2 találat a(z) iroda átalakítása cimkére
Karbantartás vagy felújitás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk egy irodaházban bérel irodát. Kinőttük, igy átköltözünk egy másik szintre, ahol kell némi átalakitást végezni, hogy a saját szájízünk szerint nézzen ki az iroda. A bérbeadó engedélyezett minden átalakitást, a saját költségünkre, ezt lelakni majd nem lehet, nem számit bele a bérleti dijba. A következő változtatások történtek: padlószőnyeg-vásárlás és -lerakás, elektromos hálózatkiépítés, festés, gipszkartonozás, kisebb kőműves munkák. Jól gondoljuk-e, hogy mivel funkcióváltás nem volt a különböző helyiségekben, inkább csak testreszabás, ez karbantartási költségként elszámolható a felmerülés évében? Tisztelettel várjuk válaszát.
Új lakás – áfa Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az egyik ügyfelem beruházóként egy régi irodaépületből (amely szerkezetig visszabontásra került) lakásokat alakít ki. Ilyen esetben alkalmazható-e az 5 százalékos áfa vagy 27 százalékot kell felszámítani? (Megjegyzés: a bankkal is folyik a vita, hogy a csok igénybe vehető-e.)