3 találat a(z) iratok tárolása cimkére
Iratok elektronikus tárolása Kérdés
Adóellenőrzés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az lenne a kérdésem, ha van egy cég, amelynek a székhelye Budapesten van (akár székhelyszolgáltatás keretében, de ott nincs jelen), a telephelye vidéken van, és az iratőrzési cím is be van jelentve, akkor hol végezheti az ellenőrzést az adóhivatal? Az ellenőrök nem akarnak kijönni a bejelentett iratőrzési címre, az iratmennyiséget pedig nem tudjuk felvinni a székhelyre, az adóhivatalba meg nem vihetjük be, mert nincs ekkora tárolóhelyük. Joga van-e kérni az adóhivatalnak az iratok székhelyen való ellenőrzését? Illetve kérhetem-e, hogy az iratőrzés helyére jöjjenek ki? Válaszukat várva, köszönettel.
Elázott iratanyag Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az egyik cég telephelyén tűz volt. Megsemmisült a teljes raktárkészlet, az irodai és egyéb berendezések. Tűzoltósági jegyzőkönyv alapján a kárszakértés megtörtént, a biztosító fizet. De nem is ez a probléma. Hanem a tűzoltás következtében elázott a teljes iratanyag. Az iratőrzés helye nem lett külön bejelentve, ebből kifolyólag az a székhely lenne. De nem ott voltak az iratok, számlák, a teljes könyvelési anyag. A NAV-nak be kell-e jelenteni (én úgy gondolom, hogy igen), lehet-e abból probléma, hogy nem a székhelyen tárolták az iratanyagot? És az elázott számlákat visszamenőleg kell-e valamilyen módon pótolni? Köszönettel: Bné