• Selymes Éva
Hozzászólások 0

Ingatlanberuházás kezelése

Cégem vásárolt egy új ingatlant, nem tudtuk az elején, milyen célból (saját iroda, vagy kiadja vagy eladás), csak befektettük a pénzt. Az átvételt követően berendeztük, de azóta üresen áll, még semmilyen célból nem használtuk. Az ingatlant, a járulékos költségeket és a bele vásárolt bútorokat, eszközöket a 16-os főkönyvön befejezetlen beruházásként gyűjtöttük össze. Kérdéseim: 1) Követtünk-e el hibát, hogy nemcsak az ingatlant, hanem minden hozzá kapcsolódó apró tételt is a 16-on kezeltünk? 2) Követtünk-e el hibát, hogy nem aktiváltuk akkor, amikor az ingatlan átadása megtörtént részünkre az építtetőtől, ha igen, szükséges lenne beszámolót is javítani? 3) Ha üresen áll az ingatlan, szükséges-e egyáltalán aktiválni? 4) Ha értékesítés felé hajlunk, akkor vezethetjük-e készletre, nemcsak az ingatlant, hanem minden költséget együtt? 5) És ami a legfontosabb, ha úgy döntünk, értékesítjük, akkor az új ingatlan áfamegítélése szempontjából a 2 évet pontosan hogyan kell érteni? Mikortól indul: a) az ingatlan átvételétől, b)16-ról való levezetéstől/számviteli aktiválástól számítottan, c) esetlegesen a készletre vétel időpontjától? És hogy a két év naptári év, mint mondjuk az szja ingatlan eladásnál szokás számolni, vagy pontos dátumtól dátumig számolandó? Köszönöm a válaszukat.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1