19 találat a(z) pénzügyi teljesítés cimkére
Előlegszámla vagy számla 2. Kérdés
Köszönöm a választ! Az első számla kiállítása akár 10 hónappal az utazás megkezdése előtt történik. A második számla az utazás előtt 30 nappal készül. Minden esetben a számla kiállítása után történik a pénzügyi teljesítés. Az áfa megfizetése a pénzügyi teljesítés hónapjában történik, annak ellenére, hogy a számlák nem előlegszámlaként készülnek. Tudtommal előlegszámla csak a pénzügyi teljesítés után készülhet, így csak fizetésbekérő lehetne a megoldás, ebben az esetben viszont nagyon megnő az adminisztráció, mivel 2 fizetésbekérőt, 2 előlegszámlát és 1 végszámlát kellene kiállítani, a módosításokról nem is beszélve. A vállalkozás gyakorlata ezt leegyszerűsíti. A fentieket figyelembe véve adókockázat nincs, mivel az áfa megfizetése szabályos. Helyesen teszi-e az utazásszervező, hogy „számlát” állít ki? Tudomásom szerint az utazásszervezőknél ez bevett gyakorlat. Köszönöm a segítséget!
Barter számlázása Kérdés
Két fél közötti barter ügyletben az áfa mértéke nem azonos, mivel ebben az ügyletben pénzügyi teljesítés nincs, ezért az áfát be kell-e fizetni, vagy a számla értékét kell úgy meghatározni, hogy az eltérő áfával növelt számlaérték egyenlő legyen, és ténylegesen ne legyen pénzügyi teljesítés?
Vételi opciós díj Kérdés
Tisztelt Szakértők! Kérdésem: helyesen járunk-e el, ha egy vételi opciós díjat a pénzügyi teljesítéskor (alapbizonylat a szerződés) számolunk el, számla nélkül. Így áfa sem terheli ezt a bevételt. Az ügyletet kft.-k bonyolítják.
Konferencián részvételről számla Kérdés
Konferencián való részvételről (kiállítási díj, szállás, étkezés) az alábbi számlát kaptuk (nem díjbekérőt): kelte: 2014.08.28. Fizetési határidő: 2014.10.10. Teljesítés: 2014.11.17. (ez a konferencia időpontja) A pénzügyi teljesítés 10. hóban megtörtént, előlegszámlát nem kaptunk. Kérdésem az, hogy a levonható áfát - előlegszámla hiányában - melyik hónapban lehet elszámolni? Köszönöm a segítségét !