1 találat a(z) tevékenység átvétele cimkére
Jóváíró számla Kérdés
Hogyan lehet szabályos jóváíró számlát kiállítani? Az mindegy, hogy milyen okból. Két esetünk van: 1. Egy bizonyos tevékenységet átvettünk egy másik cégtől (LS) szerződés alapján. Nem a céget vettük meg, nem összeolvadtunk, csak mi folytatjuk azt a bizonyos tevékenységet minden hasznával és kötelezettségével együtt. Mi legyünk a "SZOLGÁLTATÓ". Az LS kiállított egy számlát, melyről a szerződés aláírása után, annak alapján már nekünk, a SZOLGÁLTATÓNAK kellene egy tételre jóváírást adni. Megtehetjük-e ezt? Köthetünk-e erre az ügyletre egy tartozás-átvállalási szerződést, vagy az a jobb megoldás, ha a tételt a VEVŐ számlázza a SZOLGÁLTATÓNAK? 2. Van egy "INTEGRÁTOR" cég, amely egy összetett berendezést épít különféle szállítók műszeregységeiből, melyekre a garanciát, jóváírásokat az egyes szállítók biztosítják közvetlenül. Egy ilyen tételre valamilyen okból jóváírást kellene kiállítanunk a VEVŐ felé. Megtehetjük-e ezt, hiszen az eredeti számla az INTEGRÁTORba ment? Vagy követni kell mindenképpen az eredeti értékesítési vonalat?