Hozzászólások 0

Költségelszámolás

Tisztelt Szakértők! Kérném szíves segítségüket az alábbiakban. Külföldi vállalkozás magyarországi fióktelepe szerződést kötött egy munkásszállással dolgozók elszállásolására. A dolgozók számát tekintve, az egész munkásszállás kapacitása a fióktelep rendelkezésére áll. A szerződést átolvasva számomra egyértelmű, hogy a munkásszállónak kell állnia az olyan felmerült költségeket mint például ágynemű, közös helyiségek takarítása, berendezés, karbantartás stb., ezek a szerződésben meghatározott díj részét képezik. Azonban egyre több olyan számla érkezik a könyvelésre, amelyek például radiátor-karbantartást, ágyneműt, munkásszállásra tisztítószereket, bútorokat tartalmaznak. A szerződésben nincs olyan megállapodás, hogy bármi ilyen felmerült költséget a fióktelep átháríthatna a munkásszállásra, ezért nem is fogják. A kérdésem az, hogyan tudjuk elszámolni az ilyen, munkásszállás üzemeltetéshez kapcsolódó költségeket a fióktelepnél úgy, hogy nem a fióktelep az üzemeltető és nincs lehetősége (nincs ilyen megállapodás a szerződésben) áthárítani ezen költségeket. Ezek ettől függetlenül még vállalkozás érdekében felmerült költségeknek minősülnek és az áfát levonásba helyezhetjük? Köszönettel, Lázár Veronika


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1