• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Autószerviz online pénztárgép

Cégünk (autószerviz) 09.30.-tól köteles online pénztárgépet használni. Bevételünk nagy része átutalással folyik be, havonta azért van pár készpénzes számlánk is. Eddig minden szerelési munkáról számlát állítottunk ki, nyugtát nem használtunk. Ezt a jövőben is így szeretnénk csinálni. Kérem szíves tanácsukat, hogyha 09.30.-tól az alábbi pontok szerint járunk el az megfelelő megoldás-e az online pénztárgép kiváltására: 1. Nyugta helyett számlát adunk - ezt 09.30.-ig bejelentjük a NAV-nak a PTGSZLAB nyomtatványon. 2. 09.30. után azon készpénzes számlák esetében, melyeket nyugta helyett állítunk ki, adatot szolgáltatunk a NAV-nak a PTGSZLAH nyomtatványon minden hónapban. Az adatszolgáltatásban csak azokat a készpénzes számlákat szerepeltetjük, amelyeket magánszemélyeknek állítunk ki 900 ezer forint alatt. Cégeknek kiállított számlákat nem szerepeltetjük, mert nekik egyébként is számlát kellene kiállítani (áfaalanyok, jogi személyek). Már a 09.30.-án kiadott számlákra is vonatkozik az adatszolgáltatás? Tehát nem csak 10.01.-től kiadott számlákra? 3. Fogyasztóvédelmi szempontból megfelelő-e, ha a szervizben kifüggesztenek egy tájékoztatót, melyben közlik a vásárlókkal, hogy nyugta helyett számlát tudnak csak kiállítani, ezért a név és cím megadása kötelező. Ez így megfelelő megoldás lehet-e? Kérem szíves segítségüket, hogyha a fentiek szerint járunk el, mentesülhetünk-e az online pénztárgép használatától? Előre is köszönöm.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5