Hozzászólások 0

Székhelycím-változtatási terv – tanács kérése

Tisztelt Szakértő! Cégünk mostani székhelye bérleti szerződés alapján egy ipartelepen található, sok bérlő, épület van. Fióktelepünk, telephelyünk eddig nem volt, így valamennyi engedély, dokumentum a székhelyünkre szól. Áprilisban az irodánkat egy új, más címen található bérleménybe fogjuk áthelyezni a városon belül, kb. 100 méterre az eddigi székhelytől. A teherautóink tárolási helye az eddigi bérleti jogviszony alapján marad az eddigi székhelyen, az ipartelepen belül. Két opció merült fel cégjogi szempontból: a.) áthelyezzük székhelyünket az új irodaház címére, és telephelyet létesítünk a régi székhelycím alatt, hiszen a teherautók tárolási helye ott marad. Ebben az esetben, mivel a székhelycímünk változik, valamennyi engedélyünket át kell íratni az új címre, és meg kell változtatni a számlázási címünket is a partnereink felé; b.) meghagyjuk székhelynek a jelenlegi címet, és telephelyként jelentjük be az új irodacímünket, amit egyben bejelentünk a központi ügyintézés helyeként is. Ebben az esetben a székhely ténylegesen iroda, illetve állandó jelleggel munkatársaink nem lesznek, de a postai küldemények átvétele biztosított lesz, illetve a központi ügyintézés helyeként történő megjelölés a cégkivonatban biztosítja a hatóságok számára a transzparenciát, tehát hogy hol található a cég központja. Érdeklődnénk, hogy jogi (különösen fuvarjogi) szempontból látják-e valamilyen akadályát a b.) pont szerinti megoldásnak, amely adminisztráció és költségek szempontjából előnyösebbnek tűnik?


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1