hirdetés
További témák
Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Adózóna 2.0 - Gyakran Ismétlődő Kérdések

  • Adózóna

hirdetés
hirdetés

 

I. Előfizetéssel kapcsolatos kérdések

I. Előfizetéssel kapcsolatos kérdések

1. Hogyan tudok új előfizetést vásárolni?

Új előfizetést vásárolni az Adózóna.hu weboldalon a jobb felső sarokban található „Előfizetés” linkre kattintva lehet.

A megrendelési folyamat a kívánt csomag mellett található „Megrendelem” gomb megnyomásával indítható. Ekkor átirányítjuk Önt a HVG egységes regisztrációs rendszerébe, a kulcs.hvg.hu oldalra.

A megjelenő felület tetején lévő folyamatsáv a megrendelés lépéseit mutatja, alatta az imént kiválasztott csomagjának adatai láthatók. Hogy megrendelését maradéktalanul teljesíteni tudjuk, elengedhetetlen megadnia az Előfizető (cég vagy magánszemély) adatait. Amennyiben már rendelkezik hozzáféréssel oldalainkhoz, közvetlenül a csomagadatok alatti „Bejelentkezés” link segítségével beléphet. Sikeres bejelentkezés után a lejjebb található űrlapon megjelenítjük rendszerünkben tárolt adatait, melyeket tetszés szerint módosíthat.

Amennyiben még nem rendelkezik hozzáféréssel, a megrendelési adatok megadására szolgáló űrlap kitöltésével végezhető el a regisztráció. A megadott email címnek valósnak kell lennie, melyre a folyamat végeztével aktivációs levelet küldünk. Felhívjuk figyelmét, hogy a csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Azon Ügyfeleinket, akik ötnél több példány vásárolnak (a rendelni kívánt darabszám a regisztráció során adható meg), a regisztráció során megadott telefonszámon egyedi ajánlatunkkal 3 munkanapon belül felkeressük.

Lehetőség van cég számára is vásárolni; a folyamat során megadható egymástól eltérő szállítási és számlázási cím is.

HVG Klubkártyával rendelkező ügyfeleink a regisztráció során megadhatják kártyájuk számát is, így a megjelölt csomagok árából további kedvezményt érvényesíthetnek. A megrendelési folyamat az űrlap kötelező elemeinek kitöltésével és a vásárlási feltételek elfogadásával folytatható.

A regisztrációs folyamat harmadik (és egyben utolsó) lépésében nincs más dolga, mint ellenőrizni már megadott adatait. Ha mindent rendben talált, az oldal alján található gombbal elküldheti megrendelését, melynek beérkezéséről visszaigazoló levelet küldünk a megadott email címre, ezzel párhuzamosan pedig elindítjuk kéthetes ingyenes próbaidőszakát, így korlátlanul elérheti az Adózóna.hu előfizetőknek szóló tartalmát is.

Az Ön által megadott címre néhány napon belül megérkezik a számla és egy postai csekk, melyet postai úton vagy akár banki átutalással kiegyenlíthet.

Befizetésének állapotát folyamatosan nyomon követheti profiloldalán, a kulcs.hvg.hu oldalon, ahol bejelentkezés után elérhetővé válik az „Előfizetés” menüpontban, és amennyiben több példányt rendelt, ugyanitt tudja kiosztani azokat különböző email címekre, még akár a befizetés feldolgozása előtt. Felhívjuk figyelmét, hogy a megadott email címekre csak abban az esetben küldünk előfizetési értesítést, ha befizetését már feldolgoztuk! Ennek megtörténtéről a regisztráció során megadott email címére értesítést is küldünk, így nem szükséges minden pillanatban manuálisan leellenőrizni azt.

2. Hogyan tudom meglévő előfizetésemet meghosszabbítani?

Előfizetésének meghosszabbításáról és a tudnivalókról, annak lejárta előtt e-mailben értesítést küldünk. A megújítás legkorábban a lejárat előtt 30 nappal lehetséges.

3. Akkreditált az Adózóna.hu szolgáltatás? El lehet számolni a szükséges szakmai képzések kreditpontjaként?

3.1. A HVG Kiadó Zrt. az Adózóna.hu elektronikus szakmai kiadványának előfizetését 2013-ban elbíráltatta, melynek során megkapta rá az akkreditációt. Ennek értelmében egy számlával igazolható Adózóna előfizetés birtokában 3 személy 2-2 kreditpontot számolhat el a szükséges továbbképzések teljesítésébe.

Amennyiben szeretné igénybe venni a kreditpontokat a kötelező továbbképzések teljesítésében, úgy kérjük, hogy a regisztrációs folyamat során az ide vonatkozó részben adja meg a 3 kedvezményezett személy nevét és regisztrációs számát, akik jogosultak lehetnek a kreditpont megszerzésére. Erre azért van szükség, mert a szolgáltatás számláján is fel kell tüntetnünk a kedvezményezettek nevét.

3.2. Időszakos értékesítési akciók

Az időszakos értékesítési kampányokban kínált extra szolgáltatások vagy ajándékok nem képezik az Adózóna általános szolgáltatáscsomagjának a részét, azokra csak azon ügyfeleink jogosultak, akik az adott akció megrendelési határidején belül rendelnek, és akinek a rendeléshez tartozó befizetése is határidőn belül érkezik be a kiadónkba.

A HVG Kiadó Zrt. a postai kiküldések esetleges csúszása miatt nem vállalja a felelősséget. 

4. Mi az a Promóciós Kód?

A Promóciós Kóddal az Adózónáról szóló reklámokban találkozhat. Ez egy számokból és betűkből álló kombináció, mely egyértelműen azonosítja, hogy Ön honnan érkezett az oldalunkra, mely csomagot rendel és ehhez milyen speciális kedvezmények illetik meg. A hirdetésben megjelölt módon ennek rögzítésével is megkezdhető a megrendelési folyamat, melynek végén Ön ugyanúgy megkapja az előfizetésről szóló csekket, majd ennek befizetése után a számlát.

5. Mi a teendőm, ha a hirdetésben szereplő csomag helyett másikat kívánok megrendelni?

Ebben az esetben kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy a (+36 1) 436 2045-ös telefonszámon, hogy kollégáink az Ön igényeinek megfelelő módosításokat végrehajthassák!

6. Milyen előfizetési csomagok közül választhatok?

Jelenleg a következő előfizetési lehetőségeket kínáljuk:

• Adózóna.hu előfizetés, ami 12 hónapos Adózóna.hu hozzáférést tartalmaz, valamennyi az oldalhoz kapcsolódó szolgáltatás korlátlan igénybevételének lehetőségével

• Adózóna Max-csomag, ami a 12 hónapos Adózóna.hu  előfizetés mellett tartalmazza a 2015-ös HVG Adó és TB különszámokat is

• Céginformáció Max-csomag, ami a 12 hónapos Adózóna.hu előfizetés mellett tartalmazza a 2015-ös HVG Adó és TB különszámokat is, valamint 10 darab tetszőleges vállalkozás adatának lekérdezési lehetőségét a Bisnode PartnerControl döntéstámogató céginformáció-szolgáltató rendszerében

7. Melyik csomagot érdemes választanom?

Azon HVG Klubkártyával nem rendelkező ügyfeleinknek, akik még nem rendelték meg a HVG Adó és TB különszámokat, érdemes az Adózóna Max-csomagunkat választaniuk.

A HVG Klubkártyával rendelkező ügyfeleinknek automatikusan postázzuk a HVG TB és Adó különszámokat, ezért nekik célszerű a 12 hónapos Adózóna.hu vagy a Céginformáció Max-csomag előfizetést megvásárolniuk.

Amennyiben Önnek néha szüksége van új partnerei kontrollálására cégbírósági és egyéb hivatalos alapokon nyugvó cégadatokkal, valamint további kiegészítő, pénzügyi, egyéni vállalkozói, csőd és egyéb negatív információkkal, marketing adatokkal, javasoljuk, hogy válassza a Céginformáció Max-csomagunkat. Az előfizetés keretében évi 10 teljes partnerlekérdezésre lesz lehetősége a partnercontrol.hu rendszerből.

8. Tudok egy évnél hosszabb/rövidebb időszakra előfizetni?

Jelenleg kizárólag 12 hónapos előfizetést kínálunk, ami a befizetés feldolgozásának napjától érvényes az azt követő 365 napon át. Ennél hosszabb/rövidebb időszakra előfizetni egyelőre nincs lehetőség.

9. Van arra mód, hogy az előfizetőknek szóló tartalmakat még vásárlás előtt megtekintsem, így bizonyosodva meg arról, hogy szükségem van ezekre?

Természetesen! Erre szolgál az Adózóna.hu kéthetes ingyenes próbaidőszaka, ami az Előfizetés oldalon a kívánt csomag melletti „Kipróbálom” gombbal indítható. Ennek használatához a vásárlással megegyező regisztrációs folyamat végrehajtása szükséges. A 14 napos ingyenes próbaidőszak alatt az Adózóna.hu oldalon elérhető valamennyi szolgáltatás kipróbálható.

10. Rendelhetek különszámo(ka)t meglévő Adózóna.hu előfizetésem mellé anélkül, hogy új előfizetést vásárolnék?

Az Adózóna.hu oldalon erre jelenleg nincs lehetőség, kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy a (+36 1) 436 20 45-ös telefonszámon.

11. Mindenképpen szükséges regisztrálnom?

Igen, mind az előfizetés, mind pedig az ingyenes próbaidőszak aktiválásához elengedhetetlen a regisztrációs folyamat végrehajtása.

12. Adhatok fel megrendelést cég nevében?

Természetesen! A szállítási cím szekcióban adja meg a cég telephelyének adatait, míg a számlázási cím szekcióban azt a címet, amire a számlát kéri. Használja a „Megegyezik a szállítási címmel” gombot, amennyiben a két cím megegyezik!

13. Cég nevében rendelek, aminek a számlázási és levelezési címe különböző. Hogyan tudok két címet megadni?

A regisztrációs űrlap két címszekciót tartalmaz: szállítási és számlázási címet. Ezek lehetnek azonosak és természetesen egymástól eltérők is.

14. Kérhetek áfás számlát?

Még csak kérnie sem kell! A számlázási címben megadott adatokkal minden megrendeléshez automatikusan kiállítjuk és postázzuk Önnek az áfás számlát. A számlázáshoz az adatokat a rendelési folyamat során adhatja meg.

15. Rendelhetek más személy számára?

A regisztráció során lehetősége van más személy email címét és szállítási/számlázási címét is regisztrálni, de felhívjuk arra a figyelmét, hogy a folyamat végeztével a megadott email címre levelet küldünk, ami tartalmazza a fiók aktiválásához szükséges információkat.

16. Rendelhetek másik cég számára?

A regisztráció során lehetősége van más céghez tartozó email címet és szállítási/számlázási címet is regisztrálni, de felhívjuk arra a figyelmét, hogy a folyamat végeztével a megadott email címre levelet küldünk, ami tartalmazza fiók aktiválásához szükséges információkat.

17. Milyen előnyökkel jár, ha megadom a HVG Klubkártya számomat a megrendeléskor?

HVG Klubkártyával rendelkező ügyfeleink számára a 12 hónapos Adózóna.hu előfizetés árából kedvezményt biztosítunk. Ezért amennyiben Ön rendelkezik Klubkártyával, javasoljuk, hogy regisztrálja azt a megrendelési űrlap megfelelő pontjában.

18. Rendelhetek több csomagot egyszerre?

Természetesen! A megrendelési folyamatban lehetősége van megadni, hogy a választott előfizetésből hány darabot kíván megvásárolni. Amennyiben 5-nél több előfizetést vásárol, akkor a regisztráció során megadott telefonszámon egyedi ajánlatunkkal 3 munkanapon belül megkeressük.

19. Rendelhetek több különböző csomagot egyszerre?

Weboldalunkon erre jelenleg nincs lehetőség, kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy a (+36 1) 436 20 45-ös telefonszámon.

20. Több előfizetést vásárolnék, de különböző cégeknél dolgozó személyeknek. Hogyan oldhatom meg ezt a legegyszerűbben?

Habár weboldalunkon keresztül gond nélkül tud több példányt vásárolni, erről jelenleg csak egy számlázási címre kérhet áfás számlát. Amennyiben különböző címekre kíván számlát kérni, javasoljuk, hogy annyi regisztrációt hajtson végre, ahány címre számlát szeretne kérni. Probléma esetén forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy a (+36 1) 436 20 45-ös telefonszámon, ahol kollégáink készséggel állnak rendelkezésére!

Amennyiben a példányok megvásárlásáról egyetlen áfás számla is megfelel Önnek, az előfizetési csomagok ellenértékét tartalmazó csekk kiegyenlítése után a kulcs.hvg.hu oldalon található profiloldalán, az „Előfizetés” menüpontban lehetősége van megvásárolt példányait különböző email címekre kiosztani.

21. Több példányt vásárolnék, de mindegyiket más részére. Hogyan tudom megoldani?

Több előfizetés vásárlása esetén Ön, mint megrendelő lesz az előfizetések „Tulajdonosa”. Ez azt jelenti, hogy a regisztráció során az Ön email címére automatikusan aktiválunk egy példányt, a további példányok esetében pedig Ön rendelkezhet azok kedvezményezettjeiről.

A regisztrációról értesítést küldünk email fiókjába. A regisztráció aktiválása után a későbbiekben Ön tudja beállítani a Profil oldalának Előfizetés menüpontjában, hogy a további megrendelések milyen email címekkel legyenek elérhetőek.

22. Mikortól él az előfizetésem?

A kéthetes ingyenes próbaidőszak a regisztráció befejezésével azonnal aktiválásra kerül, az egyéves előfizetés pedig akkortól él, amikor befizetését feldolgoztuk, és erről értesítést küldtünk az Ön által megadott email címre.

23. Nagy tételben vásárolnék előfizetést a cégünk munkatársai, partnerei részére. Kapok egyéni kedvezményt?

Azon Ügyfeleinket, akik ötnél több példány vásárolnak (a rendelni kívánt darabszám az űrlap legelső sorában adható meg), a regisztráció során megadott telefonszámon egyedi ajánlatunkkal 3 munkanapon belül felkeressük.

24. Milyen fizetési lehetőségeim vannak?

Weboldalunkon keresztül jelenleg kétféle fizetési lehetőség közül választhat: banki átutalás vagy postai csekken történő fizetés. Amennyiben csekket kér, és a mi rendszerünkön kívüli banki átutalással szeretne fizetni, kérjük, tüntesse fel a nevét és a Megrendelés azonosítóját a megjegyzés rovatban!

25. Fizethetek online?

Természetesen! Nincs más dolga, mint a megrendelés során bankkártyás fizetési módot választani. Bankkártyás fizetés esetén átirányítjuk Önt az OTP oldalára, ahol lehetősége lesz elindítani a transzakciót.

26. Honnan tudom, hogy mikor dolgozták fel a befizetésemet?

Befizetésének feldolgozásáról, annak pillanatában email értesítést küldünk a regisztráció során megadott email címre.

27. Tudom ellenőrizni a rendelésem aktuális állapotát?

A regisztráció során megadott email címével és jelszavával bejelentkezve, profiloldalának „Előfizetés” menüpontjában tudja megtekinteni rendelésének aktuális állapotát.

28. Regisztráltam a kéthetes, ingyenes próbaidőszakra, ami lejárt. Van lehetőségem új próbaidőszakot igényelni?

Nincs, ezt a lehetőséget ügyfeleink csak egyszer vehetik igénybe.

29. Regisztráltam az Adózónán a kéthetes, ingyenes próbaidőszakra, majd kaptam egy csekket. Mi a teendőm ezzel?

Amennyiben hasznosnak találta az Adózóna.hu fizetős szolgáltatásait a kéthetes próbaidőszak alatt, javasoljuk, hogy a csekk befizetésével fizessen elő további egy évre, így előfizetőinknek járó extra szolgáltatásainkat továbbra is igénybe tudja majd venni!

29. Megrendeltem az Adózóna.hu egyik csomagját, csekkes fizetést választottam, de a próbaidőszak lejárta után sem kaptam meg a csekket, amin befizethetném az előfizetési díjat. Mi most a teendő?

Amennyiben a megrendelési folyamat során kapott visszaigazoló emailben azt a szállítási címet látja, amire a csekket várta, kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy a (+36 1) 436 2045-ös telefonszámon!

30. Mik az Adózóna.hu vásárlási feltételei és adatkezelési elvei?

Az Adózóna.hu vásárlási feltételeiről és adatkezelési elveiről ezen az oldalon tud tájékozódni.

31. Pontosan mely Adó és TB különszámokat kapom meg az Adózóna.hu csomagban?

Az Adózóna.hu csomagokban adott év június végéig leadott megrendelések esetében az adott évi, a július 1-jétől leadott megrendelések esetén már a következő évi Adó és TB különszámok találhatók. A következő évi különszámok kiszállítása természetesen csak a törvénymódosítások megjelenése után történik meg.

32. Használhatjuk többen is ugyanazt az Adózóna.hu előfizetést?

Egy előfizetéssel kizárólag egy felhasználó használhatja az Adózónát.

33. Mit tehetek, ha elfelejtettem az Adózóna.hu belépéshez szükséges azonosítómat vagy jelszavamat?

Adózóna.hu azonosítója minden esetben egy email cím, amire az Adózónához kapcsolódó hírleveleket és személyes értesítéseket is kapja, illetve amire a megrendelés során az aktivációs és rendszerüzeneteket küldjük. A fentiek miatt felhasználónevéhez kapcsolódó emlékeztető szolgáltatást nem tettünk lehetővé weboldalunkon, ezért kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy a (+36 1) 436 2045-ös telefonszámon!

Ha jelszavát felejtette el, akkor a belépési oldalon kérhet jelszó-emlékeztetőt a regisztráció során megadott email címére. Javasoljuk, hogy az általunk generált jelszót belépés után változtassa meg profiloldalának „Jelszó módosítása” menüpontjában.

34. Hogyan használhatom fel az Adózónán található tartalmakat? Milyen szerzői jogok védik az Adózónán megjelenő tartalmakat?

A Felhasználó az adozona.hu oldal egyes részeit kizárólag saját felhasználás céljából számítógépe merevlemezére lementheti, illetőleg kinyomtathatja.

A jogosulatlan felhasználás büntető- és polgári jogi, illetőleg szerzői jogi következményeket von maga után, amelynek során a Kiadó – önkéntes teljesítés hiányában – értesítési-eltávolítási eljárásban követelheti az interneten megjelentetett jogsértő tartalom eltávolítását, illetőleg ahhoz a hozzáférés biztosításának megszüntetését, továbbá bírósági úton követelheti a jogsértés megállapítását, abbahagyását, a jogsértéstől való jövőbeni eltiltást, valamint elégtétel adását és a jogsértéssel okozott vagyoni és nem vagyoni károk megtérítését.

Az Adozona.hu adózási oldalról ingyenesen elérhető értesülést és információkat átvenni kizárólag – a fenti szabályok betartása mellett – úgy lehet, ha az adott információ mellett egyértelmű link hivatkozás van az adozona.hu oldalra, illetve ha az eredeti információ nem módosul. Az Adózóna.hu fizetős szolgáltatásának – belépés után elérhető – felületeiről értesülés és információ átvétele tilos!

A fentiekben foglaltak a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 36. § (2) bekezdésében foglaltak szerinti tiltó nyilatkozatnak minősül.

35. Elakadtam a rendelési folyamatban, ráadásul a fenti válaszok sem segítettek. Mit tegyek?

Ezzel, vagy bármilyen egyéb kérdéssel kapcsolatban forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy a (+36 1) 436 20 45-ös telefonszámon!



II. Tartalommal és az egyes szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdések

1. Milyen tartalmakat, szolgáltatásokat érhetek el ingyenesen?

Az Adózóna.hu oldalon előfizetés vagy 14 napos próbaregisztráció nélkül a következő tartalmakat és szolgáltatásokat érhetik el:

• Elolvashatják a szabad hozzáférésű híreket és cikkeket.

• Elolvashatják a zárolt cikkek összefoglaló bevezetőjét, és annak 1-2 bekezdését.

• Használhatják a kalkulátorokat, azonban csak előfizetéses funkciók nélkül (kalkulációk mentése, nyomtatása, továbbküldése).

• Használhatják az eseménynaptárt, láthatják az időpontokhoz tartozó adóbevallási adó befizetési és adatszolgáltatási határidőket.

• Adózóna a Facebook-on: Ön aktív Facebook felhasználó? Kérjük, látogasson el az Adózóna Facebook oldalára, ahol rendszeresen megosztunk a látogatóinkkal érdekes adózással kapcsolatos szakmai cikkeket, híreket. Tájékozódjon itt is a szakma legfrissebb kérdéseiről!

Az Adózóna regisztrált felhasználói számára elérhető szolgáltatások részét képezik a napi és heti szakmai hírlevelek. Nem reklám célú, hanem szakmai tartalommal kiküldött hírlevelekről van szó - ezekben tájékoztatjuk regisztrált ügyfeleinket az adózással összefüggő legfontosabb aktuális hírről és jogszabályváltozásl. Ha valaki mégsem szeretné kapni ezeket a szakmai hírleveleket, a hírlevelek láblécében található linken jelezheti ezt.
Előfizetés vagy 14 napos próbaregisztráció nélkül a cikk hozzáférés ezekben a hírlevelekben hasonlóan korlátozott, mint magán az oldalon.

2. Milyen tartalmakat, szolgáltatásokat érhetek el előfizetőként?

Az Adózóna.hu előfizetéssel elérhető tartalmai, szolgáltatásai

Adózóna.hu előfizetéssel minden tartalom és szolgáltatás korlátozás nélkül elérhető az oldalon, és email címére szakmai hírleveleink, magazinjaink is kiküldésre kerülnek.  Az előfizetéssel igénybe vehető szolgáltatások a következők:

• Teljes terjedelmükben olvashatják az oldalon az összes hírt, cikket és kommentárt.

• Teljes funkcionalitással használhatják az Adózóna.hu kalkulátorait: elmenthetik, pdf formátumban kinyomtathatják, e-mail címre továbbíthatják az elmentett kalkulációkat.

• Adózóna.hu napi hírlevél: Teljes terjedelmükben olvashatják a napi „tematikus” hírleveleink cikkeit, amelyben egy-egy szakmai terület változására, aktuális hírére hívjuk fel a figyelmet.

• Adózóna.hu heti hírlevél: Teljes terjedelmükben olvashatják a „jogszabálykövető” heti hírlevelünket, amelyből tájékozódhatnak a hét legfontosabb változásairól.

• VálaszAdó havi szaklapot Megkapják az Adózóna.hu havonta megjelenő digitális kiadványát, amely a hónap legfontosabb adó-, tb- gazdasági jogi és számviteli területeket érintő változásait, legégetőbb kérdéseit veszi végig érthető, szakszerű formában. A hírlevél nyomtatható és tovább küldhető.

• Elolvashatják az Adózóna.hu összes kérdését és válaszát, kereshetnek az adatbázis archívumokban

• Kérdést tehetnek fel szakértőinknek, amelyre az Adózóna.hu saját szakértői válaszolnak.

• Időgép funkcióval ellátott online jogtár: Hozzáférnek az Adózóna.hu adatbázisában megtalálható összes joganyaghoz (törvényeket, törvényerejű rendeletet, határozatot, közleményt, tájékoztatót, végzést, körlevelet, bírósági határozatot, megyei bírósági határozatot, elvi határozatot, jegyzéket, indokolást).  Megnézhetik a törvények hatályos szövegeit, valamint a korábban hatályos szövegeket.

• Használhatják az eseménynaptárt, láthatják az időpontokhoz tartozó adóbevallási adó befizetési és adatszolgáltatási határidőket.

• Személyre szabott eseményeket kérhetnek a következőkről:
- kalkulátorok valamelyikének frissüléséről, állapotának változásáról;
- az eseménynaptár új eseményeiről a felhasználó által megadott kategóriába;
- arról, ha válasz érkezik a felhasználó által megjelölt kérdésre.

• Adózóna előfizetők Facebook csoport: Ön aktív Facebook felhasználó? Akkor bíztatjuk arra, hogy kérje felvételét az Adózóna előfizető csoportba is a Facebook oldalunkon. A zárt csoport tagjaként Ön a Facebookon is eléri a legérdekesebb adózással kapcsolatos szakmai tartalmainkat. Természetesen olvashatja a nyilvános csoportnak feltett cikkeket és tartalmakat is.

A kedvezményes csomag-ajánlatunkat választó előfizetőink az alábbi szolgáltatásokat is igénybe vehetik:

Adózóna Max csomag előfizetése esetén:
• 2017-es HVG ADÓ különszám
• 2017-es HVG TB különszám

3. Milyen tartalmakat, szolgáltatásokat érhetek el a 14 napos próbaidőszak alatt?

A 14 napos próbaidő alatt korlátozott időtartamban, vagyis 14 napon keresztül lehetőséget adunk az Adózóna előfizetés szinte valamennyi szolgáltatásának kipróbálására. A 14 napos próbaidőszak egy email címmel csak egyszer igényelhető, ezért érdemes kihasználni az időt, és minél több funkciót használni a rendelkezésre álló idő alatt.

A próbaidőszak alatt elérhető szolgáltatások:

• Teljes terjedelmükben olvashatják az oldalon az összes hírt, cikket és kommentárt.

Teljes funkcionalitással használhatják az Adózóna.hu kalkulátorait: elmenthetik, pdf formátumban kinyomtathatják, e-mail címre továbbíthatják az elmentett kalkulációkat.

• Adózóna.hu napi hírlevél: Teljes terjedelmükben olvashatják a napi „tematikus” hírleveleink cikkeit, amelyben egy-egy szakmai terület változására, aktuális hírére hívjuk fel a figyelmet.

• Adózóna.hu heti hírlevél: Teljes terjedelmükben olvashatják a „jogszabálykövető” heti hírlevelünket, amelyből tájékozódhatnak a hét legfontosabb változásairól.

• Elolvashatják az Adózóna.hu összes kérdését és válaszát, kereshetnek az adatbázis archívumokban

• Egy alkalommal kérdést tehetnek fel szakértőinknek, amelyre az Adózóna.hu saját szakértői válaszolnak.

• Időgép funkcióval ellátott online jogtár: Hozzáférnek az Adózóna.hu adatbázisában megtalálható összes joganyaghoz (törvényeket, törvényerejű rendeletet, határozatot, közleményt, tájékoztatót, végzést, körlevelet, bírósági határozatot, megyei bírósági határozatot, elvi határozatot, jegyzéket, indokolást).  Megnézhetik a törvények hatályos szövegeit, valamint a korábban hatályos szövegeket.

• Használhatják az eseménynaptárt, láthatják az időpontokhoz tartozó adóbevallási adó befizetési és adatszolgáltatási határidőket.

• Személyre szabott eseményeket kérhetnek a következőkről:
- kalkulátorok valamelyikének frissüléséről, állapotának változásáról;
- az eseménynaptár új eseményeiről a felhasználó által megadott kategóriába;
- arról, ha válasz érkezik a felhasználó által megjelölt kérdésre.

• Adózóna a Facebook-on: Ön aktív Facebook felhasználó? Kérjük, látogasson el az Adózóna Facebook oldalára, ahol rendszeresen megosztunk a látogatóinkkal érdekes adózással kapcsolatos szakmai cikkeket, híreket. Tájékozódjon itt is a szakma legfrissebb kérdéseiről!

4. Hogyan működnek a kalkulátorok?

Az Adózónán elérhető kalkulátorokat ezen az oldalon érheti el.

A kalkulátorok nagy pontossággal kalkulálnak. Nagy részük használatához nem szükséges komolyabb szaktudás, megbízható tájékoztatást nyújt az adott kérdésekben. Használatukat kitöltést segítő útmutatóval, információkkal támogatjuk.

Mivel a kalkulátorok a gyakorlatban előforduló általános helyzetekből indulnak ki, és egy-egy valós esetben számos olyan egyedi módosító tényező lehet, amit a kalkulátor nem képes kezelni, hivatalos eljárásokban nem lehet kizárólagosan és százszázalékosan azok eredményeire hagyatkozni. 

5. Hogyan működik az Eseménynaptár?

Az eseménynaptár napra pontosan mutatja az adózáshoz kapcsolódó eseményeket, kötelezettségeket. Az előfizetők értesítést kérhetnek az eseménynaptárba bekerülő új eseményekről. Ehhez a számukra érdekes kategóriát, kategóriákat kell megadniuk, így ha ezekhez kapcsolódó új esemény kerül a naptárba, akkor erről az esemény időpontja előtt 2 héttel, 1 héttel és 1 nappal értesítést kapnak a regisztráció során megadott e-mail címükre.

6. Hogyan működik a Jogszabálykövetés szolgáltatás?

Az Adózóna.hu előfizetői a törvények hatályos és korábban hatályos szövegeit egyaránt elérhetik, valamint ezek között könnyen navigálhatnak.

7. Milyen kérdésekre találok válaszokat az Adózónán?

Az Adózóna.hu Kérdések és Válaszok rovatában a szakértőkhöz érkező olvasói kérdések, valamint az ezekre adott közérthető és szakszerű válaszok érhetők el az előfizetők számára.

A témakörök, amelyekben a kérdéseit várjuk, illeszkednek a portál tartalmához:
•        Adózás
•        Számvitel
•        Társadalombiztosítás
•        Bérelszámolás
•        Nyugdíj
•        Munkajog
•        Társasági jog

Felhívjuk figyelmüket, hogy a felsorolt témákban általános jellegű – a jogszabályi előírásokhoz, követelményekhez kapcsolódó – kérdések megválaszolására van lehetőségünk. A könyvelők, bérszámfejtők, munkaügyisek napi feladatainak ellátására (például kontírozásra, az adó- és járulékterhek, a szabadságnapok pontos kiszámítására) nem tudunk vállalkozni, ezért kérjük az ilyen kérések mellőzését.


8. Hogyan lehet kérdést feltenni?

Kérdést a belépett előfizetők tehetnek fel az oldalon.
Előfizetőink egész év során szabadon kérdezhetik szakértőinket - az egy éves előfizetési időszak alatt maximum 20 alkalommal. A kérdés-válasz archívum használata egész éven át korlátlan. 
A próbaregisztrálók egy alkalommal tehetnek fel kérdést a 14 napos próbaidőszak alatt.
Amennyiben Ön még nem megrendelőnk, kérem, hogy a www.adozona.hu oldalon az „Előfizetés” menüpontra kattintva rendelje meg szolgáltatásunkat, vagy regisztráljon a 14 napos próbaidőszakra.

A honlap technikai működéséből adódóan a kérdését csak akkor tudjuk fogadni, ha azt a weboldalon, az erre kialakított menüpontban teszi fel.  
Kérdését így tudja feltenni:
•         Lépjen be felhasználónevével és jelszavával az Adozona.hu oldalra (Jobbra fent: „Belépés”).
•         A felső menüsorban kattintson a „Kérdések és válaszok” menüpontra.
•         Itt kattintson a „Kérdést teszek fel” linkre.
•         Adja meg a kérdés címét, és szövegét.
•         Ha anonim módon szeretne kérdezni, akkor kattintsa be jobbra fent az „anonim kérdésfeltevés” négyzetet.
•         Ha minden rendben, a „Kérdezek” gombra kattintva tudja elküldeni számunkra a kérdést.

Hogy sikerült-e valóban elküldenie a kérdést, Ön is ellenőrizheti: ha a kérdés feltétele után a „Saját kérdéseim” menüpontra kattint, ott azonnal látnia kell a kérdést.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a felsorolt témákban általános jellegű – a jogszabályi előírásokhoz, követelményekhez kapcsolódó – kérdések megválaszolására van lehetőségünk. A könyvelők, bérszámfejtők, munkaügyisek napi feladatainak ellátására (például kontírozásra, az adó- és járulékterhek, a szabadságnapok pontos kiszámítására) nem tudunk vállalkozni, ezért kérjük az ilyen kérések mellőzését.

Figyelem! Nem tudjuk megválaszoltatni szakértőinkkel azokat a kérdéseket, amelyeket cikkek, vagy korábbi kérdések végén kommentben tesz fel. Amennyiben kérdése van egy cikkhez vagy korábban megválaszolt kérdéshez, kérjük akkor is használja a kérdés-válasz funkciót, és a kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, annak URL-jét is megadva.

9. Hol találom, kezelhetem a feltett kérdéseimet

Az elküldött kérdését a „Saját kérdéseim” menüpont alatt bármikor megnézheti, valamint visszavonhatja. A feltett kérdéseket az Adózóna.hu szerkesztői rendelik hozzá a megfelelő szakértőkhöz, amíg ez nem történik meg – kategorizálás –, addig a kérdés nem jelenik meg az oldalon.

A kategorizált, szakértőkhöz rendelt kérdések Válaszra várva jelöléssel azonnal megjelennek az oldalon, az előfizetők pedig ezekhez kommenteket, válaszokat, kiegészítéseket fűzhetnek. Amennyiben kérdésére szakértői válasz érkezik, erről értesítőt küldünk a regisztráció során megadott e-mail címére, ahonnan a választ is elérheti.

10. Értesítés egy más által feltett kérdés megválaszolásáról

Ha talált egy Ön számára is érdekes, még megválaszolatlan kérdést, akkor kérhet e-mail-értesítést annak megválaszolásáról is.

11. Mikor kapok választ a kérdésemre?

Szakértőink igyekeznek a lehető legrövidebb idő alatt, de legkésőbb 5 munkanapon belül válaszolni a feltett kérdésekre. A válaszról email értesítést küldünk Önnek. Amennyiben olyan kérdést tesz fel, amire korábban már született válasz, akkor a szakértők a kérdését hozzárendelhetik a már létező válaszhoz, amelyről szintén emailben értesítjük.

12.  Mit tehetek, ha a kapott válasz kiegészítésre szorul?

Amennyiben kérdése van a megválaszolt kérdéshez, kérjük akkor tegye fel újra a kérdését, ehhez használja ismét a kérdés-válasz funkciót, és a kérdésében hivatkozzon az érintett válaszra, annak URL-jét is megadva.

13. Kik válaszolják meg a kérdéseket?

Az előfizetők kérdéseire az Adózóna.hu saját, szakmailag felkészült szakértői válaszolnak, akiknek tevékenységi köre lefedi az adózás, számvitel, TB, nyugdíj és munkajog területeket, így szinte bármilyen témában szakszerű, gyakorlatias választ adnak. Választ, véleményt kommentár formájában az előfizetők is fűzhetnek a feltett kérdéshez és válaszhoz.

Az Adózóna.hu szakértői a kérdésben megfogalmazott tényezők, körülmények figyelembe vételével fogalmazzák meg válaszukat, nem rendelkeznek teljes rálátással a kérdéskörre. Ezért válaszuk nem minősül tanácsadásnak, az semmilyen jogi felelősséget nem keletkeztet.

14. Mit tartalmaz a HVG Adó különszám?

A HVG Kiadó gondozásában megjelenő Adó-különszám az év végi adózással kapcsolatos fontosabb jogszabályváltozásokat veszi végig. A kiadvány 10 adótörvényt tartalmaz egységes szerkezetben, a módosított szövegrészek jelölésével.

15. Mit tartalmaz a HVG TB különszám?

A HVG Kiadó gondozásában megjelenő TB különszám 11 törvényt tartalmaz egységes szerkezetben.



III. Kereséssel kapcsolatos kérdések

1. Hol tudok az Adózónán megjelent tartalmakra keresni?

A fejléc jobb szélén található keresőmezőbe a keresett kifejezést begépelve lehet keresést indítani.

A keresés elindítása után lehetőség nyílik Részletes keresés használatára is, szűkítve a találatok listáját. A találatok listája mellett jobb oldalon részletes leírás található a kereső működéséről és a szűkítési lehetőségekről.

A Jogszabályok közötti keresésre a Jogi Tudástárban is mód van, ahol többféle keresési, szűkítési lehetőség segíti a pontosabb találati lista lekérését.

2. Mit tegyek, ha nincs találat a keresésemre?

• Ellenőrizze, hogy nem gépelte-e el a keresett kifejezést.
• Ha ragozott szóra keresett, próbáljon meg a szótőre keresni.
• Lehetséges, hogy túl sok szóra keresett egyszerre.
• Lehetséges, hogy túl sok szűkítést állított be, érdemes kevesebb paramétert alkalmazni a kereséshez.

3. Mit tegyek, ha nem találok egy jogszabályt?

Meg kell vizsgálni, hogy olyan jogszabályra keresett-e, amelyet az adatbázisunk tartalmaz. Az Adózóna.hu oldalon az adózással vagy társterületeivel kapcsolatos jogszabályok találhatók meg, kiegészítve néhány további fontosabb jogszabállyal.

Ellenőrizze, hogy megfelelően szűkítette-e a keresési feltételeket. Például ha a „2011. évi LXXXI. törvény” kifejezésre a keresőmezőben keres, nagyobb az esély az elgépelésre. Ilyenkor érdemes a keresőmezőt üresen hagyni és a keresett jogszabály adatait a jogszabályra keresés panel szűkítő mezőiben megadni.

 

IV. Alertekkel, hírlevelekkel, értesítőkkel kapcsolatos kérdések

1. Milyen értesítőket kérhetek az Adózónától?

• A kalkulátorok oldalain feliratkozhat a kalkulátorok frissítését jelző értesítőre. Ezt akkor küldjük, ha bármely kalkulátorunk számítási módjában (=időállapotában) változás történt az oldalon. (Tehát nem akkor küldjük, amikor a jogszabályban beállt a változás, hanem amikor feldolgoztuk és az oldalunkra kitettük az új verziót!)

• Kérhet értesítőt naptáreseményekről is a naptár oldalakra kattintva. Kategóriák szerint iratkozhat fel az értesítésekre, ilyenkor minden típusú, az igényelt kategóriába tartozó eseményről küldünk előzetes emlékeztetőt.

• Rendszerüzenetek is érkezhetnek az Adózónától, amelyekről külön leiratkozni nem lehet, ezeket csak akkor küldjük, ha előzőleg előfizetői csomagot rendelt, vagy előfizetőként a szakértői Kérdés-Válasz szolgáltatásban kérdést tett fel, hozzászólást írt vagy követésre jelölt be egy már létező kérdést.

2. Hogyan iratkozhatok le az Adózónától érkező e-mail küldeményekről?

• Leiratkozni az értesítőkről – belépett állapotban – ott lehet, ahol feliratkozott (a kalkulátorok oldalain, az eseménynaptár oldalain vagy a fejlécben található Hírlevél menüpontra kattintva).

• Ha kereskedelmi célú küldeményeket nem szeretne kapni, belépést követően a fejlécben található „Profil” linkre kattintva vegye ki a pipát az „Adózóna.hu adataim” panelen belül a „Szeretnék az Adózóna.hu-tól kereskedelmi célú tájékoztatókat kapni” jelölőnégyzetből.

• A napi vagy heti szakmai hírlevelekről is bármikor le tud iratkozni, vagy tudja módosítani azok gyakoriságát. Ezt a kapott szakmai hírlevelek láblécében található „Leiratkozom” linken keresztül tudja megtenni. Kérjük, hogy ügyeljen arra, hogy melyik hírlevélről íratkozik le: ha a hírlevelek kiküldési gyakoriságát szeretné csökkenteni, akkor a napi hírlevelek láblécében lévő "Leiratkozom" linkre kattintson. Ha a heti hírleveleket nem szeretné kapni, akkor pedig a heti hírlevél láblécében lévő "leiratkozom" linkre kattintson.
 

Az előfizetéssel elérhető tartalmak között további cikkeket olvashat a témáról.

Válasszon csomagajánlataink közül:

Ha előfizetőnk, lépjen be!

Ha most fizet elő, a 2017. májusában megjelenő Kata, kiva, eva a gyakorlatban című HVG kiadványt is megkapja a csomag részeként – csomagválasztástól függetlenül! Az akció feltételei a 2017. május 3-ától június 13-áig megrendelt, és 2017. június 30-áig befizetett előfizetésekre vonatkoznak. Részletek »

* A termékek külön megvásárlása esetén fizetendő ár.
** Az Adózóna.hu előfizetése után három személynek jár 2-2 kreditpont, amelyet elszámolhat a szakképzésébe. A kreditpontok kedvezettjeinek neve és regisztrációs száma a befizetés után kiküldött számlán lesz feltüntetve.


TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR!
Ezért érdemes előfizetni!
hirdetés

Kérdések és válaszok

Gyógyászati segédeszközök számlázása

Kneitner Lea

okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő

Kapcsolt vállalkozások

Girászin János

Transzferár Üzletágvezető

Niveus Consulting Group Kft

Tőkeleszállítás tőkekivonással

Antretter Erzsébet

adószakértő, mérlegképes könyvelő

Niveus Consulting Group Kft.

2017 május
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
hirdetés
FONTOS JOGSZABÁLYOK
  1. KATA és KIVA 2012. évi CXLVII. törvény a kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról
  2. Art. 2003. évi . XCII. törvény
  3. Áfa 2007. évi CXXVII. törvény
  4. Áht. 1992. évi XXXVIII. törvény
  5. EHO tv. 1998. évi LXVI. törvény az egészségügyi hozzájárulásról
  6. Ekho tv. 2005. évi CXX. törvény az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról
  7. EVA tv. 2002. évi XLIII. törvény az egyszerűsített vállalkozói adóról
  8. Helyi adó tv. 1990. évi C. törvény a helyi adókról
  9. Itv. 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
  10. Jöt. 2003. évi CXXVII. törvény a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól
  11. Rega. tv. 2003. évi CX. törvény a regisztrációs adóról
  12. Szakhoz. tv. 2003. évi LXXXVI. törvény a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról
  13. Számv. tv. 2000. évi C. törvény a számvitelről
  14. Szja 1995. évi CXVII. törvény
  15. Szlarend 24/1995 PM rendelet
  16. Tao tv. 1996. évi LXXXI. törvény a társasági adóról és az osztalékadóról
  17. Tbj. 1997. évi LXXX. törvény a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről
  18. Tbj. vhr. 195/1997. (XI. 5.) Korm. rendelet a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény végrehajtásáról
  19. Tny. 1997. évi LXXXI. törvény a társadalombiztosítási nyugellátásról
  20. Tny. vhr. 168/1997. (X. 6.) Korm. rendelet a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény végrehajtásáról

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X