3 találat a(z) önkiszolgáló cimkére
Önkiszolgáló autómosó Kérdés
Tisztelt Szakértő! Önkiszolgáló autómosót üzemeltető cég – személyzet nélküli, és azt tudom, hogy alapesetben ilyenkor nem kell pénztárgép – esetében szeretném kikérni a véleményét. 1. eset: Az ügyfelek pénzérmével – 200-as 100-as – használják a berendezést, és van egy pénzváltó automata, ami a papírpénzt váltja. 2. eset: Az ügyfelek zsetont használnak, amelyet egy berendezés biztosít számukra a bedobott pénz ellenében. Kell-e bármelyik esetben pénztárgép? Köszönettel: L.Margit
Szolárium online pénztár kötelezettsége Kérdés
Tisztelt Szakértő! A 2016.09.30-tól érvénybe lépő online pénztárgép kötelezettséggel kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem, hogy ha egy személyzet nélküli szoláriumot üzemeltet valaki, vagyis önkiszolgáló, akkor milyen módon kell a pénztárgépet üzemeltetni? Mivel nincs senki, aki beütné mindig az összeget a pénztárgépbe, hogyan lehet eleget tenni mégis ennek a kötelezettségnek majd? Válaszát előre is köszönöm.
Önkiszolgáló bolhapiac Kérdés
Egy Magyarországon még nem túl gyakori (de az EU-ban már régóta jól működő) vállalkozási tevékenység kapcsán kérném szépen a segítségüket. "Önkiszolgáló bolhapiac" néven került be az országunkba egy új pénzkereseti lehetőség. A lényege: egyéni vállalkozó bérel egy üzlethelyiséget, amit telepakol polcokkal. Ezeket a polcokat bérbeadja magánszemélyeknek. A magánszemély a bérelt polcain kipakolhatja a már megunt vagy feleslegessé vált dolgait, amiket egyenként beárazott. A polcbérlet ideje alatt a vállalkozó felügyeli a polcot, és ha jön egy vevő valamelyik használt cikkre, akkor a vállalkozó a tényleges eladó helyett átveszi a termék vételárát és amikor ismét jön az eladó magánszemély (általában a polcbérlet lejártakor, de akár előbb is) akkor átadja a vételárat. A vállalkozó végül is egy közvetítői szerepet tölt be a klasszikus bolhapiaci eladó és vevő között. Neki haszna nem lesz az adás-vételből, mert annyiért adja oda a terméket, amennyiért az eladó beárazta. Árrése azaz haszna ezen nincs. A vállalkozó tényleges bevétele a polcbérletből származik. A kérdéseim a következők: - Milyen bizonylattal veszi be a használt cikket az eladótól? - Ha sikerül eladni valamit, azt milyen bizonylattal kell dokumentálnia? - Kell-e pénztárgépet üzemeltetni ebben az esetben a vállalkozónak? - Kinek a nevében adja el a terméket? Ki állít ki erről bizonylatot? A vállalkozó a polcbérbedásról számlát vagy nyugtát állít ki, de a használt cikkek adás-vételét hogy kell szabályosan lepapírozni?