3 találat a(z) ki nem fizetett bér cimkére
Ki nem fizetett bérek könyvelése Kérdés
Ki nem fizetett bérek könyvelése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Társaságunk a teljesített szolgáltatásának ellenértékét a mai napig nem kapta meg, emiatt a januári béreit nem tudta kifizetni a dolgozóinak, illetve az ezutáni járulékait sem tudta rendezni a NAV felé. Kérdésem arra irányul, hogy ilyen esetben a szóban forgó bérköltséget és annak közterheit le kell-e könyvelni, illetve a NAV felé a céget terhelő és a dolgozóktól levont járulékokat hogyan kell bevallani? Válaszukat köszönjük!
Szja, Art. : Ki nem fizetett munkabérek utáni adók, járulékok bevallása Kérdés
A társaság rendben számfejtette a májusi munkabéreket, tehát megállapításra került a kifizetendő bér, a levonandó szja, nyugdíjjárulék, egészségbiztosítási és munkaerőpiaci járulék, valamint a munkáltatót terhelő szociális hozzájárulási adó is. A cég nehéz pénzügyi helyzete miatt azonban nem tudta kifizetni a munkabéreket még a mai napig sem. Kérdés: Be kell-e vallani a számfejtett, de ki nem fizetett munkabérekkel összefüggő adókat, járulékokat? Vagy nullás 1208 bevallást kell beküldeni május hónapra? Ha később kifizetésre kerül a munkabér, akkor a kifizetés hónapjában jelentkezik az adófizetési kötelezettség, vagy önreviziózni kell és a számfejtés időszakára kell bevallani? Köszönettel: P.Ildikó