1 találat a(z) uniós fióktelep cimkére
Külföldi telephely könyvelése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban kérem szíves tájékoztatását: Magyarországi székhelyű kft. 2014. 09. 01-től európai uniós tagállamban létesített fióktelepet. Bevételei egész évben csak ebből a tagállamból származnak, Magyarországról nincs bevétele. Külföldön önállóan adózik 09. 01-től. Kérdéseim ezzel kapcsolatban: 1. 2014. 01. 01-08. 31-ig hogyan számolja el a hazai könyvelésben a bevételeket és kiadásokat? Az ebben az időszakban keletkezett jövedelem teljes egészében a magyar adójogszabályok szerint adózik? 2. 2014. 09. 01-től hogyan történik a külföldön végzett tevékenység elszámolása a magyar könyvelésben, és a társasági adó vonatkozásában mi a teendő? 3. Azokat a kiadásokat hogyan kell figyelembe venni 2014. 09. 01-től, amelyeket közvetlenül nem lehet hozzárendelni a külföldi telephely költségéhez (például bankköltség, lízingdíj, kamat, biztosítási díjak)?