5 találat a(z) nagykereskedelmi értékesítés cimkére

Termékértékesítés dolgozóknak Kérdés

Online pénztárgép átminősítése tartalék géppé Kérdés

Tisztelt Adózóna! Vállalkozásunknak több telephelye is van az országban. Mindegyik telephely folytat kiskereskedelmi és nagykereskedelmi értékesítést is. Ennek megfelelően mindegyik telephelyen online pénztérgép üzemel. Van olyan telephely, ahol több pénztárgép is működik, mert több értékesítési pult is ki van alakítva. Az egyik kirendeltségen megszűntetünk egy értékesítési pultot, így az ott üzemelő online pénztárgépre nincs már szükség. Felvetődött, hogy megtartanánk ezt a pénztárgépet egy tartalék gépnek. Mi ennek a módja? Csak a NAV-nál kell lejelenteni, hogy tartalék pénztárgépként akarjuk a jövőben tartani? Hogy oldható meg, hogy ha egy másik kirendeltségen romlik el a pénztárgép, és oda át szeretnénk vinni? Ha most bejelentjük a megszüntetését későbbiekben újra üzembe helyezhetjük, ha esetleg megint megnyitunk egy értékesítési pultot? Válaszukat előre is köszönöm!

Pénztárgép-használat Kérdés

Pénztárgépek kötelező használatával kapcsolatosan felmerült adatszolgáltatás-nyújtás kapcsán felmerült kérdések: A nagykereskedelmi tevékenység mellett, kiskereskedelmi értékesítésünk úgy történik, hogy az ügyfélszolgálati pultnál a vevő szóban jelzi, mit szeretne vásárolni, a számítógépben az értékesítő kollégánk megnézi, hogy van-e raktáron a kért áru, ha van, kiállítjuk a számítógépben a számlát, a szállítólevelet a vevő részére. A vevő kifizeti az árut és a kifizetett számla bemutatásakor megkapja az árut a raktárból. Az ügyfélszolgálati térben áru nincs kirakva, néhány bemutató termék van csak elhelyezve. Kérdések: 1. Hogyan kell értelmezni ezt a mondatot „az egyes 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR ’08 46.2-46,7 szerinti nagykereskedelmi tevékenységet folytató adóalanyok, üzletek a kiskereskedelmi tevékenységük tekintetében”? 2. Ha a cég főleg nagykereskedelmi tevékenységet végez, de kiskereskedelmi tevékenységet is ellát, az Önkormányzatnál kell-e engedélyt kérni a kiskereskedelmi tevékenység végzésére, illetve, ha a cég így kérte az engedélyt, kötelezi-e az pénztárgép használatára? 3. Ha a cég alapvetően nagykereskedelmi tevékenységet végez, de kiskereskedelmi tevékenységet is ellát, be kell-e jelenteni a NAV-nak a kiskereskedelmi tevékenység TEÁOR-számot? 4. Ha fenti esetben a kiskereskedelmi tevékenységre TEÁOR-szám bejelentés történt, működési engedély is van az önkormányzattól, ez már pénztárgép kötelező használatot feltételez, vagy mentesül a pénztárgép-használat alól?

Garanciális termékek számlázása Kérdés

Cégünk nagykereskedelmi termékértékesítéssel foglalkozik. Gyakran előfordul, hogy a postai és egyéb úton elküldött termékek sérülnek, így a vásárlóknak garanciában cseréljük akár az egész terméket vagy annak egy részét. Ezen termékeket a raktárunkban nyilvántartjuk rendes beszerzési áron, tehát csak számlázással tudjuk a raktári készletünket csökkenteni. Hogyan, milyen összegben tudjuk a garanciális termékeket kiszámlázni? Jó megoldás-e az, hogy a garanciában kiküldött terméket leszámlázzuk más termékekkel együtt, és a számla végösszegéből engedményt adunk a garanciális termék összegében? Köszönettel!

Nagyker üzlet kisker értékesitése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy alapvetően nagykereskedőknek értékesitő üzlet időnként kiskereskedelmi vevőket is kiszolgál. A nagyker. vevőknek minden esetben számlát, a kisker. vevőknek gépi nyugtát ad. Kérdésem, hogy a pénztárgépbe a nagyker számlák adatait is be kell-e ütnie, ha az értékesités készpénzes? Ez az üzlet most bejelentette, hogy ezután minden értékesítéséről (tehát a kiskereskedelmiről is) számlát fog adni (mivel a régi pénztárgépe memóriája betelt, a megrendelt online pénztárgépét pedig még sokáig nem fogják tudni szállitani). Kell-e jelentenie hetente a NAV felé a nagyker. számlák adatait is, vagy pedig ez az előirás csak a kisker. értékesitésekre vonatkozik? A nyomtatványon a vevői adatoknál adószámot is kérnek, holott a kisker. vevőknek ilyen nincs is. De a nagyker. vevőknél sem kötelező az adószámot feltüntetni. Tisztelettel várom szives válaszukat.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink