9 találat a(z) gyűjtőfuvar cimkére

Ekáer gyűjtőfuvar Kérdés

Cégünk közösségen belülre értékesít úgy, hogy a kockázatos terméket először Kecskemétre szállítják, ott egy másik fuvarozó átveszi azt, és kiviszi az országból. Mi egy ekáerszámot kérünk, amikor megtörténik az átrakodás, akkor módosítjuk a rendszámokat. Helyesen járunk-e el?

Címzettek az ekáerszám képzésénél Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdésben kérem a segítségét. Egy feladótól több címzetthez, több vevőhöz visz árut a tehergépjármű. Egy-egy vevő rakománya nem, de az összes rakomány meghaladja a 2,5 tonnát. Ilyen esetben kell-e, és ha igen, mindegyik vevőhöz kell ekáerszámot képezni? Segítő válaszát köszönöm szépen.

Ekáer, gyűjtőfuvar Kérdés

Tisztelt Szakértő! Futárszolgálatnál a csomagok kiszállítását nappal 3,5 tonnás, illetve annál kisebb autók végzik. Az éjszakai gerincjáraton 12 tonnás autóval ugyanazon az útvonalon a budapesti központi depóból szállítja a feladók csomagjait. Az lenne a kérdésem, hogy az új ekáerszabályok közül bármelyik érvényes lehet-e ezen tevékenységre, illetve, ha igen, milyen formában? Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel: Csabainé

Gyűjtőfuvar Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy hipermarket áruházlánc egységeit szolgáljuk ki országosan. A kamionunk felteszi az áruházak áruját, szállítólevelét, elviszi egy logisztikai központba. Odaérkezik az áruházlánc minden beszállítójától az aktuális áru. Az általunk vitt árut leveszik a kamionról, mi távozunk, majd a logisztikai központ összeszedi egy-egy áruház minden áruját, és továbbítja azokat az egységnek. A szállítóleveleken feltüntetett értékek önmagukban messze nem érik el az ekáerhatárt, de az összes mennyiség a súlyhatárt igen. Gondolom, ekáerszámot mindenképpen kell adnunk, de csak egyet, mert a kamion összes áruja teszi ki az előírás szerinti súlyhatárt. És utána az áruházlánc nekünk jelenti, hogy mikor vették át az árut. Az ekáerjelentést úgy csináljuk, hogy mi vagyunk a felrakás helye és a feladók, a logisztikai központ a lerakodás helye, a címzett a hipermarket központi megnevezése. A gyűjtőfuvarra vonatkozó 2015. június 1-jétől életbe lépett jogszabályváltozás szerint helyesen járunk-e el, vagy másképpen kell a fuvart jelentenünk? Segítségét köszönöm szépen.

Ekáer: bizonytalanság a gyűjtőfuvar joggyakorlatában Cikk

A gyűjtőfuvarok szempontjából lényeges ponton módosult az ekáer rendelet: júniustól akkor is csak egy ekáerszámot kell kérni, ha egy feladó, több felrakodási címről, vagy egy címzett, több kirakodási címére történik a szállítás – mutat rá a MAZARS. A nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat szerint ugyanakkor az egyszerűsítésnek szánt módosítás nem hoz valódi megkönnyebbülést az érintetteknek, sőt, a logisztikai partnerrel dolgozó cégeknek mostantól még nehezebb a szabályok jogkövető alkalmazása.

EKÁER - bejelentés Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az ekáerrendszer módosító rendeletei után több kérdésben még bizonytalanok vagyunk, ehhez kérnék egy kis iránymutatást: 1. Útdíjköteles járművet értékhatár alatt is kell-e jelenteni? 2. Továbbá, kockázatos termék esetén (zöldség, gyümölcs), ha egy autón (kis autó, 3,5 tonna alatti) több bolt termékei találhatók, és mindegyik boltnak más a címe, tehát külön lerakodási helynek minősülnek, akkor ilyen esetben a gépjárművön található összmennyiséget kell-e nézni, vagy az egy boltra eső mennyiséget? S ezt hogyan kell ilyen esetben jelenteni? Tehát, ha a járművön található összmennyiség eléri a jelentési határértékeket (bruttó súly, nettó érték), akkor már mindegyik bolt bejelentés-köteles, vagy csak az bolt, amelyé meghaladta az értékhatárt? 3. Nyáron elvásárlással foglalkozunk, és a termelőink között van kompenzációs felárral értékesítő és áfás termelő is. Itt az lenne a kérdésem, mivel az áru összeszedéskor egy autón landol, hogy csak az áfás részét kell ilyenkor jelenteni? Vagy az egészet? (Például a jármű 5000 kilogramm uborkát szállít, amelyből 3000 kilogramm számlás partnertől, 2000 kilogramm sima őstermelőtől származik.) Előre is köszönöm! Üdvözlettel: S.N.

EKÁER gyűjtőfuvar esetén Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk árut szállít egy áruházláncnak országosan. 30-40 db szállítólevélen szereplő árut egy fuvarozó cég kamionja visz egy logisztikai telephelyre és ők viszik tovább az árut gyűjtőfuvarban más árukkal együtt. Egy-egy szállítólevélhez tartozó áru súlya és értéke nem teszi ki a törvény szerinti mértéket, de összességében igen. Kérdés: szállítólevelenként kell-e ekáerszámot adni? A kamionnyi mennyiséget nem lehet egy ekáerszámra tenni VTSZ szám szerinti bontásban, ugyanis az elektronikus nyilvántartás címzett rovatába nem írhatunk 30-40 átvevő címet, ahova az árut szállítják, és a rovatot nem lehet üresen hagyni. Segítségüket köszönöm szépen.

Gyűjtőfuvar az ekáerben Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk árut szállít egy áruházláncnak országosan. Az áruszállítást egy szállítmányozó cég végzi. Felvesznek 30-40 szállítólevélen szereplő árut. A telephelyükön cím szerint bontva rakják össze a fuvarokat és viszik tovább az egységekbe az árut. Amit mi a telephelyünkön felrakunk árut szállítólevelenként, sem az ekáer súlyhatárt, sem értéket nem teszik ki. Szeretnénk megtudni, hogy annak a kamionnak, ami az összes árut elviszi tőlünk, kell-e ekáer-számmal ellátni? Segítő felvilágosításukat előre is köszönöm. Üdvözlettel: G. E.

Vevői készlet kezelése három közösségi tagállam esetén Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdésemre várnám mielőbbi szíves válaszát: Egy francia partnerünknek értékesítünk termékeket. Eddig a termékeket Magyarországról Franciaországba szállítottuk (leszállított áron, EU-s értékesítésre került a termékünk). A partnerünk azonban a költségei csökkentése érdekében azt kérte, hogy ezentúl a termékeket, az ő szlovákiai raktárába kell szállítani. A szállítást ő fogja végezni. A termékeket pedig heti rendszerességgel fogja onnan elszállítani Franciaországba (több mástól is hasonló módon beszerzett termékkel együtt, kvázi „gyűjtőfuvarként”). A számlát nekünk csak akkor kell kiállítani a francia cégnek (a francia partner elképzelése szerint, francia adószámra, a mi magyar adószámunkról), amikor a termékeket elszállítják a francia partner szlovákiai raktárából. Az lenne a kérdés, hogy ennek az esetnek mi az adóügyi vonzata, be kell-e nekünk jelentkezni Szlovákiában, vagy közösségen belül adómentesen számlázhatunk a vevői készlet fenntartásaként magyar adószámunkkal a francia cégnek annak ellenére, hogy a fuvar Magyarországról Szlovákiába, majd Szlovákiából Franciaországba ment?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Fizetés nélküli szabadság megszakítása utáni táppénz

Czeglédi Bernadett

munkajogi és társadalombiztosítási szakértő

Cserepótló ingatlan, illeték

dr. Magyar Attila

ügyvéd

Magyar-Hajós-Dobos Ügyvédi Iroda

Szálláshely-szolgáltatás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink