• Névtelen kérdező
1

Pizzéria alkalmazottainak munkaügyi kérdései

Tisztelt Szakértő! Egy kisvállalkozás elsősorban kiszállítással foglalkozó pizzériát kíván nyitni. Az üzleti tervek elkészítésénél a minimálisan szükséges munkaerővel kapcsolatosan merültek fel kérdések. Munkaidő, pihenőidő, pótlékok stb. A vállalkozásban egyrészt a tulajdonosokat, másrészt külsős alkalmazottakat kívánnak foglalkoztatni. A pizzéria a hét minden napján délelőtt 11 és este 11 óra között üzemelne. Egy-egy alkalmazott több munkakört is ellátna, így az ügyvezetőn kívül lenne egy üzletvezető, aki egyben a szakács, mosogató és kezdetben egy futár. Lehetséges-e, hogy ezen nyitvatartási időben csak ennyi embert alkalmazzanak vagy mindenképp szükséges "váltó" ember a heti 7 munkanap és hétvégi munkavégzés miatt is? Milyen munkaügyi nyilvántartásokat kell vezetniük? Hétvégi, illetve éjszakai munkavégzésre kell-e pótlékot fizetni? Kérném segítségét a leggazdaságosabb felállás kiválasztásában. Köszönettel:


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1