2 találat a(z) telefonköltség elszámolása cimkére

Abc a telefonköltség cikkhez kapcsolódó kérdés Kérdés

Tisztelt Szakértő! 2015.08.15-én megjelent a honlapon az "Abc a telefonköltség elszámolásához" című cikk. Ezzel a témával kapcsolatban szeretnék kérdezni. A telefonszolgáltatók a telefondíjakat az érvényben lévő szerződéseinknek megfelelően az áfatörvény 58. §-a alapján számlázzák ki. Konkrét példa: számla kelte 2015.10.03., áfateljesítés időpontja egyenlő fizetési határidő: 2015. 11. 03., számviteli teljesítés 2015. szeptember, hiszen a számla a szeptemberi letelefonált percekről, valamint a szeptemberi előfizetési díjról szól (mobilszolgáltató esetén). Vonalas telefonszolgáltatóknál a szolgáltató utólag kéri a percdíjat, s előre az előfizetési díjat. Cégünk a bruttó telefonszámla 20 százalékának az 1,19-szeres összege után 16 százalék szja-t, és 27 százalék ehót fizet meg minden hónap 12-éig (nincs tételes magánhasználat-vizsgálat). Helyesen járunk-e el, ha nem figyeljük azt, hogy a számla mely számviteli időszakra szól (jelen példa szerint szeptember), hanem az áfateljesítés hónapját vesszük alapul ezen adóteher megállapításakor? Konkrétan, mivel az áfateljesítés napja 2015. 11. 03., ezért a november havi 1508-as bevallásban valljuk be, és 2015.12.12-ig fizetjük meg a járulékokat. Köszönettel: Előfizető

Telefonköltség elszámolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk egy nemzetközi vállalat és a telefonköltségekkel kapcsolatos adminisztráció, valamint költség-takarékossági szempontból a következő megoldásban gondolkodunk (csak olyan dolgozók érintettek, akiknek jár a pozícióhoz céges telefon): – a dolgozók a továbbiakban nem kapnának céges telefont, hanem saját telefonkészüléket használnának, cserében a cég havi fix összeget fizetne nekik, ellentételezve a saját telefon üzleti célra való használatát, – a dolgozó a céges hívásokat is saját telefon-előfizetésének a terhére intézné, cserében a cég szintén fizetne ellentételezést (vagy egy fix összeget havonta, vagy a tényleges hívások ellenértékét). Az üzleti célú telefonköltség a dolgozó saját nevére szóló telefonszámlájában jelenne meg. A kérdés az, hogyan lehet így az üzleti célü telefonköltséget a dolgozó részére megtéríteni a jelenlegi szabályok szerint? Költségelszámolással való kifizetéshez hiányzik a cég nevére szóló számla, van mégis valami mód, hogy ezt alkalmazzuk? Ha igen, hogyan, mire kell figyelni, hogy minden jogszabályt betartsunk? Tao, szja és eho szempontjából hogyan kezelendő (elismert költség problémája, alátámasztás)? Megoldás-e a bérszámfejtésen keresztül, mint bruttó bért kifizetni? Itt mire kell figyelni (bizonylatolás, munkaszerződés-módosítás stb.), hogy minden jogszabályt betartsunk? Esetleg más javaslat a probléma megoldására? Kérem térjenek ki külön az adózással kapcsolatos kérdésekre is! Válaszukat előre is köszönöm!

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Differenciált cafeteria

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Összeolvadás bt. kft.-be

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 június
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Együttműködő partnereink