adozona.hu
Székhelycím-változtatási terv – tanács kérése
http://adozona.hu/kerdesek/2023_3_20_Szekhelycim_valtoztatasi_terv_tan_tgp
Székhelycím-változtatási terv – tanács kérése
Tisztelt Szakértő! Cégünk mostani székhelye bérleti szerződés alapján egy ipartelepen található, sok bérlő, épület van. Fióktelepünk, telephelyünk eddig nem volt, így valamennyi engedély, dokumentum a székhelyünkre szól. Áprilisban az irodánkat egy új, más címen található bérleménybe fogjuk áthelyezni a városon belül, kb. 100 méterre az eddigi székhelytől. A teherautóink tárolási helye az eddigi bérleti jogviszony alapján marad az eddigi székhelyen, az ipartelepen belül. Két opció merült fel cégjogi szempontból: a.) áthelyezzük székhelyünket az új irodaház címére, és telephelyet létesítünk a régi székhelycím alatt, hiszen a teherautók tárolási helye ott marad. Ebben az esetben, mivel a székhelycímünk változik, valamennyi engedélyünket át kell íratni az új címre, és meg kell változtatni a számlázási címünket is a partnereink felé; b.) meghagyjuk székhelynek a jelenlegi címet, és telephelyként jelentjük be az új irodacímünket, amit egyben bejelentünk a központi ügyintézés helyeként is. Ebben az esetben a székhely ténylegesen iroda, illetve állandó jelleggel munkatársaink nem lesznek, de a postai küldemények átvétele biztosított lesz, illetve a központi ügyintézés helyeként történő megjelölés a cégkivonatban biztosítja a hatóságok számára a transzparenciát, tehát hogy hol található a cég központja. Érdeklődnénk, hogy jogi (különösen fuvarjogi) szempontból látják-e valamilyen akadályát a b.) pont szerinti megoldásnak, amely adminisztráció és költségek szempontjából előnyösebbnek tűnik?