• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Foglaló, előleg vagy előre fizetés?

Vállalkozásunk 2023.08.02-án egy magyar webshopban, bankkártyás fizetéssel adott le rendelést. Az eladó (létező magyar adószámos egyéni vállalkozó) a rendelést nem igazolta vissza és nem is teljesítette. A webshop honlapján közzétett ÁSZF szerint 48 órán belül kellett volna visszaigazolnia a rendelést, illetve 30 napon belül teljesítenie azt. Mivel egyik feltételt sem teljesítette, 2023.09.05-én tértivevényes levélben elálltunk a rendeléstől, melyet írásban tudomásul vett. A pénzt a mai napig nem utalta vissza, nem hajlandó kommunikálni. Kérdésünk: ez esetben a fizetett összeg minek minősül? Foglalónak, előlegnek vagy előre fizetésnek? Pénzkövetelésünk után követelhetünk-e kamatot? (Ebben a szituációban nem a vevő esett késedelembe, az ügylet meghiúsult, az "eladó" jogosulatlanul tartja magánál a pénzt.) A rendeléskor bankkártyával megfizetett összeg visszakövetelésének mi a jogcíme? Indíthatunk-e ilyen esetben fizetési meghagyásos eljárást (ehhez kellene a követelés jogcíme), vagy csalás alapos gyanújával tegyünk büntető feljelentést? Válaszukat előre is köszönjük!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1