adozona.hu
Az adatszolgáltatással összefüggő iratőrzési és bejelentési kötelezettség
http://adozona.hu/kerdesek/2024_2_15_Az_adatszolgaltatasi_kotelezettse_gjc
Az adatszolgáltatással összefüggő iratőrzési és bejelentési kötelezettség
Tisztelt Szakértő! 2024. január 1-jétől, ha a foglalkoztató jogutód nélkül megszűnik, gondoskodnia kell a nyugdíj-megállapítás szempontjából releváns munkaügyi iratok további biztonságos őrzéséről, és ennek helyét be kell jelentenie a székhelye, telephelye szerint illetékes nyugdíjbiztosítási igazgatási szervként eljáró fővárosi és vármegyei kormányhivatalnak. A MÁK oldalán ez szerepel: a foglalkoztató jogutód nélküli megszűnése esetén az iratőrzés helyére vonatkozó bejelentést a www.magyarorszag.hu > Nyugdíj > Foglalkoztatói ügyintézés menüpontból elérhető, az adatszolgáltatás teljesítéséről szóló igazolás kiadására szolgáló űrlapon, vagy a kapcsolódó nyomtatványoknál letölthető „Nyilatkozat iratőrzés helyének bejelentéséről” szóló nyomtatvány használatával lehet teljesíteni. A nyomtatványt magát pdf formában megtaláltam, de a jelzett útvonalon én nem látom, hogy hogyan kellene a nyilatkozatot beküldeni. Kérném segítségüket a nyomtatvány beküldésére vonatkozóan. Ha e-papíron kellene beküldeni, akkor például egy budapesti végelszámolással megszűnő cég esetében mit kell jelölni (címzett, ügytípus, témacsoport)? Köszönettel: TSGY