9 találat a(z) gyűjtőfuvar cimkére
Ekáer gyűjtőfuvar Kérdés
Cégünk közösségen belülre értékesít úgy, hogy a kockázatos terméket először Kecskemétre szállítják, ott egy másik fuvarozó átveszi azt, és kiviszi az országból. Mi egy ekáerszámot kérünk, amikor megtörténik az átrakodás, akkor módosítjuk a rendszámokat. Helyesen járunk-e el?
Címzettek az ekáerszám képzésénél Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdésben kérem a segítségét. Egy feladótól több címzetthez, több vevőhöz visz árut a tehergépjármű. Egy-egy vevő rakománya nem, de az összes rakomány meghaladja a 2,5 tonnát. Ilyen esetben kell-e, és ha igen, mindegyik vevőhöz kell ekáerszámot képezni? Segítő válaszát köszönöm szépen.
Ekáer, gyűjtőfuvar Kérdés
Tisztelt Szakértő! Futárszolgálatnál a csomagok kiszállítását nappal 3,5 tonnás, illetve annál kisebb autók végzik. Az éjszakai gerincjáraton 12 tonnás autóval ugyanazon az útvonalon a budapesti központi depóból szállítja a feladók csomagjait. Az lenne a kérdésem, hogy az új ekáerszabályok közül bármelyik érvényes lehet-e ezen tevékenységre, illetve, ha igen, milyen formában? Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel: Csabainé
Gyűjtőfuvar Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy hipermarket áruházlánc egységeit szolgáljuk ki országosan. A kamionunk felteszi az áruházak áruját, szállítólevelét, elviszi egy logisztikai központba. Odaérkezik az áruházlánc minden beszállítójától az aktuális áru. Az általunk vitt árut leveszik a kamionról, mi távozunk, majd a logisztikai központ összeszedi egy-egy áruház minden áruját, és továbbítja azokat az egységnek. A szállítóleveleken feltüntetett értékek önmagukban messze nem érik el az ekáerhatárt, de az összes mennyiség a súlyhatárt igen. Gondolom, ekáerszámot mindenképpen kell adnunk, de csak egyet, mert a kamion összes áruja teszi ki az előírás szerinti súlyhatárt. És utána az áruházlánc nekünk jelenti, hogy mikor vették át az árut. Az ekáerjelentést úgy csináljuk, hogy mi vagyunk a felrakás helye és a feladók, a logisztikai központ a lerakodás helye, a címzett a hipermarket központi megnevezése. A gyűjtőfuvarra vonatkozó 2015. június 1-jétől életbe lépett jogszabályváltozás szerint helyesen járunk-e el, vagy másképpen kell a fuvart jelentenünk? Segítségét köszönöm szépen.
Ekáer: bizonytalanság a gyűjtőfuvar joggyakorlatában Cikk
A gyűjtőfuvarok szempontjából lényeges ponton módosult az ekáer rendelet: júniustól akkor is csak egy ekáerszámot kell kérni, ha egy feladó, több felrakodási címről, vagy egy címzett, több kirakodási címére történik a szállítás – mutat rá a MAZARS. A nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat szerint ugyanakkor az egyszerűsítésnek szánt módosítás nem hoz valódi megkönnyebbülést az érintetteknek, sőt, a logisztikai partnerrel dolgozó cégeknek mostantól még nehezebb a szabályok jogkövető alkalmazása.
EKÁER - bejelentés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az ekáerrendszer módosító rendeletei után több kérdésben még bizonytalanok vagyunk, ehhez kérnék egy kis iránymutatást: 1. Útdíjköteles járművet értékhatár alatt is kell-e jelenteni? 2. Továbbá, kockázatos termék esetén (zöldség, gyümölcs), ha egy autón (kis autó, 3,5 tonna alatti) több bolt termékei találhatók, és mindegyik boltnak más a címe, tehát külön lerakodási helynek minősülnek, akkor ilyen esetben a gépjárművön található összmennyiséget kell-e nézni, vagy az egy boltra eső mennyiséget? S ezt hogyan kell ilyen esetben jelenteni? Tehát, ha a járművön található összmennyiség eléri a jelentési határértékeket (bruttó súly, nettó érték), akkor már mindegyik bolt bejelentés-köteles, vagy csak az bolt, amelyé meghaladta az értékhatárt? 3. Nyáron elvásárlással foglalkozunk, és a termelőink között van kompenzációs felárral értékesítő és áfás termelő is. Itt az lenne a kérdésem, mivel az áru összeszedéskor egy autón landol, hogy csak az áfás részét kell ilyenkor jelenteni? Vagy az egészet? (Például a jármű 5000 kilogramm uborkát szállít, amelyből 3000 kilogramm számlás partnertől, 2000 kilogramm sima őstermelőtől származik.) Előre is köszönöm! Üdvözlettel: S.N.
EKÁER gyűjtőfuvar esetén Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk árut szállít egy áruházláncnak országosan. 30-40 db szállítólevélen szereplő árut egy fuvarozó cég kamionja visz egy logisztikai telephelyre és ők viszik tovább az árut gyűjtőfuvarban más árukkal együtt. Egy-egy szállítólevélhez tartozó áru súlya és értéke nem teszi ki a törvény szerinti mértéket, de összességében igen. Kérdés: szállítólevelenként kell-e ekáerszámot adni? A kamionnyi mennyiséget nem lehet egy ekáerszámra tenni VTSZ szám szerinti bontásban, ugyanis az elektronikus nyilvántartás címzett rovatába nem írhatunk 30-40 átvevő címet, ahova az árut szállítják, és a rovatot nem lehet üresen hagyni. Segítségüket köszönöm szépen.
Gyűjtőfuvar az ekáerben Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk árut szállít egy áruházláncnak országosan. Az áruszállítást egy szállítmányozó cég végzi. Felvesznek 30-40 szállítólevélen szereplő árut. A telephelyükön cím szerint bontva rakják össze a fuvarokat és viszik tovább az egységekbe az árut. Amit mi a telephelyünkön felrakunk árut szállítólevelenként, sem az ekáer súlyhatárt, sem értéket nem teszik ki. Szeretnénk megtudni, hogy annak a kamionnak, ami az összes árut elviszi tőlünk, kell-e ekáer-számmal ellátni? Segítő felvilágosításukat előre is köszönöm. Üdvözlettel: G. E.
Vevői készlet kezelése három közösségi tagállam esetén Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdésemre várnám mielőbbi szíves válaszát: Egy francia partnerünknek értékesítünk termékeket. Eddig a termékeket Magyarországról Franciaországba szállítottuk (leszállított áron, EU-s értékesítésre került a termékünk). A partnerünk azonban a költségei csökkentése érdekében azt kérte, hogy ezentúl a termékeket, az ő szlovákiai raktárába kell szállítani. A szállítást ő fogja végezni. A termékeket pedig heti rendszerességgel fogja onnan elszállítani Franciaországba (több mástól is hasonló módon beszerzett termékkel együtt, kvázi „gyűjtőfuvarként”). A számlát nekünk csak akkor kell kiállítani a francia cégnek (a francia partner elképzelése szerint, francia adószámra, a mi magyar adószámunkról), amikor a termékeket elszállítják a francia partner szlovákiai raktárából. Az lenne a kérdés, hogy ennek az esetnek mi az adóügyi vonzata, be kell-e nekünk jelentkezni Szlovákiában, vagy közösségen belül adómentesen számlázhatunk a vevői készlet fenntartásaként magyar adószámunkkal a francia cégnek annak ellenére, hogy a fuvar Magyarországról Szlovákiába, majd Szlovákiából Franciaországba ment?