4 találat a(z) külföldi adóilletőségű cimkére
Külföldön élők magyarországi lakást adnak el, hol kell adózniuk? Cikk
Sok magyar él és dolgozik – adott esetben hosszú idő óta – külföldön, így egyre gyakrabban felmerülő kérdés, hogy a magyarországi lakás eladásából származó jövedelem melyik országban adózik.
Svájci-magyar jövedelemadózás Kérdés
Külföldi adóilletőségű magánszemély Kérdés
Tisztelt Szakértő! Nyugdíjpénztári tag nyugdíjkorhatár előtt felvett tőkéje egyéb jövedelemnek számít. Kifizetéskor szja-t von a pénztár, a szochót a magánszemély fizeti be a NAV-nak. Amennyiben a magánszemély arról nyilatkozik, hogy külföldön adózik, és kéri, hogy a jövedelmet adó- és szochomentesen vehesse fel, a magánszemélytől milyen igazolást lehet elfogadni? Elegendő az adóilletőség-igazolás, vagy szükséges a külföldi biztosítási jogviszonyáról is igazolást kérni? Illetve az állampolgárság számít-e az adózás helyének meghatározásában? Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm!
Külföldi adóilletőségű foglalkoztatása magyar szervezet által Kérdés
Tisztelt Adózóna! Munkaügyi kérdéssel kapcsolatban szeretnék érdeklődni. Két munkavállalót szeretnénk foglalkoztatni, akik külföldi állampolgárok, és jelenleg külföldi adó- és egészségbiztosítási illetőséggel rendelkeznek. Egyikőjük macedón, másikuk szerb állampolgár és adóilletőségű. Távmunkaszerződést kötöttünk mindkettőjükkel 2018.07.01-től, amelyben az szerepel, hogy a munkát abban az idszakban, ameddig nem kapják meg a magyar adó- és taj számot, rugalmas munkaidőben, távmunkában végzik a saját országukban (a szerződésben úgy nevezték el, hogy teleworking). A munkaszerződés a budapesti szervezet és a munkavállaló között jött létre. 1) Macedón munkavállalónk jelenleg Macedóniában adórezidens. A bérét egy ügynökségen keresztül fizetnénk ki, akik levonják az adókat és járulékokat, majd továbbszámlázzák szervezetünk részére a felmerült költségeket, egészen addig, ameddig a magyar adószámot és taj számot meg nem kapja. 2) Szerb munkavállalónk esetében hasonlóképpen járnánk el, csak Szerbiában szervezetünk rendelkezik egy irodával. Ez az iroda jelentené be a helyi eljárásrend szerint, vonná le az adókat és járulékokat. Érdeklődnék, hogy ez járható út-e? Illetve milyen jogszabályok vonatkoznak az ilyen esetekre? Mi az eljárásrend? Segítségüket előre is köszönöm!