19 találat a(z) telephely bejelentése cimkére
Olasz állampolgár távmunkában foglalkoztatva Kérdés
Telephely bejelentése Kérdés
Telephely bejelentése Kérdés
Pénzügyi képviselet a Brexit után Cikk
Az Egyesült Királyság 2020. január 31-én éjfélkor kilépett az Európai Unióból (Brexit), 2020. december 31. napjával pedig a kilépést követő átmeneti időszak is lezárult. A kilépéshez fűződő legfontosabb változások egyike, hogy az Egyesült Királyságban letelepedett, vagyis ott székhellyel vagy telephellyel rendelkező adóalanyok bizonyos esetekben nem járhatnak el önállóan az adókötelezettségeik teljesítése során, hanem úgynevezett pénzügyi képviselőt kell megbízniuk, emlékeztet honlapján a NAV.
Telephely bejelentése – 2021 Kérdés
Mobil konténer – telephely Kérdés
Telephely bejelentése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi témában szeretném segítségét kérni. Miskolci székhelyű társaság Budapesten iroda létesítésére magánszemélytől lakást bérel. Be kell-e ezt jelenteni telephelynek a NAV-hoz, illetve az illetékes önkormányzathoz? Segítségét köszönöm. Tünde
Ingatlan bérbeadás – telephely keletkeztetése Kérdés
Tisztelt Cím! Ingatlan bérbeadása (a székhelytől eltérő városban) a helyi adókról szóló törvény szerint telephelyet keletkeztet. Ezt a címet elég csak az önkormányzatnak bejelenteni telephelyként vagy a cégbíróságon is be kell? A vállalkozás törzsadataiban régebbi telephelyek is szerepelnek, amelyek már megszűntek, a cégbíróságon nincsenek már bejegyezve, azokat szeretném töröltetni. Illetve még a törzsadatokban szereplő régi adatokat – mint például NAV képviselő, tulajdonosok, ezek a cégbíróságon már szintén nem szerepelnek – szeretném rendbe tenni. Hol és milyen formában tudom ezeket a változásokat bejelenteni? Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Komáromi Judit
Telephely-bejelentési kötelezettség Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban kérném segítségét: adott egy kft., mely tevékenysége során 'nem foglalkozik ingatlannal' (nem ad el vagy bérbe ingatlant stb.). Ez a kft. befektetés céljából vásárol egy ingatlant, mely után költségeket számol el (értékcsökkenés, közüzemi díjak stb.). Kérdéseink az alábbiak: a) Köteles-e a kft. ezt az ingatlant mint telephelyet bejelenteni a NAV felé (és/vagy a cégbíróság felé)? b) Amennyiben a válasz nem: a kft. úgy dönt, hogy az ingatlant bérbe adja és ebből jövedelme származik. Ebben az esetben lesz-e ilyen kötelezettsége a NAV és/vagy a cégbíróság felé? Általánosságban kérdésünk, hogy létezik-e olyan eset, amikor a gazdasági társaságnak a telephelyet csak a NAV felé kell bejelentenie (és a cégbíróság felé nem)? Segítségét köszönjük!
Telephely bejelentése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Vállalkozásunk ingatlanbérbeadással foglalkozik, székhelye Gyál, és telephelye a XVIII. kerületben található. A vállalkozás tulajdonában lévő ingatlanok száma 15-20 db (Budapesten és Pest megyében helyezkednek el). Kérdés: a bérbeadott ingatlanokat be kell jelenteni a cégbíróság felé mint telephely vagy fióktelep? Köszönettel: Égei Emese
Telephely-bejelentés Kérdés
Tisztelt Adózóna! Székhelytől és bejegyzett telephelytől független 3. önkormányzat területén végzett társaságunk állandó, azaz 181 napot meghaladóan építőipari kivitelezési tevékenységet. Az így létrejött telephelyet be kell-e jelenteni a NAV-hoz? Köszönöm válaszukat!
Telephely bejelentése NAV felé Kérdés
Tisztelt Szipszer Tamás Úr! A Bérelt raktárhelyiség: kell-e iparűzési adót fizetni? című cikkével helyen kapcsolatban kérdezném, milyen nyomtatványon történhet a telephely NAV felé való közvetlen bejelentése, ha az nem kerül bele a társasági szerződésbe? Köszönöm, üdvözlettel dr. Varga Róbert
Gyógyászati segédeszközt forgalmazó – helyi adó Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kft. gyógyászati segédeszköz forgalmazására, javítására, ortopéd cipészet, ortopédia (járóbeteg-ellátás) és rehabilitációs medicina alaptevékenység végzéséhez rendelkezik ÁNTSZ működési engedéllyel. Számlát az OEP-nek, illetve magánszemélyeknek állít ki. Az első kérdés, melyhez megerősítést kérek: az OEP nagy értékű számláit,az áfabevallás adatszolgáltatásában adószám hiányában nem részletezzük, persze a fizetendő áfában szerepel. Helyes ez az eljárás? A kft. tevékenységét szerte az országban kis településeken is végzi, havi 3-4 órában. Az ügyvéd ezeket a telephelyeket bejelenti,a bérleti szerződések alapján. Ezek cégbírósági bejelentésére kötelezi őket valamilyen jogszabály (például az ÁNTSZ)? Ugyanis ebben az esetben mindenhol keletkezik a kft.-nek helyiadó-kötelezettsége, ami igen elenyésző, a kevés idő miatt. A megosztásra szánt munka viszont rengeteg. Ha nem lenne a cégbíróságon bejelentve, az ideiglenes tevékenység után egyszerűbb lenne a helyi adó, sok helyen nincs is adókötelezettség. Nem elég csak az adóhatóságnál bejelenteni ezeket az gyakran változó rendelési helyeket? A iparűzési adó megosztásánál minden telephelyet szerepeltessünk, azokat is, ahol nincs adókötelezettség? Akkor a székhelyre fizetett adó jelentősen csökkenni fog? Orvosok és asszisztensek is vannak a munkavállalók között, ők közfeladatot látnak el? Vonatkozik rájuk a szakképzési hozzájárulás mentessége? Ugyanezt a fogorvosra és az asszisztensére is szeretném tudni. Köszönettel.
Telephely-bejelentés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Budapesti kft. rendelkezik budapesti székhellyel, van neki egy üzlete, és vett több lakást bérbeadás céljából. Kérdésem az lenne, hogy telephelyként melyiket kell bejelentenie a cégbírósághoz, a NAV felé, a kerületi önkormányzathoz? Üdvözlettel: Ildi
Telephely-bejelentés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Abban kérném a segítségét, hogy ha egy cég tartósan, szerződéssel, napi 24 órában szolgáltatást végez(recepciós, őrzés-védés, takarítás, stb.) egy másik cég székhelyén (ami a saját székhelyétől eltérő városban található), akkor a szolgáltató cégnek be kell-e jelentkezni ebben a városban is az iparűzési adó hatálya alá, illetve be kell-e jelentenie telephelyként (cégbíróság, adóhatóság) az adott címet, ahol a munkát végzik? Köszönöm.