1 találat a(z) autószerzviz cimkére
Autószerviz online pénztárgép Kérdés
Cégünk (autószerviz) 09.30.-tól köteles online pénztárgépet használni. Bevételünk nagy része átutalással folyik be, havonta azért van pár készpénzes számlánk is. Eddig minden szerelési munkáról számlát állítottunk ki, nyugtát nem használtunk. Ezt a jövőben is így szeretnénk csinálni. Kérem szíves tanácsukat, hogyha 09.30.-tól az alábbi pontok szerint járunk el az megfelelő megoldás-e az online pénztárgép kiváltására: 1. Nyugta helyett számlát adunk - ezt 09.30.-ig bejelentjük a NAV-nak a PTGSZLAB nyomtatványon. 2. 09.30. után azon készpénzes számlák esetében, melyeket nyugta helyett állítunk ki, adatot szolgáltatunk a NAV-nak a PTGSZLAH nyomtatványon minden hónapban. Az adatszolgáltatásban csak azokat a készpénzes számlákat szerepeltetjük, amelyeket magánszemélyeknek állítunk ki 900 ezer forint alatt. Cégeknek kiállított számlákat nem szerepeltetjük, mert nekik egyébként is számlát kellene kiállítani (áfaalanyok, jogi személyek). Már a 09.30.-án kiadott számlákra is vonatkozik az adatszolgáltatás? Tehát nem csak 10.01.-től kiadott számlákra? 3. Fogyasztóvédelmi szempontból megfelelő-e, ha a szervizben kifüggesztenek egy tájékoztatót, melyben közlik a vásárlókkal, hogy nyugta helyett számlát tudnak csak kiállítani, ezért a név és cím megadása kötelező. Ez így megfelelő megoldás lehet-e? Kérem szíves segítségüket, hogyha a fentiek szerint járunk el, mentesülhetünk-e az online pénztárgép használatától? Előre is köszönöm.