1 találat a(z) támogatási előleg könyvelése cimkére
Támogatási előleg Kérdés
A támogatási előleg könyvelésével kapcsolatban szeretnék kérdezni. 1. A pályázat folyósított előleget a vállalkozásnak, a kifizetési kérelmek benyújtása negyedévente történik. Miután elfogadták az elszámolást, akkor egy része az előleg terhére történik. A kifizetési kérelem benyújtása mérlegkészítésig megtörténik. Kérdésem: mikor kell levenni rövid lejáratú kötelezettségről a 2018-as költségek fedezetére szolgáló előleget (2018-ban előlegről át kell vezetni árbevételre, mivel az elszámolás (kifizetési kérelem benyújtása) megtörtént, vagy az 2018-ban csak időbeli elhatárolással szemben kell könyvelni árbevételre, és a támogatás folyósításakor – 2019 – kell levenni előlegről)? 2. Ezzel kapcsolatban további kérdésem, hogy mikor és hogyan kell könyvelni a támogatási előleg „feloldását”, amikor a kifizetési kérelem 2 üzleti évet érint (például 2018.12.01-2019.02.28. az elszámolási időszak) és mérlegkészítésig a kifizetési kérelem benyújtásra kerül? A 2018-as költségek utáni arányos támogatási előleget át kell vezetni 2018-ban? Előre is nagyon köszönöm!