5 találat a(z) közös foglalkoztatás cimkére
Közös foglalkoztatás egyéb költségeinek átterhelése Kérdés
Közös foglalkoztatás költségelszámolása Kérdés
Alkalmazott közös foglalkoztatása Kérdés
Közös foglalkoztatás költségelszámolása Kérdés
Tisztelt Cím! Három társaság közös foglalkoztatással kíván alkalmazni egy magánszemélyt könyvelői feladatok ellátására. Kérdésem, hogy több munkáltató által létesített munkaviszonyról eredendő elszámolásnál mi a helyes elszámolás? Egyik lehetséges megoldás, hogy a több munkáltató által létesített munkaviszonyról rendelkező munkaszerződés szerinti teljes munkabért és annak közterheit javasolt először a kijelölt munkáltatónál számfejteni, azaz elszámolni bérköltségként és bérjárulékként, majd a nem kijelölt munkáltatókat terhelő (általuk megtérítendő) összegeket az elszámolt bérköltség és bérjárulék csökkentéseként és a nem kijelölt munkáltatókkal szembeni követelésként elszámolni. Ugyanezen összegeket a nem kijelölt munkáltatóknál bérköltségként és bérjárulékként, valamint a kijelölt munkáltatóval szembeni kötelezettségként veszik fel a könyvekbe. Másik megoldás, hogy teljes munkabért és annak közterheit a kijelölt munkáltatónál kell számfejteni, azaz elszámolni bérköltségként és bérjárulékként, majd a nem kijelölt munkáltatókat terhelő (általuk megtérítendő) összegeket egyéb bevételként elszámolni. Ezzel a megoldással a nem kijelölt munkáltatók nem számolnak el munkabért és bérjárulékokat, az általuk a kijelölt munkáltatónak fizetendő összeget egyéb bevételként számolják el. A KSH statisztikai előírások szerint a munkavállaló a kijelölt munkáltató statisztikai adatai között szerepel. A számviteli törvény előírásai is a KSH adatszolgáltatásra hivatkozik. Üdvözlettel
Közös foglalkoztatás Kérdés
Tisztelt Cím! Öt munkavállalót kettő cég közösen foglalkoztat (több munkáltatós foglalkoztatás). A két cég megállapodott, hogy az egyik cég vállalja a bejelentést, illetve a bérszámfejtést. A két cég 50-50 százalékban osztja meg a költségeket. Milyen módon kell elszámolni egymással a két cégnek? Illetve hogyan történik az elszámolás könyvelése az egyik és a másik cégben? Úgy tudom, hogy számlát nem kell kiállítani, csak elszámolás alapján rendezi a két cég egymással a követeléstartozást. A foglalkoztató cégnél a bér- és járulékköltségeket csökkentem az elszámolás alapján ,a másik cégben pedig a bér- és járulékköltségekkel szemben számolom el az átadott pénzeszközt? Válaszukat előre is köszönöm.