12 találat a(z) ingatlanforgalmazás cimkére
Ingatlanforgalmazás áfa Kérdés
5 százalékos lakásáfa Kérdés
Ingatlanforgalmazás Kérdés
Kérdésem: Kft. ingatlanforgalmazással és -közvetítéssel szeretne foglalkozni, még ebben az évben. A tevékenységi körében szerepel a két tevékenység, szakképesítéssel nem rendelkeznek az alkalmazottak, de az oktatásra jelentkezés már folyamatban van. A kft. két éve működik, jelentős árbevétellel. Ha még december hónapban egy családi házat megvesz áruként, továbbértékesítés céljából (magánszemélytől), az kivitelezhető-e technikailag? Én mint könyvelő készletre veszem a házat. Ha jól tudom, a készletre csak a fenntartáshoz szükséges költségek költhetők, ha mint épület, a felújítás ilyenkor megtehető? És a legfontosabb, hogy az illetékmentesség milyen módon lehetséges? Ha jól emlékszem, ha 2-3 évig nem történik meg az értékesítés, abban az esetben az illetéket meg kell fizetni. Az ingatlan mikor kerülhet be a kft. készletébe, ha az adásvétel megtörténik, vagy ha a birtokba adás már megtörtént? Várom válaszát. Köszönöm.
Továbbértékesítésre vásárolt ingatlan illeték-ügye Kérdés
Kérdésem, hogy annak a kft.-nek, amelynek a tevékenysége ingatlanforgalmazás (TEÁOR 6810 ), a továbbértékesítés céljából vásárolt ingatlan (lakás, garázs stb.) után kell-e illetéket fizetnie.
Ingatlanforgalmazás TEAOR? Kérdés
Kérdésem, hogy ha egy kft. ingatlanforgalmazást szeretne végezni, vagyis megvásárol egy ingatlant (lakást, üzletet stb.), majd átalakítja, felújítja majd eladja, milyen TEAOR-08 számon kell a NAV-nál e tevékenységet bejegyeztetni? Válaszukat előre is megköszönöm
Ingatlan adásvételének helyes számlázása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ingatlanforgalmazó cég eladja egyik ingatlanát. Az adásvételi szerződést már megkötötték, de a vételárat a szerződés szerint a vevő több részletben fizeti meg, egy éven belül. Mikor és hogyan kell ilyen esetben a számlát kiállítani? Kötelező-e az adásvételi szerződés aláírásakor a teljes vételárról kiállítani a számlát? Lehetséges-e a részletek megfizetésekor előleg- vagy részszámlát kiállítani?
Ingatlanforgalmazás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban szeretnék segítséget kérni. Egy cég ingatlanforgalmazással fog foglalkozni. Megveszi a felújításra szoruló ingatlanokat, majd felújítja, felújíttatja, és értékesíti azokat. Könyveléstechnikai kérdésünk lenne. Az ingatlant megveszi a cég, és áruként könyveljük. Az ingatlanon végzett felújítási és anyagköltségeket hogyan kell kezelni ebben az esetben? Növeli az áru értékét, és mind a 2-esbe megy az árura? Vagy külön anyagköltségre az 51-be, a munkadíjak pedig az egyéb költségbe? Ha az áru értékét növeljük meg, akkor értékesítéskor az egész áru értéke átkönyvelendő az elábéra, ezáltal csökkentve az iparűzési adó alapját? Vagy ha rögtön költségbe teszem az anyagot (ez csökkenti az ipa alapját), a munkadíj pedig egyéb költségként nem csökkenti az ipát? Hogyan szabályos ennek a könyvelése? Köszönjük szépen a segítséget!
Ingatlanforgalmazás kedvezményes illetéke Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy társaság a 2014. évben kelt szerződéssel ingatlant vásárolt, amelyet a 2015. évben értékesített. Ingatlanforgalmazási tevékenységből 2014. évben nettó árbevétele egyáltalán nem keletkezett. Viszont 2015-ben 50 százalékot meghaladó nettó árbevétele származott ingatlanforgalmazásból, éppen a kérdéses ingatlan eladásából eredően. Ugyanakkor a társaság kérte – és az adóhatóság meg is állapította számára – az Itv. 23/A. § szerinti 2 százalékos kedvezményes illetékmértéket, és ennek megfelelően fizette meg az illetéket a cég. Megfelel-e a társaság az Itv. 23/A.§-ban meghatározott 2 százalékos illetékkedvezmény feltételeknek, és ha igen, van-e valamilyen teendője a NAV felé? Vagy kell-e a társaságnak büntetéssel számolnia? Válaszukat előre is köszönöm.
Ingatlanforgalmazás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ingatlanforgalmazással foglalkozó kft. használt, rossz állapotban lévő lakásokat vásárol, ezeket felújítja, majd értékesíti. A lakást áruként tartjuk nyilván, a felhasznált anyagokat és igénybe vett szolgáltatásokat az 5-ös számlaosztályban számoljuk el, majd év végén, illetve a felújítás befejeztével átvezetjük a saját termelésű készletek közé. A kérdésünk arra vonatkozna, hogy ez az elszámolás helyes-e, illetve a lakások értékesítésig felmerülő rezsi költséget, a felújításkor elhasznált eszközök például: ecset, fólia, tisztítószer …stb. értékét, a vásárláskori ügyvédi munkadíjat elszámolhatjuk-e tárgyévi költségként? Válaszát előre is köszönöm.
Ingatlanforgalmazás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Saját tulajdonú ingatlan adásvétele főtevékenységgel rendelkező kft. félkész lakóingatlant szerez be (a beszerzéshez nem tapad előzetesen felszámított áfa), amelyet nem lényeges ráfordítással befejez – ezen tevékenység előzetesen felszámított áfával kerül kiszámlázásra a kft. részére. A kft. a kész lakóingatlant a használatba vétel után értékesíti. Kérdésem az, hogy amennyiben a befejező munkákkal kapcsolatos számlák áfatartalmát a kft. vissza szeretné igényelni, kötelező-e a lakóingatlan értékesítésére az áfa hatálya alá bejelentkeznie akkor, ha a használatbavételt követő két éven belül értékesíteni kívánja az ingatlanokat? Értelmezésem szerint az áfatörvény 125. § (2) f) pontjába csak a 86. § (1) bekezdés j) pontja szerinti, úgynevezett "régi" ingatlanok tartoznak. Segítségét köszönöm.
Veszteség-elhatárolás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy tehenészettel foglalkozó kft. három külföldi magánszemély tulajdonosa értékesíti a társaságot három belföldi jogi személynek. Az értékesítést követően az új tulajdonosok folytatják a tevékenységet, illetve ingatlanforgalmazással bővítik a tevékenységi körüket. A társaság által, a tehenészeti tevékenységből elhatárolt veszteség feloldható az ingatlanforgalmazásból származó nyereség terhére? Köszönettel!
Ingatlanforgalmazás Kérdés
Működő kft. az ingatlanforgalmazást felvenné a tevékenységei közé, és vásárolna egyelőre egy ingatlant, amit felújítás után eladna. Az illetékkedvezmények között ezt találtam a B 400 igénylőlapon: "ingatlanforgalmazást az illetékkötelezettség keletkezésének adóévében kezdő vállalkozó kedvezményes tulajdonszerzése a Itv. 23/A § (4) bekezdése alapján. Vállalom, hogy az adóévi nettó árbevételemnek legalább 50 %-a ingatlanforgalmazási tevékenységemből fog származni. Vállalom a megszerzett ingatlannak a vagyonszerzés illetékkiszabásra történő bejelentésétől számított két éven belüli eladását." A következő a kérdésem, ha az ingatlan-forgalmazási tevékenységet most kezdi, és vállalja, hogy 2 éven belül eladja a megszerzett ingatlant, hogyan kell érteni az adóévi nettó árbevétel 50 %-os vállalást, ha ebben az évben veszi, és értelemszerűen nem lesz bevétele ebben az évben ingatlanforgalmazásból? Nem kap kedvezményt, és ki kell fizetnie az illetéket?