6 találat a(z) átadás-átvétel cimkére

Önkormányzat eszközátadás Kérdés

Személygépkocsi értékesítésének áfavonzata Kérdés

Évközbeni vagyonleltár ügyvezetésváltás esetén Kérdés

Gépszín aktiválása Kérdés

Számviteli bizonylat Kérdés

Kedves Szakértő! A számviteli bizonylat kiállításával kapcsolatban lenne kérdésem egy korábbi kérdés-válasz kapcsán.(https://adozona.hu/kerdesek/2014_4_1_Ingatlan_berbeadas_szamviteli_biz_jku) Ha a bérbeadó (nem vált ki adószámot) és a bérbevevő is magánszemély, akkor készpénzes fizetés esetében elegendő az átadás-átvételi elismervény vagy nyugta? Ennek ellenére állíthatunk ki számviteli bizonylatot? A 15 százalékos szja-t fel tudom tüntetni nyilvántartás céljából a bizonylaton? Az átvételinél erre nincs lehetőség. Ugyanis a NAV-nak negyedévente szja-t kell fizetni. Ezt kellene bizonylatolni is. Hogyan tudom magánszemélyként befizetni ezt negyedévente? Milyen hivatkozással kell utalni ilyenkor? Az új törvények értelmében a bevételként elszámolható a bérleti díj és a közös költség is, erről állítom ki a bizonylatot, és emiatt gondolonám, hogy például havi 100 ezer forintos bevétel esetében a 10 százalékos költséghányad alkalmazása lehet a célszerűbb. Tehát ebből a bevételből levonom a 10 százalékot, és befizetem a NAV-nak a jövedelem utáni 15 százalékos szja-t negyedévente. Mi a helyzet a rezsi összegével? Arra egy sima átadás-átvételit állítok ki külön havonta? Köszönetel: Nikolett

Könyvelési anyag átvétele Kérdés

T. Szakértő! Először leírnám a történteket. Egy kft.-nek az előző könyvelő 2018. 09. 30-áig végezte a könyvelést. Felmondott az ügyfélnek, mert nyugdíjba megy. A könyvelési anyagból a számlákat átadta az ügyfélnek. A főkönyvi kivonatot és a főkönyvi kartonokat, pénztár naplót, bank naplót, e-mailban küldte el. Az új könyvelő kérte levélben, hogy a szállító, vevő naplót is küldje el. Ezen kívül a főkönyvi kartonnal nem egyezik a tagi hitel analitika. Mivel ugyanazon könyvelési programmal dolgozott, mint az új könyvelő, kérte az ügyfél, hogy mentse le a 9 havi anyagot pendrive-ra, mert így könnyebb lenne az átvétel. A nyitót ugyanis nem lehet nyitni mivel a vevő, szállító partner, ami még kiegyenlítetlen nincs megadva a főkönyvön. A tárgyi eszköz kartonok nem egyeznek a főkönyvvel, igen sok az eltérés, kérdésre, hogy esetleg nincs-e nullára kifutott karton, amit esetleg nem vezetett ki, erre is nem megengedett módon válaszolt. A kommunikációtól elzárkózik. Kérdésem mit tehet az ügyfél, hogy hiánytalanul megkapja a kért anyagot, van-e valamilyen jogszabály erre, hogy a könyvelőt kötelezni lehessen? Válaszát köszönöm.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Bt. kültag alkalmi munkavállalóként

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink