4 találat a(z) céges üdülő cimkére
Céges üdülő költségeinek elszámolása/adózása Kérdés
Céges üdülővel kapcsolatos költségek és áfa Kérdés
A társaság tulajdonában van egy üdülő, melyet az ügyvezető bérel, számla ellenében. Eddig nem volt áfa alá vonva a bérbeadás, de 2019. 08. 01-jétől lakó- és nem lakóingatlan bérbeadására adókötelessé lett téve. Eddig a bejövő számlák áfája nem került levonásra. 2019. 08. 01-jétől felmerülő üdülővel kapcsolatos költségek áfája levonhatóvá válik? Természetesen a bérbeadásra kiállított számla is áfás lesz.
Céges üdülő költségeinek elszámolása Kérdés
A társaság tulajdonában van egy üdülő, amelyben a munkavállalói részére biztosít üdülési lehetőséget a nyári időszakban. Az szja-törvény 71. §-ában foglaltak szerint a béren kívüli juttatás után a céges szja-t és ehót a vállalkozás megfizeti. A céges üdülőben kizárólag a saját alkalmazottak üdülnek, más hasznosítása nincs az ingatlannak. Kérdéseim: 1./ Az ingatlan fenntartásával és üzemeltetésével kapcsolatosan felmerülő költségek áfatartalma visszaigényelhető-e? 2./ Az ingatlan fenntartásával és üzemeltetésével kapcsolatos számlák nettó értéke elszámolható-e a cég tevékenységének költségei között a társaságiadó-alap kiszámításakor vállalkozási, bevételszerző tevékenységgel kapcsolatos költségként? 3./ Az üdültetés révén a munkavállaló részére nyújtott szolgáltatás értékét hogyan kell meghatározni, mi számít a juttatás értékének (amelyből a minimálbér összegéig lehet egy fő után béren kívüli juttatásnak tekinteni)? 4./ Hogyan kell elszámolni az üdülő éves üzemeltetésével kapcsolatos költségeket? Amennyiben az üdülésben résztvevő munkavállalók nem fizetnek térítést a munkáltatónak, akkor az év közben felmerült költségeket teljes egészében át kell vezetni a személyi jellegű egyéb kifizetések közé? 5./ Hogyan kell eljárni, ha az adott évben nem történik üdültetés (például felújítási munkálatok miatt), akkor is át kell vezetni a folyó évi költségeket (rezsi, szolgáltatások stb.) a személyi jellegű kifizetések közé? Milyen kiadásnak minősül az így felmerült összeg, és hogyan kell utána adózni?
Céges üdülő költségeinek elszámolása Kérdés
Tisztelt Hölgyem/Uram! Társaságunk dolgozóink pihenésének biztosítására céges vendégházat épített a Balatonnál az előző években képzett fejlesztési tartalék igénybe vételével. Munkavállalóink részére béren kívüli juttatásként (májustól szeptemberig) biztosítunk üdülési szolgáltatást, az Szja-tv. 71. §-ában foglaltak szerint az adót (szja+eho) megfizetjük, illetve a téli hónapokban céges konferenciákat, termékbemutatókat tartunk a helyszínen. Kérdésem, hogy az adó megfizetése után a vendégház üzemeltetési költsége a cég érdekében felmerült költségnek minősül-e, illetve az üzemeltetéssel kapcsolatos költségek áfatartalma visszaigényelhető-e vagy sem? A vendégház üdülési szolgáltatást kizárólag céges alkalmazottak részére nyújt. Ez esetben jogosan vettük igénybe/használtuk-e fel az előző évben képzett fejlesztési tartalékot a vendégház aktiválásakor? Kérdésemre a választ előre is köszönöm. Tisztelettel.