3 találat a(z) átmenet cimkére

Új építés 5 százalékkal veszem 2019-ben, 27 százalék áfaval adom el 2020-ban? Kérdés

Tisztelt Válaszoló! A kft.-m egy új építésű lakóparkban vásárolt lakásokat, melyek átadása eredetileg 2019. szeptember lett volna. Már most látszik, hogy várhatóan 2020. január lesz a valós átadás, ami alapvetően nem probléma, 5 százalékos áfás számlát kapok a kivitelezőtől, csakhogy a lakásra viszont időközben előszerződést kötött a kft.-m, vagyis ahogy elkészült a lakás rögtön értékesítjük a vevőnek, ezt az új lakást, de a csúszás miatt ez már csak 2020 januárjában történhet meg, amikor lévén új lakás már 27 százalékos áfakulccsal értékesíthetem? Mi a megoldás, hogy az 5 százalék áfával értékesíthessem, hiszen ha 27 százalékkal kell eladnom akkor az értéknövekedést elvitte az áfatöbblet, sőt..? Megoldás, ha végszerződést kötök az én vevőmmel még 2019.12.31. előtt és kiszámlázom a vételárat (5 százalék áfával), majd a tényleges átutalás megtörténik valamikor 2020-ban? Ez a kérdés ugyanígy felmerül a 2019-ben vásárolt, de 2020/21-ben értékesített új építésű lakásoknál is? 5 százalékkal történt a beszerzés akkor lévén új építés csak 27 százalékkal adható el? Illetve van még egy lehetőségem, hogy a szerződésemet átruházom a vevőmre, aki így közvetlen a beruházótól vásárolná meg a lakást – azon az áron amennyiért egyébként én. Ebben az esetben viszont felmerül egy vételár-különbözet amit a vevőmmel el kellene számolnom? (Az az ár mennyiért én eladom a vevőmnek – az én szerződésem összege közötti különbözet.) Ezt milyen jogcímen számlázhatja ki a cégem? Milyen áfakulccsal? Alapvetően a cég az ingatlanforgalmazást áfa mentesen folytatja.

Katás áttér áfás számlázásról alanyi mentességre Kérdés

2019. 01. 01-től katás egyéni vállalkozó áfás számlázásról áttér alanyi mentességre. 2018. év december havi teljesitéssel 2019. évben kiállít egy számlát még, de a pénz is csak 2019. évben érkezik meg. Áfával kell kiállitani, vagy áfa nélkül?

Számlázóprogramból kiállított számla jelentési kötelezettsége Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy vállalkozás, amely vállalatirányítási rendszert használ, ebből a programból számláz. A kiállított számlák kb. 1-2 százaléka kerül csak belföldi adóalanyok felé kiszámlázásra. Sajnos az ERP rendszer nem nem tudja teljesíteni a 2018. 07. 01-jétől esedékes online jelenléti kötelezettséget. Ezért is kerül lecserélésre, de csak 2019-ben történik meg teljesen. Hogyan járok el helyesen? 1. a jelenléti kötelezettséget, mint kvázi számlatömb esetén kézzel teszem meg? 2. kiállítom a rendszerből a számlát, mert könyveli a készletet és az eredményt, az áfát is, de regisztrálok az NAV Online Számlázó rendszerébe, ahol újra kiállítom a számlát, hivatkozva az ERP rendszer által adott számlaszámra, a dupla áfafizetés elkerülése miatt? Ez csak egy átmeneti állapot, amit meg kellene oldanom! Köszönettel: Gál Dezső

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Hallgatói munkadíj könyvelése

Nagy Norbert

adószakértő

Szolgáltatás áfája

Bunna Erika

adótanácsadó

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 október
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink