2 találat a(z) iroda felújítása cimkére
Bérelt ingatlanon történő felújítás, átalakítás beruházási kedvezmény Kérdés
Tisztelt Cím! Kérdésem: Bérelt ingatlanon végzett a bt. felújítást és átalakítást, melyet 2017-ben kezdtek, 2018-ban fejezték be. Üzembe helyezése ekkor történt meg. Milyen összegben vehet igénybe beruházási adókedvezményt a Tao tv. 7. § zs) pontja szerint? A 2017. és 2018. évben felmerült, 2018. évben aktivált összeg szerint, vagy csak a 2018. évben történt kiadás szerint? Az ingatlanban irodát alakítottak ki üzemkörön kivüli résszel, melyet nem kívánunk elszámolni. Várom válaszukat! Üdvözlettel Kné
Irodai felújítás lakóingatlanban Kérdés
Tisztelt Adózóna! Adott egy ügyvédi iroda, amely alirodát bérel magánszemélytől. Az alirodát felújítja és megállapodnak a bérleti szerződésben (ami határozatlan időre lett kötve), hogy a felújítást az iroda állja, annak költségét a havi bérleti díj fejében elszámolják egymással. Kérdésem a következő: mivel lakóingatlan felújítása történik, ami tovább lesz számlázva, mi a helyes eljárás? Az iroda a havi bérleti díj fejében kiszámlázza áfásan a felújítás költségét, így az áfa levonása jogszerűnek tekinthető. Kell itt élni valamilyen okból kifolyólag a bérleti díj adókötelessé tételével? A magánszemély bérleti díja kapcsán ugyanezen összeg után az iroda levonja és megfizeti az szja-t. Ebben az esetben a felújítás költségei egy követelési számlára kerülnek, a levont áfával együtt? Köszönöm szíves válaszukat!