2 találat a(z) reklámkampány cimkére
Időszakos ügyletek Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kft. ügyfelei megbízásából reklámkampányokat valósít meg, különböző – a kft. által bérelt – helyszíneken, felületeken, reklámeszközökön. A kampányok egy vagy több hónaposak, de akár csak néhány naposak is lehetnek, a megrendeléstől függően. Egy-egy kampány megvalósításáért a kft. egy összegű kampánydíjat számláz a megrendelőnek, amely magában foglalja a gyártás (például poszterek), a logisztika (kihelyezés-eltávolítás) díját és a médiadíjat (szervezési és közzétételi díj). A megrendelő ügyféllel kötött szerződés szerint az ügyfél a kampány kezdetét, azaz a kihelyezést követő x-edik napot fogadja el a kampányteljesítés időpontjának, és e teljesítési időponthoz képest y nap a megállapodás szerinti fizetési határidő. A kampányok egyszeri feladatok. Kérdésem, hogy e kampány megvalósítási szolgáltatás, azaz a kampánydíj számlázására vonatkozik-e az áfatörvény 58. paragrafusa, azaz egy reklámkampányt időszakos ügyletként kell-e kezelni, arra tekintettel, hogy a kampány meghatározott időszakra vonatkozik, annak ellenére, hogy minden kampány során egyszeri, eseti, nem folyamatos feladatot hajtanak végre? Kérem szíves válaszukat, hogy mi a követendő eljárás. Előre is köszönöm.
Áfa felszámítása EU-s adóalanynak Kérdés
Tisztelt Szakértő! EU-s tagállambeli adóalany megrendelt média-megjelenést, reklámkampányt, egy Z nevű belföldi cégtől. Ez a belföldi cég pedig megrendelte a média-megjelenést meg minden egyebet, ami kell a médiakampányhoz itt Magyarországon. Kérdés: hogyan számlázza szolgáltatását Z, belföldi kft. az EU-s tagállambeli adóalany felé, áfafelszámítással vagy sem? Köszönettel: Ildikó