkapuval lehetősége van-e rá, hogy a céget könyvelő iroda csak a vállalkozás értesítéseit kapja meg, tehát különválasztható-e a kettő? Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Könyvelő vagyok. Az ügyfél nem tud vagy nem akar az online rendszerben regisztrálni, ezért átháritja ezt a feladatot a könyvelőre. Így a könyvelő a saját ügyfélkapujával regisztálja a céget, ekkor az elsődleges felhasználó a könyvelő lesz, aki viszont nem számláz, tehát semmi köze nem lesz a számlázó programhoz. Ezért másodlagos felhasználókat kell létrehozzon, akik számlázni fognak, és kapják a saját e-mail cimükre a válaszüzeneteket, illetve a saját felhasználó nevükkel és jelszavukkal tudnak lekérdezni. Jól gondolom-e, így működik-e a rendszer? Illetve van-e ennek kapcsán, amire felhívná a figyelmet? Ha több számlázó ember van, akkor annyi technikai felhasználót kell létrehozni, amennyi van, vagy csak egyet, mert egy céghez egy tartozik? Köszönöm előre is válaszát.

Cikk

2018. január 1-jétől a közigazgatásban általánosan kötelezővé vált az elektronikus ügyintézés, illetve ugyanettől az időponttól a gazdasági társaságok számára általánosan kötelező a Cégkapu használata. Az adóhatósággal való elektronikus kommunikációról egyre több a tapasztalat, az új rendszer még sok buktatót hordoz magában. Az OrienTax összefoglalta, mire érdemes odafigyelni.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Adókedvezmények hóközi kifizetésnél és fel nem használt kedvezmény kezelése

Dócziné Szabó Nikoletta

munkajogi és bérszámfejtési szakértő

NEXON

Adózóna előfizetéshez ingyenes kreditpont

Adózóna szerkesztőség

kérdések és válaszok

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 december
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Együttműködő partnereink