Tisztelt Szakértő!
Cégünk kiskereskedelmi vállalkozás, jelentős forgalmat bonyolítunk havonta, bankkártyával fizethető vásárlások miatt. Egy adóhatósági ellenőrzés során merült fel, hogy nem helyesen számoljuk el a bevételt.
A vevő a vásárlást követően az áru értékéből számítógépes nyugtát kap. A bankkártya érvényesítéséről is kap egy igazolást, annak felhasznált összegéről.
A napi vásárlásokról a tételeken kívül összesítést is nyerünk a kártyás bevételekről, melyet szintén minden esetben kinyomtatunk naponta, ezen látható a napi vásárlások száma és az összesen végösszeg. A nyugtás számlákat és a kiegyenlítések bizonylatait minden hónapban megőrizzük. Ezeket a bankkártyás vásárlásokat külön nyilvántartásba vesszük, és összesítjük, ennek alapján kerül az árbevételek közé, valamint a fizetendő áfabevallásba.
Az ellenőrzést végző személyek kifogásolták, hogy nem került a pénztárgépbe beütésre a vásárolt összeg.
Végeztünk egy próbát, online pénztárgépünkben a napi zárószalag lehúzásában nem látható a bankkártyával vásárolt összeg.
Tisztelettel érdeklődöm, hogy a minden hónapban készített kimutatásunk és az áfabevallásban is szereplő bevételek ellenére mennyire követtünk el súlyos hibát, és milyen mértékben vagyunk szankcionálhatók amiatt, hogy a pénztárgépbe nem ütöttük be az összeget? Üzletünkben többször volt próbavásárlás, még soha, semmilyen hibát nem találtak, havonta jelentős mennyiségű áfát vallunk és fizetünk be. Köszönöm!