• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Lakóingatlan felújítása

Tisztelt Szakértők! Egy kft. az egyik tag magántulajdonában lévő lakóépületnek minősülő ingatlanon az elmúlt 3-4 évben összesen 1800 ezer Ft értékben felújítást végzett abból a célból, hogy később a kft. székhelye oda kerül áthelyezésre. A kft. alanyi adómentes, így áfa-visszaigénylésre nem került sor. Mivel az ingatlant nem vette még használatba a cég, valamint a felújítás még nem fejeződött be, így a könyvelésben befejezetlen beruházásként van nyilvántartva a kifizetett összeg. Idén a tag úgy döntött, hogy mégsem szeretné, ha a székhely ott lenne, így várhatóan soha nem is lesz bérleménye a lakóingatlan a cégnek. A kérdésünk az, hogyan kell kivezetni a könyvelésből a kifizetett összeget? Elég, ha a tag visszafizeti az 1800 ezer Ft-ot a cégnek, vagy kamattal növelten (jegybanki+5%) kell visszafizetnie? Az egészről elég, ha írnak egy jegyzőkönyvet, vagy részletesen fel kell sorolni, hogy melyik évben mennyit költött a cég a felújításra? Van-e valami, ami esetleg még negatívumként felmerülhet adózási szempontból, vagy ha visszafizetésre kerül az összeg, akkor semmilyen adóhátrány/negatív adókövetkezmény nem érheti a céget egy ellenőrzés során? Válaszukat előre is köszönjük.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1