3 találat a(z) munkaügyi iratok cimkére
Munkaügyi iratminták – Ön mit gondol róla? Cikk
A vállalkozások életében gyakori az új munkavállaló felvétele, illetve a meglevő munkaerővel történő szerződésbontás, de a mindennapi rutin része szinte a szabadság kiadására vagy a napjainkban oly népszerű távmunkavégzésre is. A legtöbb eseményt írásban kell rögzíteni ahhoz, hogy a felek a feltételeket részleteikben megismerhessék, aláírásukkal elfogadhassák azokat. A szükséges szerződések, formanyomtatványok előkészítését minden vállalkozás más-más úton biztosítja. Szeretnénk megtudni önnek ezekről mi a véleménye!
Így kell megőrizni a munkaügyi iratokat Cikk
A munkaügyi iratok őrzésére nézve a jogszabályok nem tartalmaznak egyértelmű rendelkezést. Ez nem kis problémát jelent, hiszen számos cég számára visszatérő kérdés és nagy dilemmát okoz a helykapacitás, ugyanakkor a pontos szabályozás az adatvédelmi kötelezettségek betartása szempontjából is lényeges lenne.
Munkaügyi iratok megőrzési ideje Kérdés
Sinka Júlia válaszából készült, 2016. 03. 05-i cikkben "Meddig kell járnunk az irodát ellepő papírhegyek között?" elsősorban a pénzügyi iratok megőrzésével foglalkozik. Véleményem szerint külön kell választani a személyi anyagot, melynek őrzési ideje leegyszerűsítve egy emberöltő. Teljesen más az úgynevezett pénzügyi anyag megőrzési ideje. A cikk elsősorban erről szól, esetleg megtévesztve az olvasót, aki úgy is gondolhatja, 8 év után minden kidobható. Nyugdíjazásnál a személyi anyag a releváns, mi legyen a személyi anyagban, mely jogszabályok vonatkoznak rá – szívesen olvasnék erről egy szakértői cikket.