adozona.hu
Számla kifizetése a szolgáltatás minősége szerint
http://adozona.hu/kerdesek/2018_12_16_szamla_kifizetese_szolgaltatas_mi_msn
Számla kifizetése a szolgáltatás minősége szerint
Tisztelt Szakértő! Ügyfelem oktatási tevékenységet folytat, és tanfolyamot tartott egy cégnél. A szerződése szerint a kifizetést befolyásolja a hallgatók véleménye. A tanfolyam (kb. egy hetes, áfakörös) 2018 novemberében volt. Még mindig várják a hallgatói visszajelzéseket. 2019. januárban várható a válasz. A szerződésben az van rögzítve, hogy „amennyiben a tanfolyami résztvevők összességében ….. átlag alatt értékelik az oktatóra vonatkozó minőségi célokat, így a tanfolyami oktatás színvonalát, úgy a Megbízó nem köteles az oktatáshoz kapcsolódó teljesítési igazolás kiadására és a megbízási díj Megbízó számára történő kifizetésére”. Ugyanakkor egy korábbi pontban megírják, hogy 30 napos határidővel egyenlítik ki a díjat, amit a cégszerűen aláírt teljesítési igazolás és számla benyújtása után fizetnek ki. Az én olvasatomban ez azt jelenti, hogy a számlát ki kell állítani a tanfolyam időpontjának megfelelően. Azonban, ha a partner az említett okok miatt nem fogja kifizetni a díjat, akkor mi lesz a kiállított számlával? Bevétel, áfa és vevőkövetelések tekintetében mi lesz a feladat? Le kell sztornózni? Le kell írni ráfordításként? Az áfát be kell fizetni? Önellenőrzést kell végezni? Belezavarodtam a kérdésekbe, ezért kérem a segítségüket. Köszönettel: Lengyel Krisztina