149 találat a(z) webáruház cimkére

E-számla könyvelése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. áttért az e-számlázásra. Webáruház lévén havi több száz kimenő számláról van szó. Megfelelő-e az a megoldás, hogy a számlázó program által kiállított összesítő excel táblázat alapján kerülnek a számlák könyvelésre? A táblázat tartalmazza mindazon adatokat, melyek a könyveléshez szükségesek. A nagy számlamennyiség miatt a számlákat nem nyomtatjuk ki. A másik kérdésem még a számlák kontírozásával kapcsolatos. Hogyan oldható ez meg ebben az esetben (a gyakorlati megvalósítás érdekelne)? Előre is köszönöm a választ.

PTGSZLAH Kérdés

Tisztelt Szakértő! A cégünk kandallókat, kéményeket épít, felújít, webáruházat üzemeltet. Van egy bemutató termünk is, ahol pénztárgép van. Az építési munkák során, az online kereskedelem kapcsán kiállított számlákat. PTGSZLAH adatlapon meg kell-e küldeni a NAV részére? A könyvelőm eddig megküldte. Én úgy gondolnám, csak a bemutató teremben képződő számlát kell küldeni. Köszönettel: Székely Lajos

Ajándékutalvány bevezetése kistermelő esetén Kérdés

Kistermelők esetében korlátozott az értékesítés helye. Ezért az első kérdésem, hogy kistermelő milyen feltételek mellett nyithat webáruházat? Megrendelést fogadhat-e az egész ország területéről? A másik kérdés, hogy bevezetheti-e a kistermelő az ajándékutalványt, amit a webáruházában (ha nyithat webáruházat), valamint a saját értékesítési helyén fogad el? Az ajándékutalvány bevezethetősége esetén az értékesíthető-e országosan saját vagy más forgalmazó (akár tőle távol eső viszonteladó) által (hiszen az nem minősül terméknek)? Válaszát előre is köszönöm!

Számlával egy tekintet alá eső okirat Kérdés

Tisztelt Szakértő! Véleményét szeretném kérni, hogy az alábbiakban részletezett számlázási gyakorlat megfelelő-e? Egy webáruházról van szó, amelynél sokszor előfordul, hogy a vevő meggondolja magát, és visszaküldi az árut. Ebben az esetben a webáruház, ha visszakapta az árut, visszautalja a pénzt a vevő számlájára. Ilyenkor számlával egy tekintet alá eső okiratot állít ki (számlázó programmal), melyen az eredeti összegek mínusz előjellel vannak feltüntetve, hivatkozással az eredeti számlaszámra. Mindhárom dátumnál (teljesítés, számla kelte, fizetési határidő) a kibocsátáskori dátum szerepel, általában a visszautalás napja. Ön szerint ez helyes számlázási megoldás? A teljesítés időpontja nem az eredeti teljesítési időpont lesz? Előre is köszönöm a válaszát.

Pénztárgép Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. fő tevékenysége csomagküldő, internetes kiskereskedelem, pontosabban webáruházon keresztül értékesít kozmetikai cikkeket. Az egyes értékesítésékről minden esetben számlát állítanak ki a vevőknek. Az eladott áruk egy részét futárszolgáltatással foglalkozó cégek szállítják ki a megrendelőknek, egy másik részét pedig a vevők személyesen vehetik át a cég székhelyén. Kérdésem, hogy a személyes átvétel esetén kötelezett-e a cég pénztárgépes nyugtaadásra, vagy elegendő, ha számlát állít ki az eladásról?

Webáruház elszámolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy vállalkozás webáruházat kíván üzemeltetni, melynek megtervezését szakemberre bízza. A megkötött szerződés tulajdonjog megszerzését biztosítja a vállalkozás számára, a számla "vevőmágnes" szolgáltatásról szól. Kérdésem, hogyan kell ezt a könyveinkben szerepeltetni? Köszönöm válaszát.

Ők bezzeg dolgoztathatók vasárnap és éjszaka is a boltokban Cikk

A kereskedelmet kiszolgáló tevékenység, közöttük az árufeltöltés vagy a takarítás nem tartozik a vasárnapi pihenőnapról szóló törvény hatálya alá – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI megkeresésére.

Webáruház számlázása Kérdés

Webáruház értékesítésekor bizonyos esetekben kérdéses számomra a számla megfelelő dátuma, így az alábbiakban kérném a segítségüket: 1.) A számla teljesítése és kelte arra a napra szól, amikor a terméket postára adják. Ez helyes-e? 2.) A vevő nem veszi át a terméket, így a posta X nap után visszahozza. Ebben az esetben mínuszos számlát kell kiállítani. Mik a megfelelő dátumok a mínuszos számlán (teljesítés dátuma, számla kelte)? 3.) A vevő átveszi az árut, ki is fizeti, majd X nap múlva visszaküldi, mert nem jó neki, és kéri a vételár visszafizetését. Hasonlóan az előző esethez, itt melyek a helyes dátumok? Előre is köszönöm a választ.

Itt a könyvelők legújabb réme: webáruházak és a PayPal Cikk

Nem kis fejtörést okoz a könyvelőknek a webáruházak elszámolása, különösen akkor, ha többszöri devizaátváltások is nehezítik a beérkező bevételek számszerűsítését, a PayPal-on keresztüli fizetés elterjedése pedig újabb kihívások elé állítja őket. Cikkünkben támpontot nyújtunk a helyes elszámoláshoz, és részletesen bemutatjuk a webáruházakra vonatkozó számlázási szabályoka is.

Paypal elszámolás szabályszerűség Kérdés

Egy vállalkozó vebáruházat üzemeltet, ahol forintban, dollárban, angol fontban és euróban is állít ki számlákat, melyeket Pay pal útján fizetnek. A vállalkozó részére befolyt összegeket (paypal, de nem közölt) árfolyamon devizáról forintra számítja át az internetes közvetítő bank, amit a vállalkozó OTP devizaszámlájára utal, ahol az OTP saját árfolyamán euróra számítja át. A vállalkozó bankkártyával devizában beszerzett árut is fizetett, sőt úgy is, hogy annak egy részét a forintszámlájáról utalta át, másik részét pedig a befolyt bevételekből, amit árfolyam hiányában nem tudok átszámítani, s nem tudom könyvelni. Több fórumon is felltettem már ezt a kérdést, de megnyugtató választ még nem kaptam, csak általánosságokat írtak. Önöknek is írtam már ebben az ügyben, valamint az Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének (ahol több mint 10 éve vagyok tag), de Önöknek is már több éve vagyok előfizetőjük. Kérem szíveskedjenek válaszolni a drkelemen@t-online e-mail címemre. Köszönettel: Domokosné dr Kelemen Ágnes

Internetes eladási bizomány Kérdés

Tisztelt Adózóna! Cégünk üzleti kapcsolatban áll egy angol céggel, mely webáruházon keresztül árulja szerte Európában termékeinket. Az angol cég és cégünk is áfaalany, székhelyeik Anglia és Magyarország. Az angol webáruház termékeit saját nevében értékesíti magyar vevői felé, ők állnak kapcsolatban a magyar vevőikkel, a kiszállítás pedig cégünk raktárából történik, azaz az angol webáruház által magyar vevőnek eladott termék nem hagyja el Magyarországot, közvetlenül hazánkból történik a kiszállítás az angol webáruház nevében. Hogyan történik a számlázás, milyen számlát állít ki a magyar cég? Mi a teljesítés időpontja? Hogyan számol el egymással a két cég?

Áfaregisztráció Ausztriában Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társaságunk webáruházat működtet. Szolgáltatásunkat Ausztria és Szlovákia területére is ki szeretnénk terjeszteni. Ehhez mindkét ország adóhatóságától egy úgynevezett regisztrációs számot kell igényelnünk. A regisztrációs szám birtokában fenti országokban (EU-s adószámmal nem rendelkező magánvevőkről van szó) az adott ország áfakulcsával számlázunk, és ezeket a tételeket az adott ország adóhatóságához valljuk, és fizetjük be. Az osztrák könyvelőiroda úgynevezett "szállítási határról lemondást" kér, mivel jelenleg úgy ítéljük meg, hogy a 35 000 eurós szállítási határt nem érjük el. Ehhez kapcsolódóan az a kérdésem, hogy a NAV-nál van-e erre vonatkozó bejelentési kötelezettségünk, illetve a szállítási határról lemondással csak azt vállaljuk, hogy minden, az osztrák vagy szlovák területre történő számlázást az adott országban kell bevallanunk és megfizetnünk? Válaszukat megköszönöm.

Milyen egedélyek szükségesek? Kérdés

Tisztelt Szakértő! Internetes áruházat szeretne működtetni egy újonnan alakult kft.,ahol szőlőmagolajat és borlekvárt árulnának. Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen engedélyek beszerzése szükséges számukra, illetve, hogy kell-e kereskedelmi végzettség ehhez a tevékenységhez?

Bizonylatolás webáruháznál Kérdés

Egy kft. webáruházat üzemeltet, a vevők megrendelés után futárcég közreműködésével kapják meg az árut, az ellenértéket a futárcég utalja az eladó kft. számlájára. Kötelező minden esetben számlát adni a vevőknek (cégek, magánszemélyek), ha nem, akkor mely feltételekkel lehet ezt kiváltani valami mással?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt vállalkozások meghatározása

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink