3 találat a(z) átmenet cimkére

Új építés 5 százalékkal veszem 2019-ben, 27 százalék áfaval adom el 2020-ban? Kérdés

Tisztelt Válaszoló! A kft.-m egy új építésű lakóparkban vásárolt lakásokat, melyek átadása eredetileg 2019. szeptember lett volna. Már most látszik, hogy várhatóan 2020. január lesz a valós átadás, ami alapvetően nem probléma, 5 százalékos áfás számlát kapok a kivitelezőtől, csakhogy a lakásra viszont időközben előszerződést kötött a kft.-m, vagyis ahogy elkészült a lakás rögtön értékesítjük a vevőnek, ezt az új lakást, de a csúszás miatt ez már csak 2020 januárjában történhet meg, amikor lévén új lakás már 27 százalékos áfakulccsal értékesíthetem? Mi a megoldás, hogy az 5 százalék áfával értékesíthessem, hiszen ha 27 százalékkal kell eladnom akkor az értéknövekedést elvitte az áfatöbblet, sőt..? Megoldás, ha végszerződést kötök az én vevőmmel még 2019.12.31. előtt és kiszámlázom a vételárat (5 százalék áfával), majd a tényleges átutalás megtörténik valamikor 2020-ban? Ez a kérdés ugyanígy felmerül a 2019-ben vásárolt, de 2020/21-ben értékesített új építésű lakásoknál is? 5 százalékkal történt a beszerzés akkor lévén új építés csak 27 százalékkal adható el? Illetve van még egy lehetőségem, hogy a szerződésemet átruházom a vevőmre, aki így közvetlen a beruházótól vásárolná meg a lakást – azon az áron amennyiért egyébként én. Ebben az esetben viszont felmerül egy vételár-különbözet amit a vevőmmel el kellene számolnom? (Az az ár mennyiért én eladom a vevőmnek – az én szerződésem összege közötti különbözet.) Ezt milyen jogcímen számlázhatja ki a cégem? Milyen áfakulccsal? Alapvetően a cég az ingatlanforgalmazást áfa mentesen folytatja.

Katás áttér áfás számlázásról alanyi mentességre Kérdés

2019. 01. 01-től katás egyéni vállalkozó áfás számlázásról áttér alanyi mentességre. 2018. év december havi teljesitéssel 2019. évben kiállít egy számlát még, de a pénz is csak 2019. évben érkezik meg. Áfával kell kiállitani, vagy áfa nélkül?

Számlázóprogramból kiállított számla jelentési kötelezettsége Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy vállalkozás, amely vállalatirányítási rendszert használ, ebből a programból számláz. A kiállított számlák kb. 1-2 százaléka kerül csak belföldi adóalanyok felé kiszámlázásra. Sajnos az ERP rendszer nem nem tudja teljesíteni a 2018. 07. 01-jétől esedékes online jelenléti kötelezettséget. Ezért is kerül lecserélésre, de csak 2019-ben történik meg teljesen. Hogyan járok el helyesen? 1. a jelenléti kötelezettséget, mint kvázi számlatömb esetén kézzel teszem meg? 2. kiállítom a rendszerből a számlát, mert könyveli a készletet és az eredményt, az áfát is, de regisztrálok az NAV Online Számlázó rendszerébe, ahol újra kiállítom a számlát, hivatkozva az ERP rendszer által adott számlaszámra, a dupla áfafizetés elkerülése miatt? Ez csak egy átmeneti állapot, amit meg kellene oldanom! Köszönettel: Gál Dezső

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Áfaarányosítás

Bunna Erika

adótanácsadó

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink