510 találat a(z) telephely cimkére
Kiküldetés másik telephelyre
Kérdés
Tisztelt Címzett! Cégünk egy pénzügyi területen dolgozó munkatársa hetente legalább 2 alkalommal megy a cég - székhelytől kb 30 km távolságra levő - telephelyére dolgozni. A saját gépjárművel történő utazás költségeit kiküldetési rendelvény alapján számoljuk el neki. Ez így helyes? Válaszát előre is köszönöm!
Kiskutyák értékesítése
Kérdés
Tisztelt Cím! Egy egyéni vállalkozó kiskutyákat szeretne eladni internetes hirdetés útján. Milyen módon teheti ezt meg, be kell jelenteni a tevékenységi körébe a kisállat-kereskedelmet? Kell hozzá telepengedély, illetve ÁNTSZ-engedély (ami azt hiszem, már Nébih)? Kell adásvételi, vagy elég a kiállított számla eladáskor? Áfásan kell számlázni? Mi a helyzet, ha külföldre viszik a kiskutyákat; az export értékesítés, és be kell vallani az A60-as bevallásban? Végül, ha ezt az egész tevékenységet, mint magánszemély végzi, akkor milyen adóvonzata van az egész eladásnak, és milyen papírokat kell kiállítani? Válaszukat előre is köszönöm.
Szigorodó előírások a társasági adóban. Itt vannak a részletek!
Cikk
Szigorodnak a kapcsolt vállalkozásokra, az elhatárolt veszteség felhasználására, a k+f támogatásokra vonatkozó szabályok, emellett még számos más előírás módosulna az adócsomag szerint.
Költségelszámolás
Kérdés
Érdeklődnék, hogy magyarországi telephellyel rendelkező cég, Szlovákiában mobilszolgáltatónál köthet-e/kötnek-e vele szerződést, úgy, hogy szlovákiai telephellyel nem rendelkezik. Ez a vállalkozásban elszámolható-e abban az esetben, ha ez a lehetséges költség továbbszámlázásra kerülne török cég felé? Segítségüket előre is megköszönve!
Bt. tevékenység és telephely-bejelentés
Kérdés
Betéti társaság társasági szerződésében, cégbírósági nyilvántartásában nem szereplő, újonnan bérbe vett telephelyet be kell-e jelenteni a cégbíróságon (társasági szerződés módosításával), vagy elegendő csak a NAV-hoz a változás bejelentő beküldése? Ugyanez a kérdés az újonnan felvett főtevékenység és egyéb új tevékenységre vonatkozóan.
Magánszemély építményadó-kötelezettsége?
Kérdés
Kft. székhelye van bejegyezve a cégtulajdonosok lakásába, Budapesten, a VI. kerületben. Az önkormányzat felszólította az ingatlantulajdonos magánszemélyt az építményadó bevallására, mivel a rendeletük szerint építményadó-köteles az egész lakás, nemcsak az a szoba, ahol a cég a tevékenységét végzi, holott a cégtulajdonosok életvitelszerűen is ott élnek. Nem tartom korrektnek az egész lakásra megfizettetni az építményadót, mivel a lakás hasznos alapterülete 130 négyzetméter, a kft. által használt szoba alapterülete pedig 14 négyzetméter. Hogyan védhető ki a teljes lakásra vonatkozó építményadó-kötelezettség? Számomra még az sem világos, hogy a helyi adó törvény meghatározza az építményadó mértékének felső határát, ami négyzetméterenként 1 100 forint, közben a kerület a rendeletében 1 500 Ft/négyzetméter adót határoz meg. Hogyan írhatja felül a helyi önkormányzat rendelete a helyi adó törvényben az építményadóra meghatározott felső értékhatárt?
Telephely
Kérdés
Tisztelt Adózóna! Egy gazdasági társaság ingatlan-bérbeadással foglalkozik, ennek érdekében több ingatlant vásárolt, majd bérbe is adta. Kérdésem, hogy valamennyi ingatlant be kell-e jelenteni telephelyként? (A vásárolt és bérbeadott ingatlanok Magyarország területén találhatóak, több Budapest különböző kerületeiben, de vannak közte vidéki városokban találhatóak is.)
Kiküldetési rendelvény
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kft.-nk régi telephelye bezárt. Minden dolgozónk hivatalosan a komáromi telephelyünkhöz tarozik. Budaörsön bérelünk egy kis irodát, ahol a kollégák egy része időszakosan irodai munkát végez. Kérdésem, mikor lehet kiküldetési rendelvény alapján üzemanyag-költséget elszámolni ebben az esetben? Továbbá a kilométerenkénti 9 forintos munkába járási térítést melyik irodában történő munkavégzés esetén fizetheti a munkáltató? Válaszát előre is köszönöm.
Pénztár üzemeltetése
Kérdés
A bt. eddig csak a székhelyén üzemeltetett pénztárat, bevételeiről minden esetben számlát állított ki. Most üzembe helyezett a telephelyén egy online pénztárgépet, így két pénztárat kell üzemeltetnie és könyvelnie?
Iparűzési adó megosztása
Kérdés
A cég telephelyén, illetve székhelyén tevékenységet nem végez, hanem az ország különböző területein végeznek munkát alvállalkozóként, a 30 napot sehol nem haladják meg. Ilyen esetben hogyan történik az iparűzési adó megosztása, mi a legegyszerűbb módja?
Több telephelye van a cégének? Így kell megosztania az iparűzési adót
Cikk
Amennyiben a vállalkozó az adóévben több önkormányzat illetékességi területén végez/végzett állandó jellegű iparűzési adóköteles tevékenységet, az adó alapját a helyi adókról szóló törvény (1990. évi C. tv.) mellékletében foglaltak szerint köteles megosztani.
Élelmiszer-vásárlás kutyáknak telephelyen
Kérdés
Kérem szíveskedjenek válaszolni, ha kutya eledelt vásárolunk (csirke-kacsa farhát), a telephelyen tartott kutyáknak az áfát visszaigényelhetjük-e?
Telephely – iparűzési adó
Kérdés
Egy kft. székhelye A településen, telephelye B településen van. A kft. mezőgazdasági növénytermeléssel is foglalkozik. Az általa bérelt földterületek C településhez tartoznak helyrajzi szám szerint. Kell-e C településre is helyi adót fizetni? A helyi adó törvény 52. § 31. pontja szerinti telephely fogalmába szerintünk beletartozik a bérelt földterület is.
Kft. telephely létesítése és törzstőke emelése
Kérdés
Tisztelt Szakértők! A következő ügyben szeretném segítségüket, véleményüket kérni: Egy jelenleg 500 000 forintos törzstőkével rendelkező kft. 2014 márciusában bérleti szerződést kötött egy székhelyétől eltérő címen található üzlethelyiségre, ahol heti 2 napon lesz nyitva tartva büfé működtetése céljából. Ezzel kapcsolatos kérdéseim: 1. A "cégtörvény" alapján szükséges-e társasági szerződést módosítani amiatt, hogy telephelyet létesített a vállalkozás? Kimeríti-e ez az üzlethelyiség bérlet a cégtörvény szerinti telephely fogalmát (tartós, állandó letelepedés)? 2. A NAV-hoz és a helyi önkormányzathoz véleményem szerint be kell jelenteni mint telephelyet, mert adóköteles tevékenységet fog ott folytatni a vállalkozás. Ugye jól gondolom? 3. Ha a NAV-hoz bejelentést teszünk a telephely létesítésről, azt a cégbíróság tőlük elektronikus úton megkapja? Ez generálni fogja azt, hogy a törzstőkét rögtön fel is kell emelni 3 000 000 forintra? 4. A kft-nél a Ptk. szerint lehetőség van saját vagyonból történő törzstőke-emelésre, amennyiben a felemelt törzstőke nem haladja meg a saját tőkét és a 6 hónapnál nem régebbi beszámoló alapján rendelkezik kellő vagyonnal ehhez. Ezen lehetőség alapján konkrétan milyen vagyonelemből lehet törzstőkét emelni? Az eredménytartalékból? Vagy lehetséges a társaság nyilvántartásában szereplő eszközöket is vagyonnak tekintetni és ezen eszközök könyv szerinti/piaci értékéből megemelni a tőkét? Ha igen, hogyan történik a könyvelése? Köszönettel, Kovács Éva
Telephely utólagos hőszigetelése
Kérdés
Tisztelt Adózóna! Telephelyünket utólagosan hőszigeteltük és ablakokat cseréltünk. Úgy gondolom, hogy az épület értékét növelem, de.. mindezt pályázat keretében tettük. A pályázat intenzitásának megfelelően oldom fel a halasztott bevételt. Megtehetem-e, hogy készítek egy külön nyilvántartást ami alapján ki tudom számolni a feloldható halasztott bevételt, vagy magán a nyilvántartáson látszódjon? Két soron számoljam az értékcsökkenést? (50 évig vezetgetem a pályázat miatt.) Jobban tetszene, ha karbantartásként könyvelhetném.