• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Pontgyűjtési kérdés

Tisztelt Szakértő! „Pontgyűjtéssel” kapcsolatos adózási kérdésünk lenne. Társaságunk 3. országból behozott termékeket ad el belföldön, nagykereskedőknek. Társaságunk szeretne üzemeltetni egy weboldalt, ahol a vásárlásokért ezek a nagykereskedők pontokat gyűjthetnek, majd ezeket a pontokat beválthatják termékekre. Szükséges-e bármilyen számlát kiállítani ezen ügyletek kapcsán (akár jóváíró – CN – vagy rebate-ről számlát a partner felé), és hogy adózási szempontból ezek – lényegében ingyenesen átadott termékként – bele kell-e, hogy kerüljenek a társaság reprezentációs kalkulációjába, tehát meg kell-e fizetni utánuk az 1,18 szoros adóalap 15%-át szja-ként és 13%-át szochóként? És ilyenkor ez (egy sima kft.-kén működő, kettős könyvvitelű cég esetében) a könyvekben költség lesz – és mondjuk az 55-ös főkönyvbe kerül, vagy a 86-osba, esetleg ha számlát állítunk ki, akkor az árbevételt csökkentve, a 91-esbe mínusz tételként? Emellett, az ilyen ingyenesen átadott termékekkel mi történik, ha megsérülnek mondjuk szállítás közben? Kötelesek vagyunk kicserélni? Mi történik, ha meghibásodnak? Köszönjük!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1