• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Jelenléti ív, munkaügyi ellenőrzés

Tisztelt Szakértő! Elektronikus nyilvántartás és papír alapú aláírás, megőrzés kérdéskörében az alábbiakban kérem segítségét. Cégünknél beléptető rendszer működik, amely össze van kapcsolva az online munkaidő-nyilvántartó rendszerrel (ebben történik meg a távollétek, home office stb. rögzítése is az érkezés és távozás időpontján túlmenően), amelyből exportált adat (beosztással együtt) a bérszámfejtő program import adataként adja a bérszámfejtés alapját. Kérdésem a jelenléti ívre vonatkozik mint munkaügyi ellenőrzés alapdokumentuma. Elégséges-e hónap végén pdf formátumban menteni egy alkönyvtárba a jelenléti íveket vagy minden esetben ki kell nyomtatni és legalább munkáltató oldaláról aláírni? Munkavállaló aláírásának is szerepel a nyomtatványon hely, viszont mivel nem a munkavállaló tölti ki ezt a rendszert, hanem a cég adott területén a felettes vezető (például távollétek), majd hó végén a bérszámfejtési osztály véglegesíti, így gondolom, a munkáltató vezeti a jelenléti ívet, ezért nem szükséges a munkavállalónak aláírnia? Amennyiben munkavállalónak vagy munkáltatónak esetleg mindkét félnek alá kell írnia, akkor megoldható-e a pdf file elektronikus aláírásával vagy ügyfélkapun történő (például AVDH hitelesítéssel, aláírásra jogosultak részéről havonta 1 db pdf file, amely az összes munkavállaló jelenléti ívét tartalmazza)? Kérdés még: szabadságengedély nyomtatása, aláírása is, mivel szabadság igénylése (munkavállaló), jóváhagyása (felettes) rendszeren belüli (plusz email értesítés). Üdvözlettel, Ferenc


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1